Skip to main content

প্ৰিয় লেখক

আমিষ চিনেমাখন চালোঁ। অৱশ্যে মই চাবলৈ যোৱাৰ আগেয়ে চিনেমাখনৰ কথা ফেইচবুককে আৰম্ভ কৰি আড্ডাটো ইমানকৈ চৰ্চা লাভ কৰা নাছিল। লাহে লাহে মানুহৰ মাজত চিনেমাখনৰ বিষয়ে চৰ্চা বলৈ লে। যথেষ্টসংখ্যকে কেৱল বিতৰ্কৰ আঁত ধৰিয়েই চিনেমাখন চাবলৈ চিনেমাহললৈ ধাপলি মেলিলে। অসমীয়া চিনেমাৰ মাজতে যথেষ্ট মহঙা দিন চলি যোৱাৰ পাছত কেইখনমান চিনেমা ওলোৱাৰ পাছতে কিছু ভাল দিন ঘূৰি অহা দেখা গৈছে, (কিন্তু এই মন্তব্যটো সম্পূৰ্ণ শুদ্ধ নহয় যেনেই বোধ হয়। ভাল দিন মানে যদি আমি চিনেমাহল দৰ্শকেৰে ভৰ্তি হৈ বহুত দিন চিনেমা এখন চলাটোকে বুলি যদি ভাবি লওঁ তেনেহলে সেয়া উক্তিটোৰ লগতে স্পষ্টীকৰণ হিচাপে দি দিলেহে উক্তিটো সম্পূৰ্ণ ব। সেইবুলি চাগৈ কেৱল বঁটা বাহন পোৱা চিনেমাবোৰ ভাল বুলি লেও কথাষাৰ শুদ্ধ নহয়। কিন্তু মোৰ বোধেৰে আমিষ নামৰ চিনেমাখনত এই দুয়োটা উপাদান ভাল অনুপাতত সংমিশ্ৰিতি হৈ আছিল। ইয়াৰ আগেয়েও তেনেকুৱা এখন ভাল চিনেমা আছিল, ‘বৰনদী ভটিয়ায়’, কিন্তু চিনেমাখনে পুৰষ্কাৰ পাইছেনে নাই সেয়া মোৰ জ্ঞাত নহয়) আমিষেও সেই অনুসাৰে যথেষ্ট ভাল সঁহাৰি লাভ কৰিবলৈ সক্ষম ল। কেৱল সেয়াই নহয়, আমিষে সৃষ্টি কৰিবলৈ সক্ষম বিতৰ্কৰ। ইণ্টাৰনেটৰ যুগত ছছিয়েল মিডিয়াই প্ৰভুত্ব বিস্তাৰ কৰাৰ সমসাময়িকভাৱে থন ধৰি কাঠফুলাৰ দৰে মানুহৰ মাজত বিস্তাৰ লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হোৱা ধাৰণাটিয়েই হৈছে বিতৰ্ক। ইণ্টাৰনেট নাথাকোঁতেও বিতৰ্ক নোহোৱা নহয়, কিন্তু বৰ্তমান বিতৰ্ক সৃষ্টি কৰোৱা হয়, যাতে তাৰ জৰিয়তে মানুহৰ মাজত কথাটোৱে ইণ্টাৰনেটৰ সুবাদত বেছিকৈ চৰ্চা লভে, তাৰফলত আটাইতকৈ বেছি লাভ হয় কিন্তু বিতৰ্ক যাৰ লগত হৈছে তেওঁলোকৰহে। যোৱাবছৰ নে তাৰ আগৰ বছৰ তেনেকৈয়ে এজন গায়কে অশ্লীল শব্দেৰে ভৰা এটা গান সৃষ্টি কৰি বহুতক অনুৰোধ কৰিছিল তেওঁলোকে যাতে গানটোত অশ্লীল শব্দ আছে বুলি বিতৰ্কৰ সূত্ৰপাত ঘটায় আৰু তাৰফলত মানুহৰ মাজত কৌতুহলৰ সৃষ্টি হৈ গানটো সহজে বিয়পি পৰে।

আমিষৰ লগত বিতৰ্ক হোৱাটো পিছে কৌশলগত বুলি নোৱাৰি। চিনেমাখনৰ লগত জড়িত কোনো মানুহে আমাৰ চিনেমাখন চা আৰু বিতৰ্ক কৰি দে দেই- এনেকৈ কোৱা নাই। কিন্তু চিনেমাখন আছিল এক অদ্ভুত সোৱাদেৰে ভৰা, আৰু তেনে সোৱাদ অসমৰ দৰ্শক বাদেই, ভাৰতীয় দৰ্শকেও পোৱা নাই। গতিকে স্বতঃস্ফূৰ্তভাৱে মানুহে নিজৰ মনৰ ভাৱবোৰ ছছিয়েল মিডিয়াত প্ৰকাশ কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিলে। ফলত অতি সহজে খুব কম সময়ৰ ভিতৰতে মানুহৰ মাজত দুটা শ্ৰেণীৰ সৃষ্টি , এখিনি-যিখিনিয়ে চিনেমাখন ভাল পালে আৰু ইখিনিয়ে চিনেমাখন বেয়া পাই এনেকুৱা চিনেমা বনাবলৈকে দিব নালাগে বুলি নিজৰ মত আগবঢ়ালে। গতিকে দুয়ো পক্ষৰ যুক্তিৰ জোঁৰত আৰম্ভণি বিতৰ্কৰ। ফলত  কিনো অসমীয়া চিনেমা চাবাহে, আজিকালি এনেই প্ৰচাৰ বেছিকৈ কৰি টকাসোপা এনেই ঘটিছে  বুলি কোৱাজনেও দুদিনমান দেৰিকৈ হলেও চিনেমাখন চালে আৰু বিতৰ্কৰ ক্ষেত্ৰখনত নিজৰ অৰিহণা আগবঢ়াই আৰু দুজনমানক চিনেমাখনৰ প্ৰতি উৎসুক কৰি তুলিলে। 


Aamis (2019) – Review | Ravening | Tribeca 2019 | Heaven ...
Aamis : Photo Source: here


অৱশ্যে এই লেখাৰ জৰিয়তে চিনেমাখনৰ কাহিনীটো বলৈ বা নতুনকৈ বিতৰ্কৰ সূত্ৰপাত ঘটোৱাৰ প্ৰচেষ্টা চলা নাই। বহুতদিনৰ আগেয়ে ভাইটি এটাৰ লগত বৰ্তমান সময়ত তাৰ প্ৰিয় লেখক, লিখনি এই সন্দৰ্ভত ঘৰুৱাভাৱে কিছু কথা আলোচনা কৰি আছিলোঁ। খুব আচৰিতধৰণেৰে দুয়োটাই আৱিষ্কাৰ কৰিলোঁ আচলতে বৰ্তমান সময়তো প্ৰিয় লেখক/সাহিত্যিক বুলি বলৈ লে আমি সৰুতে যিকেইজনক ভাল পাইছিলোঁ, তেওঁলোকৰ নামেই লৈ আছোঁ। এনেকুৱা নহয় যে আমি নতুন কাৰো লেখা পঢ়া নাই। কিন্তু কোনোবাই নিৰ্দিষ্টকৈ নতুন প্ৰজন্মৰ কাক ভাল লাগে বুলি সুধিলে উত্তৰবোৰ নিয়মাফিক দিয়াৰ দৰে হৈ পৰে। সৰুতে যিমানৰ লেখা পঢ়িলোঁ, তেওঁলোকক সম্পূৰ্ণ এজন এজন বেলেগ মানুহ যেনেই মোৰ লাগিছিল। একো একোটা লেখাৰে মনত যি চাপৰ সৃষ্টি কৰিছিল, সেয়া পাহৰা অসম্ভৱ। প্ৰত্যেকখন কিতাপতে নতুন চিন্তাৰ খোৰাক, নতুন কাহিনীৰ সোৱাদ। বাতৰিকাকতত ফটো দেখাৰ বাদে প্ৰায়বোৰকে নিজ চকুৰে দেখাৰ সৌভাগ্য নহ, কিন্তু এনে লাগি থাকিল যেন তেওঁলোকৰ কিতাপবোৰ পঢ়িলে তেওঁলোকৰ লগতেই কথা পাতি আছোঁ। ৰবাত প্ৰকাশিত হোৱা সাক্ষাৎকাৰ আদি পঢ়ি ব্যক্তিগত জীৱনৰ সম্ভেদ যেতিয়া পাওঁ যে আচলতে তেওঁলোকে কেৱল কিতাপ নিলিখে, তেওঁলোকৰ কোনোবা এজন চৰকাৰী বিষয়াও, কোনোবাজন প্ৰবক্তা, কোনোবাজন গায়কো- তেতিয়া সেই সন্মান আৰু বাঢ়ি যায়। তাৰ বিপৰীতে বৰ্তমানে যিকোনো মানুহৰ মাজত যোগাযোগ কৰিবলৈ তেনেই সহজ, আৰু তাতোকৈ সহজ যিকোনো বিষয়ৰ ওপৰত নিজৰ মতামত আগবঢ়াবলৈ।

মানুহৰ মাজত দূৰত্ব কমাৰ পিছত আটাইতকৈ সুবিধা হৈছে সেই শ্ৰেণীটোৰ, যিয়ে সাধাৰণতে মানুহৰ মাজত বিভ্ৰান্তিৰ আনি বেমেজালিৰ সৃষ্টি কৰিব পাৰে। আমিষ চাই বেয়া পোৱা মানুহ, ভাল পোৱা মানুহ বহুত আছিলে। কিন্তু বিশিষ্ট কবি নীলিম কুমাৰে চিনেমাখন চাই নিজৰ ব্যক্তিগত মত ফেইচবুকত প্ৰকাশ কৰাৰ লগে লগে ইতিমধ্যে হোৱা দুটা শ্ৰেণীৰ লগতে আৰু দুটা ফৈদৰ সৃষ্টি , তেওঁৰ সমৰ্থনকাৰীসকলৰ এটা আৰু আনটো যিসকল তেওঁৰ মন্তব্যৰ বিৰোধকাৰী। এইখিনিলৈকে কথাখিনি ঠিকেই আছিল, কিন্তু লাহে লাহে এচাম মানুহে নীলিম কুমাৰক লৈ ঠাট্টা মস্কৰা কৰিবলৈকো নেৰিলে। লাহে লাহে আমিষৰ পৰা ফালৰি কাটি আৰম্ভ এক নতুন বিতৰ্কৰ, নীলিম কুমাৰে আমিষ চাই দিয়া বিতৰ্কিত মন্তব্যৰ ওপৰত বিতৰ্ক।আকৌ আৰম্ভ নতুন শ্ৰেণীৰ। আৰু আটাইতকৈ ডাঙৰ কথা সেই ঠাট্টা মস্কৰা কৰা মানুহবোৰৰ মাজত আচৰিতধৰণেৰে মহাবিদ্যালয়ৰ পৰ্যায়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীও বাদ পৰা নাছিল। আৰু  ঠাট্টা কৰাৰ ভাষা আৰু ধৰণবোৰ !!


ইণ্টাৰনেটে কমাই অনা দূৰত্বৰ বাবে আটাইতকৈ সুবিধা হৈছে নতুন প্ৰজন্মৰ গায়ক গায়িকা, লেখক, অভিনেতা, সমাজ-সংগঠক ইত্যাদিবোৰৰ আৰু একে পৰিমাণত লোকচানো হৈছে এই একেখিনি মানুহৰেই। সামাজিক মাধ্যমবোৰে সূস্থ বিতৰ্কৰ সৃষ্টি কৰাৰ বিপৰীতে বেমেজালি, অশান্তি আৰু chaos সৃষ্টি কৰাতহে বেছি অৰিহণা যোগাইছে।


গতিকে কেতিয়াবা হয়তু আমাৰেই মাজৰে দুই এজনেএহ ইমান ভাল পাইছিলোঁ মানুহজনক, কিন্তু আজিকালি ইমানকে যা তা মানুহৰ পৰা গালিকে খাই থাকে দেখোনএইবুলি ভাবি ফালৰি কটাৰ সম্ভাৱনাতে মই আৰু মোৰ ভাইটিটোৱে কৰা আলোচনাৰ  কিছু উত্তৰ লুকাই থকা যেন বোধ হয়। 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।