Skip to main content

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)


মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।
এবছৰৰ পাছত ইউটিউবত চিনেমাখন “আহি গ’ল” আৰু তাতে ট্ৰেইলাৰটো চোৱাও মনত আছিলে, বিশেষকৈ এই “মই যেতিয়া সেউজীয়া ঘাঁহ আছিলোঁ, তেওঁ  মোৰ বেলিটো আছিল” এই ডায়লগটো ভালদৰেই খাজ কাটি বহি লৈছিল। নতুন অসমীয়া চিনেমা বুলিলে চাবলৈ মন যায়েই, তাতে যদি চিনেমাখনৰ লগত জড়িত মানুহখিনিৰ নামটো দেখিলেই যদি মনলৈ প্ৰথমে এইটো ভাৱ আহে যে “আচ্ছা এইখন চিনেমা কিন্তু ভাল হ’ব লাগে কিন্তু দেই”, তেন্তে যিকোনো উপায়েৰে হ’লেও চাবলৈ চেষ্টা কৰোঁ। বেছিভাগ চিনেমা চিনেমাহলত চাবলৈ চেষ্টা কৰিলেও সকলো সময়তে সেয়া সম্ভৱ হৈ নুঠেগৈ বহু কাৰণত। কিছুমান চিনেমা গুৱাহাটীৰ হলবোৰতে মুক্তি পায়, কিছুমান আহিলেও দৰ্শক কম হোৱাৰ কাৰণে হলৰ মানুহে নচলায়, কেতিয়াবা আকৌ মুক্তি পোৱাৰ সময়ত ঘৰত থাকোঁ আৰু আমাৰ তাত শেষবাৰৰ কাৰণে চিনেমা হলত চিনেমা চোৱা মনত আছে যতীন বৰাৰ প্ৰথম পৰিচালনাত মুক্তি পোৱা “অধিনায়ক”। সেইখন ওলোৱাৰ কিছুদিন আগৰে পৰা হলটো আচলতে বন্ধই হৈ আছিল, মাত্ৰ চিনেমাখনৰ গান এটাৰ সৰু অংশ এটি আমাৰ অঞ্চলত দৃশ্যগ্ৰহণ হোৱাৰ লগতে আমাৰ ঠাইৰে বিহুদল এটিও সেই গানটিত ওলাই কাৰণে “অধিনায়ক”খন দেখুৱাবৰ বাবেই হলটো ঠিক ঠাক কৰা হৈছিল। তিনি চাৰিদিনমানৰ পাছত “অধিনায়ক” গ’ল, চিনেমা হলটো ভাঙি তাত ভাড়াঘৰ হ’ল। অৱশ্যে তাৰপাছৰে পৰা অসমীয়া চিনেমাৰ দুৰ্দিন ইতিমধ্যে আৰম্ভ হৈছিলেই, যিকেইখন চিনেমা ওলাইছিল প্ৰায়বোৰেই নিৰাশ কৰিছিল। সেইকাৰণে ইউটিউবত উপলব্ধ হোৱা বুলি গম পালেই লগে লগে চাওঁ। মাজতে চিনেমাহল নথকাৰ কাৰণে প্ৰজেক্টৰৰ ব্যৱস্থা কৰিও চিনেমা দেখুৱাৰ ব্যৱস্থা হৈছিল, সেইবোৰো এৰা নাছিলোঁ।
অসমীয়া চিনেমা বুলি ক’লে লগে বহুতে নাক কোঁচায়, নোচোৱাকৈয়ে আমনিদায়ক হ’ব বুলি চাৰ্টিফিকেট এখনো দি দিয়ে। তাতে পুৰষ্কাৰপ্ৰাপ্ত চিনেমা বুলি ক’লে একেবাৰে কাষ চাপিবলৈ নিবিচাৰে। মাজ ৰাতি কেতেকী চাই থকাৰ সময়ত বাৰে বাৰে মনলৈ আহিছিলে এইখন চিনেমাই যদি পুৰষ্কাৰ পোৱা নাই, তেন্তে ইয়াৰ সমান দুৰ্ভাগ্যজনক কথা একো হ’বই নোৱাৰে। পাছত ৱিকিপেডিয়াত চাই দেখোঁ, কেইবাটাও সন্মানৰ লগত ৰাষ্ট্ৰীয় পুৰষ্কাৰ লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে। চিনেমাখন চাই চাই আহি থাকোতে দুই ঘণ্টা সময় কেনেদৰে পাৰ হৈ গ’ল গম নাপালোঁ। মাজতে ক’ব নোৱাৰাকৈ তীব্ৰ শোক এটাইও খুন্দা মাৰি ধৰিলে, কোনোবা এখিনিত প্ৰাণ ভৰি যোৱা সুখৰ আবুৰ অলপো ছিটিকি পৰিল, কোনো সময়ত কিছুমান কথাৰ গভীৰ উপলব্ধি কৰিবলৈকো বাধ্য হৈ পৰিলোঁ। চিনেমাখনে মনত এনেকুৱা সাঁচ পেলাই গ’ল যে দ্বিতীয়বাৰৰ বাবে মই চাবলৈ বাধ্য হৈ পৰিলোঁ। 
তৃতীয়বাৰ চালোঁ পৰিয়ালৰ সকলোৰে সৈতে বহি। চিনেমাখন চাই সকলো স্তব্ধ। what a masterpiece! 
আদিল হুছেইন অভিনীত চিনেমা নোচোৱা নহয়, কিন্তু মাজ ৰাতি কেতেকীত তেওঁ অভিনয় কৰা ড০ প্ৰিয়েন্দু হাজৰিকা চৰিত্ৰটি তেওঁ ইমান সুন্দৰকৈ ৰূপায়ন কৰিছে যে এনে লাগে তেওঁৰ সেয়া নিজৰ জীৱনৰেই কাহিনী। তেওঁৰ উপস্থাপন, সংলাপ কোৱাৰ ধৰণ আনকি তেওঁৰ পোছাক পৰিচ্ছদো ইমান সুন্দৰকৈ খাপ খাই পৰিছে যে এক মূহুৰ্তও মানুহে বেলেগ কিবা ভাবিবলৈ অৱকাশ নাপাব। ইমান সুন্দৰ উচ্চাৰণ, ইমান সুন্দৰ অভিনয়। তেওঁৰ ল’ৰালিকালৰ অভিনয় কৰা শিশুশিল্পীগৰাকীয়েও আদিল হুছেইনৰেই যেন অন্য এটা ৰূপ। শান্ত, সমীহিত, নিষ্পাপ। সি লৈ ফুৰা লিচুগুটিৰ লাটুমটোৰ দৰেই সৰলমনৰ এটি শিশু। 
কথাছবিখনত সমান্তৰালকৈ বৰ্তমান আৰু অতীতৰ কাহিনী দুটি গৈ থাকে, লগে লগে গৈ থাকোঁ আমি, আৰু পৰিচালিকাৰ চাতুৰ্যতাৰ বশ হৈ আৱিষ্কাৰ কৰোঁ তেওঁ বুজাব খোজা কথাটি। চহৰ সলনি হ’ব পাৰে, পুৰণা বিল্ডিং ভাঙি নতুন হ’ব পাৰে, হ’ব পাৰে চকু চাট মাৰি ধৰা আলোকসজ্জাৰ দোকান পোহাৰ, কিন্তু সেইবুলি জানো মানুহৰ মন, চৰিত্ৰ এইবোৰ সলনি হয়? নে প্ৰজন্মই প্ৰজন্মই এইবোৰো বাগৰি বাগৰি আহি থাকে? ক্ষমতাত থকা সকলো মানুহেই আন সহজ সৰল মানুহক নিজৰ তলতীয়া কৰি সুবিধা আদায় কৰি ল’ব বিচৰা কথাটো পুৰণা নহয়, মাত্ৰ এইক্ষেত্ৰত সলনি হয় ভুক্তভোগী মানুহবোৰ, সেয়া লাগিলে তেনেই নিৰ্জু ভোলাই নিজৰ মামা বুলি মতা মানুহজনৰ ঘৰত চাকৰ হিচাপে থাকিয়ে হওক, লাগিলে সেয়া সুমনাই নিজৰ কিতাপৰ প্ৰকাশকৰ ওচৰত নিজৰ প্ৰথম গ্ৰন্থখনৰ বাবেই হওক,  লাগিলে নেইলপলিচৰ বাবে পেটলা দোকানীৰ লুলুপ দৃষ্টিৰ বলি হোৱা আদিল হুছেইনৰ ভনীয়েকেই হওক বা “ছিডিউল কাষ্ট”ৰ সূতাৰে নিজৰ লগৰীয়া প্ৰেমিক বন্ধুক ডিঙিত চিপজৰী লগাই দি নিজ স্বাৰ্থ সিদ্ধি কৰিব খোজা পাপৰি দেৱীয়েই হওক। কিন্তু সেইবুলি জানো মানুহৰ ৰূপ কেৱল বেয়ালৈহে সলনি হয়? কথাষাৰ পোনছাটেই নস্যাৎ কৰিছে শৰ্মা ককাই। বিদেশত থাকি খবৰ এটাও নকৰা পুত্ৰৰ স্নেহত ডুব গৈ তেওঁৰ আলপৈচান ধৰা ৰান্ধনিক সামান্য কথাতে কটু কথা শুনোৱা ককাই পাছত নীচ পুত্ৰই তেওঁকেই পাহৰি যোৱাৰ শোকত ৰাতিপুৱা হঠাতে কিছু সময় নাইকিয়া হওঁতে কাঞ্চাৰ চকুত চকুপানী দেখি বুজি উঠিছে তেওঁৰ জীৱনত আচলতে মূল্য কাৰ বেছি। তাৰপাছত তেওঁ আগতে জুঠা মিহলোৱা চাহ দিছ বুলি গালি পৰা কাঞ্চাৰ ন-বোৱাৰীৰ হাতৰ পকা মিঠৈ টকালি পাৰি খাইছে, অকণকো সোৱাদৰ ভাগ দিবলৈ মাতি আনিছে। ঠিক একেদৰে ফৰিদাৰ বিপদৰ সময়ত মন গ’লেও নিজৰ আৰ্থিক স্থিতি আৰু সমাজত ধৰ্মৰ ভিত্তিত সৃষ্টি হোৱা বিভেদকামী চিন্তা এটাই গা কৰি উঠাৰ ফলত কিংকৰ্তব্যবিমুখ হৈ পৰা অকণৰ মাকে কিন্তু ফৰিডাৰ শেষৰ সময়কণত এই সকলোবোৰ বাধা পাহৰি নিজৰ আলমাৰীৰ চুকত ৰখা সাঁচতীয়া গোটেইকেইটা টকা লৈ ওলাইছেগৈ। সেইখিনি পইচাকে ফৰিডাই বিচাৰি আহোঁতে হাতত পইচা নাই বুলি তাইক বিমুখ কৰিবলৈ অকণৰ মাকৰ যিমান কষ্ট হৈছিল, তাতকৈ বেছি কষ্ট হৈছিল ফৰিডা ঢুকোৱাৰ পাছত গিৰীয়েকে যাবলৈ লোৱাৰ সময়ত তেওঁক শেষবাৰৰ বাবে মাত দিবলৈ আহোঁতে ওলোৱা চকুপানীক বাধা দিবলৈ। শিক্ষামন্ত্ৰীয়ে ঘোচ লৈ কাৰোবাক চাকৰি দিয়াৰ বাবে আপত্তি কৰি নিজৰ চাকৰি হেৰুৱাব লগীয়া হোৱা অকণৰ দেউতাকেও শেষত নিজ পুতেকক ৰক্ষা কৰিবলৈ গৈ পুতেকৰ সাঁচতীয়া পইচা গোটাই থোৱা বাঁহৰ মাৰিডাল চিনি নাপাও বুলি কৈ ধৰ্ম যুধিষ্ঠিৰৰ ভূমিকা পালন কৰিবলগীয়া হৈছিল।

সকলোবোৰ কাহিনীৰেই এটা অন্ত থাকে, বা কোনো এটা সুখৰ মূহুৰ্তক লক্ষ্য হিচাপে বান্ধি লৈ সেই লক্ষ্যত উপনীত হ’লেও সেয়া কাহিনীটোৰ সুখদায়ক সমাপ্তি বুল ক’ব পৰা যায়। মাজ ৰাতি কেতেকীতো সৰ্বশেষত অকণৰ ককায়েকে বুজি পায় যে স্বাৰ্থজড়িত প্ৰেমৰ মায়াজালতকৈ নিজৰ শিক্ষা, কেৰিয়াৰৰ মূল্যৰ কথা, সুমনাই সন্ধান পায় নিজৰ প্ৰথম উপন্যাসৰ সঠিক প্ৰকাশকজনৰ, অকণৰ ভনীয়েকে গম পায় যে বেয়া কথা, অশ্লীল গালি গালাজেও যে কেতিয়াবা নিজৰ সতীত্ব ৰক্ষা কৰাৰ অস্ত্ৰ হৈ পৰিব পাৰে। ভোলাই লাভ কৰে চিৰমুক্তি। বন্ধু অকণৰ সাঁচতীয়া টকাকেইটাৰে সি নিজৰ ঘৰলৈ বুলি বাট লৈও অৱশেষত নিজৰ দেউতাকৰ সমাধিস্থল “যমঘাট”তে নিজকে সমৰ্পণ কৰে। 
আৰু অকণ নিজে? ৰাষ্ট্ৰীয় পুৰষ্কাৰ প্ৰাপ্ত লেখক অকণৰ নিৰ্মম উপলব্ধিঃ আত্মজীৱনী লিখাৰ সাহস আচলতে তেওঁৰ নাই- “প্ৰিয়জনৰ বিষয়ে লিখিবলৈ ল’লে কলিজাত বৰফ গোট মাৰি ধৰে”। 
মোৰ ব্যক্তিগত অনুভৱ- চিনেমাখন সকলোৱে চোৱা উচিত। চিনেমাটগ্ৰাফীৰ পৰা আৰম্ভ কৰি কালাৰ গ্ৰেডিং, সম্পাদনা, সংগীত সকলোবোৰ দিশেই ইমান সুন্দৰকৈ প্ৰতিফলিত হৈছে যে নিজে নোচোৱালৈকে অনুভৱ কৰিব পৰা নাযাব। 
ড০ সান্তনা বৰদলৈ- you really can fly on!

#maj_rati_keteki, #assamese_movie

Photo source: here & here 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি