Skip to main content

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী



---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না--- 

(১) 

"হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো। 

     কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূমমেট, সংগী যি বুলিয়েই নকওঁ, বহুত ক্ষেত্রত সি মোতকৈ বহু পৃথক আছিল। তাৰ জীৱনত বিশেষ একো মহৎ আকাংক্ষা বা অভিলাষ আৰু লক্ষ্য নাছিল। কিন্তু জীৱনটোক উপভোগ কৰিবলৈ সি ভালকৈয়ে জানিছিল। মাজে মাজে ভাবোঁ, মোৰ সৰু ফ্লেটটোক ঘৰৰ ৰূপ দিয়াত সি সহায় নকৰাহেঁতেন এই ক্ষেত্ৰত লাভ কৰা আনন্দ সিমানেই হ'লহেঁতেন নে? সেই ৰাতিটোত  চাহৰ সৈতে নীৰৱতাখিনি উপভোগ কৰিবলৈ সি নহাহেঁতেন,  সেই ৰাতিটো বেছি অকলশৰীয়া যেন নালাগিলহেঁতেন নে? 
     
      যেতিয়া মই প্ৰথমবাৰৰ বাবে মুম্বাইত ভৰি থৈছিলোঁ, সেইসময়ত মোৰ লক্ষ্যবোৰ বহুত স্পষ্ট আছিল। কিন্তু এতিয়া জানিছোঁ,এই লক্ষ্যবোৰত উপনীত হোৱাৰ আনন্দ তেতিয়াই লাভ হয়, যেতিয়া সেইবোৰক কাৰোবাৰ সৈতে ভগাই ল'ব পাৰি। লাহে লাহে মই বুজি পোৱা হৈছোঁ যে মুম্বাই চহৰৰ সৈতে মোৰ যি এক অদ্ভুত ভালপোৱা আছে, সেইটোৰ কাৰণ প্ৰকৃততে মোৰ বন্ধুজন। আৰু লাহে লাহে সেই বন্ধুজনো মোৰ আপোন হৈ পৰিছে। এই চহৰখনতকৈও আপোন। 
     
    
   মুম্বাই যিমান ধুনীয়া, সিমান জটিলো। নিজৰ লক্ষ্যবোৰৰ পিছে পিছে দৌৰি থাকোঁতে বহু সময়ত আমাৰ দৃষ্টি বহুতো কথাৰ পৰা আঁতৰি আহে। সেইকাৰণে কিছু সময়ৰ কাৰণে হ'লেও নিজৰ ব্যস্ত জীৱনৰ পৰা দৃষ্টি আঁতৰাওক আৰু সেই বিশেষ অনুভৱৰ সন্ধান কৰক, যিয়ে আপোনাৰ চহৰক, আপোনাৰ ব্যস্ত জীৱনক আৰু অধিক সুন্দৰ কৰি তুলিব পাৰে। "

(২) 
   
  "A New girl in the city.....!!! 
   New home, New people....., 
   Everything is New........ 
   She missed everything old..... 
   But all she knew was to make a bold move...!!! "

   
      "Wake Up Sid" ৰ নায়িকা আয়েশা বেনাৰ্জীৰ দৰে ক'বলৈ হ'লে ময়ো লিখিব পাৰোঁ যে হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া গুৱাহাটীৰ কটন বিশ্ববিদ্যালয়লৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এজন মানুহ হোৱাৰ সপোন। উচ্চতৰ মাধ্যমিকৰ পিছত স্নাতক পৰ্যায়ৰ  ছেমিষ্টাৰ প্ৰক্ৰিয়াৰ ভিতৰত সোমাই পৰাৰ আনুষ্ঠানিক দিন আছিল জুন মাহৰ ১৩ তাৰিখ। বুৰঞ্জী বিভাগৰ ৪৫ টা ছীটৰ ভিতৰত এটা ছীট ময়ো পাইছিলোঁ। এফালে ঐতিহাসিক কটন বিশ্ববিদ্যালয়ত পঢ়িবলৈ পোৱাৰ সুযোগেৰে মই সৌভাগ্যৱতী আৰু আনফালে ঢকুৱাখনাৰ ৰ'দ-বৰষুণক এৰি সুবিশাল গুৱাহাটীক আঁকোৱালি ল'বলৈ কৰা চেষ্টাত আহিবলগীয়া প্ৰত্যাহ্বানৰ দ্বাৰা ভীতিগ্ৰস্ত মই! 

     লেখাটো ব্যক্তিগত যদিও কিছুমান এনেকুৱা কথাও থাকে যিবোৰ সাৰ্বজনীন! মাক মোতকৈ বেছি চিন্তিত কিন্তু বেছ উৎসাহিত যেন লাগিছিল। অলপ চাহপাত,চেনি,নিমখ,শুকান আমলখি আৰু এবটল আচাৰো মোৰ বেগটোত তেওঁ ভৰাইছিল। দৰবৰ ডাঙৰ পাত্ৰটোত থকা টেবলেটৰ পেকেটবোৰলৈ আঙুলিয়াই তেওঁ কৈছিল- "খাবলৈ নাপাহৰিবা। " মই হাঁহি দিছিলোঁ। তেওঁ খং কৰিছিল। ঢকুৱাখনা চাৰিআলিৰ সোঁমাজত থকা গগৈ ব্ৰাৰ্দাছৰ সীমান্ত মামাই  তেওঁৰ দোকানলৈ অহা নতুন কিতাপবোৰ যোৱা ১৪ বছৰে মোলৈ বুলি দেউতাৰ হাতত দি পঠিয়ায়, সেই কিতাপবোৰৰ অলপো বেগটোত ভৰাই লৈছিলোঁ। ঢকুৱাখনাৰ মানুহবোৰৰ মৰমবোৰ আৰু তেওঁলোকে দিয়া সৰু-ডাঙৰ উপহাৰবোৰেৰে মই সমৃদ্ধ হৈ যেতিয়া গুৱাহাটীত ভৰি থৈছিলোঁ, তেতিয়া নিজকে বৰ চহকী চহকী যেন বোধ হৈছিল। 
  
   আকৌ আয়েশা বেনাৰ্জীৰ দৰে ক'বলৈ হ'লে এই চহৰখনৰ বিষয়ে মই এনেকুৱা কি ক'ম, যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! এইকেইদিনতে এক অদ্ভুতধৰণৰ আত্মিক সংযোগেৰে চহৰখনৰ সৈতে মই সংযোজিত হৈ পৰিলোঁ। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? কটন বিশ্ববিদ্যালয়ত পঢ়িবলৈ পোৱা সুযোগ, হোষ্টেলৰ বাহঁতৰ অত্যধিক মৰম, নতুন বন্ধুত্ব নে নিজকে সবল ৰূপত চোৱাৰ এক অদ্ভুত তাড়না? হয়তো সকলোবোৰ!  

        এই চহৰখনে মোক এক বিশেষধৰণৰ অদ্বিতীয় বন্ধুত্বৰ সম্পৰ্ক দিছে। মোৰ হৃদয়ত কিছুমান অসাধাৰণ আত্মিক সম্পর্কৰ অনুভূতিৰ সৃষ্টি কৰিছে।  লেখা-মেলাৰ যোগেদি চিনাকি হোৱা অসমৰ কুইজ জগতৰ এক চিনাকি নাম অংকুৰজ্যোতি শৰ্মাৰ ভাষাত--" এইখন গুৱাহাটী হয় ভাই। মোবাইলত মেপ চাই চাই ৰাস্তাত খোজ কাঢ়ি গাড়ীৰ চেপা খোৱাতকৈ মই আগবঢ়াই থৈ আহোঁ ব'ল। " অংকুৰজ্যোতি, জিহান, মাধুৰ্য্যৰ দৰে বন্ধু নথকাহেঁতেন বুৰঞ্জী বিভাগটোত নিজকে বৰ অকলশৰীয়া যেন লাগিলহেঁতেন! 

        হোষ্টেল বুলি ক'লে আগতে মোৰ ভয় হৈছিল। ডাঙৰ বাহঁতে কি কি কৰিবলৈ দিব--এই চিন্তাটো লৈয়ে ১৬ জুনত হোষ্টেলত ভৰ্তি হৈছিলোঁ। কিন্তু  আচৰিতভাৱে সকলোৱে তেওঁলোকৰ অকৃত্রিম মৰমৰ উমাল দুহাতেৰে মোক আঁকোৱালি ল'লে। এতিয়া ভাবিছোঁ, হোষ্টেলৰ প্ৰথম দুটামান ৰাতিৰ নীৰৱতাখিনি মোৰ সৈতে ভাগ-বতৰা কৰিবলৈ অনন্যা বা, মৌমিতা বা, সুৰভি বা, পূজা বা, অৰুণিমা বাহঁত নহাহেঁতেন, সেই ৰাতিবোৰত নিজকে বেছি অকলশৰীয়া যেন নালাগিলহেঁতেন নে? ক্লাছ কৰিবলৈ যোৱাৰ সময়ত মোৰ চুটি  চুলিখিনি বেণী গাঁঠি দিয়া মৌমিতা বা, তনুশ্রী বা;তিতা ছাতিটো বেগত থ'লে গোটেই বেগটো তিতিব বুলি ছাতিটো ভৰাবলৈ পলিথিনৰ বেগ দি পঠিওৱা সুৰভি বা আৰু প্ৰথম ষান্মাসিকৰ পাঠ্যক্ৰম বুজাবলৈ অনন্যা বাহঁত নথকা হ'লে মোৰ বাবে প্ৰথমকেইদিন গুৱাহাটীখনত বৰ্তি থকাটো কঠিন হৈ নপৰিলেহেঁতেন নে? সহপাঠী ৰিম্পী চাংমাইৰ খুহুতীয়া কথাবোৰত ওলোৱা আমাৰ হাঁহিবোৰ, ভাত খোৱা টেবুলত তত্ত্বগধুৰ বিষয়বোৰৰ বিশদ আলোচনাবোৰ, এদিন জ্বৰ উঠিল বুলি ৰাতি ৰাতি উঠি মোৰ কপালত হাতখন দি উমান লোৱা মোৰ "ছুপাৰ ছিনিয়ৰ" তেনিশা বা--এই সকলোবোৰ নথকাহেঁতেন ৰাতি বাৰে বাৰে ঘৰলৈ মনত পেলাই উচুপি উচুপি বহু উজাগৰী নিশা কটাবলগীয়া নহ'লহেঁতেন নে? সকলোৰে পৰা অলপ পৃথক, মোৰ এসপ্তাহৰ ৰূমমেট প্ৰস্তুতি বাৰ ব্যতিক্রমী চিন্তাধাৰাৰ দ্বাৰা তেওঁৰ অধ্যয়নপিপাসু মনটোৰ সৈতে মই চিনাকি হ'বলৈ পাইছিলোঁ। প্ৰিয় লেখক হোমেন বৰগোহাঞি ছাৰৰ উচ্চস্তৰৰ লিখনিবোৰৰ প্ৰশংসা কৰি কৰি প্ৰস্তুতি বায়ে তেওঁৰ লেখাবোৰৰ বাবেই নিয়মীয়া বাৰ্তাখনলৈ ৰৈ থকাৰ কথাও কৈছিল। সৰুতে মৌচাক, সঁফুৰাত লিখা-মেলা কৰাৰ কথা সগৌৰৱে কোৱাৰ সমান্তৰালকৈ প্ৰস্তুতি বায়ে বৰ্তমান পৃথিৱীৰ ওপৰত থকা তেওঁৰ আক্ষেপবোৰৰ কথাও বৰ্ণনা কৰিছিল। 

    
         "কটন কলেজ" উপন্যাসৰ স্ৰষ্টা নবীন বৰুৱা বৰদেউতায়ে মোক হোষ্টেলত লগ কৰিবলৈ আহি কোৱা কথাবোৰ --"...... হোষ্টেলৰ খাদ্য খাই খাই আমনি লাগিলে আমাৰ ঘৰলৈ যাবা... ", মীনাক্ষী মাহীয়ে টোপোলা বান্ধি অনা খাদ্য আৰু মৰমবোৰ - এই সকলোবোৰৰ বাবেই গুৱাহাটীৰ নিচিনা এখন চহৰতো যে মানুহবোৰ " আপোনতকৈও আপোন " হৈ পৰে, তাৰ উপলব্ধি হ'ল। 

(৩) 
  
      গুৱাহাটীক লৈ মোৰ এটা ঋণাত্মক ধাৰণাই আছিল। ১৫ দিন মা-দেউতাৰ অবিহনে থকাৰ পিছতো কিয় নাজানো এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। এনেকুৱা কি দিছে এই চহৰখনে মোক? উত্তৰটো এইকেইদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতেই আছিল। কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। গুৱাহাটী আহিয়েই মই সকলো কাম নিজে কৰিবলৈ বাধ্য হৈছোঁ। ৫ মিনিটৰ ৰাস্তাতে যোৱা ১৪ বছৰে দেউতাৰ লগত বিদ্যালয়-মহাবিদ্যালয়লৈ যোৱা ছোৱালীজনীয়ে হোষ্টেলৰ পৰা কটন বিশ্ববিদ্যালয়ৰ বুৰঞ্জী বিভাগলৈ ৮ মিনিটৰ ৰাস্তাত অকলে খোজ কাঢ়ি যাব পৰা হৈছোঁ। দেউতাৰ সোঁহাতখনত নিজৰ বাওঁহাতখন সোমোৱাই তেওঁৰ হাতখনৰ উম লৈ লৈ ঢকুৱাখনাৰ ৰাস্তা পাৰ হোৱা ছোৱালীজনীয়ে গুৱাহাটীৰ গাড়ীৰ যান-জঁটবোৰৰ মাজতো অকলে ৰাস্তা পাৰ হ'ব পাৰিছোঁ। পেঞ্চিল-ৰবৰো নিজে কিনি নোপোৱা ছোৱালীজনীয়ে পাণবজাৰলৈ গৈ বেগটো গধুৰ কৰি কিতাপ কিনি আনিব পৰা হৈছোঁ। 

          গুৱাহাটীৰ ব্যস্ততাক মোৰ লাহে লাহে ভাল লগা হৈছে। গুৱাহাটীৰ ব্যস্ততাই মোক কেৱল নিজৰ ওচৰতে কেন্দ্রীভূত কৰি ৰাখিব বুলি  মই ভাবিছিলোঁ।কিন্তু মই ভুল ভাবিছিলোঁ। সকলো মানুহ মোৰ আপোন হৈ পৰিছে, এই চহৰখনতকৈও আপোন! আয়েশা বেনাৰ্জী আৰু মোৰ কাহিনীটো প্ৰায়ে একে। পাৰ্থক্য মাত্র এটাই। আয়েশা বেনাৰ্জীৰ দৰে মোৰ চহৰখনক ভাল লগাৰ কেৱল এটা উৎস বা কাৰণ নাই। এই চহৰখনক মই আপোন কৰি লোৱাৰ ক্ষেত্রত ওপৰত উল্লেখ কৰাৰ দৰে বহুকেইটা কাৰকে মোক সহায় কৰিছে।  

    গুৱাহাটী যিমান ধুনীয়া, যিমান সা-সুবিধা আৰু গাড়ী-মটৰেৰে পৰিপূৰ্ণ সিমান জটিলো। নিজৰ লক্ষ্যবোৰৰ পিছে পিছে দৌৰি থাকোঁতে বহুসময়ত বহুতো কথাৰ পৰা আমাৰ দৃষ্টি আঁতৰি আহে।  মানুহৰ প্ৰতি মোৰ ভালপোৱা, তেওঁলোকৰ পৰা মই লাভ কৰা অনুপ্ৰেৰণা, সহায়-সহযোগিতা আৰু মৰম-চেনেহে যে মোৰ জীৱনৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো বাস্তৱায়িত কৰাত সহায় কৰিব, এইক্ষেত্ৰত মই দৃঢ়বিশ্বাসী। আহিবলগীয়া তিনিবছৰত মোৰ এই চহৰখনৰ বিষয়ে আৰু লিখিবলগীয়া আছে, যিবোৰে গুৱাহাটীত হয়তো মোক পুৰণা কৰি পেলাব, কিন্তু মোৰ চিন্তা-ধাৰণাবোৰ নতুন হ'ব! 
         
"But it was another girl, young and new to the city, fiddling with her keys.."

(১৫ জুলাই, ২০১৯ তাৰিখৰ নিয়মীয়া বাৰ্তাত প্ৰকাশিত)

প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্নাঃ কটন বিশ্ববিদ্যালয়ৰ স্নাতক শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰী। নিয়মীয়া বাৰ্তাৰ দেওবৰীয়া পৃষ্ঠাৰ নিয়মীয়া লেখিকা। তেওঁৰ লেখাসমূহে বিভিন্নজনৰ প্ৰশংসা বুটলিবলৈ সক্ষম হৈছে।


Image source: here & here

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।