Skip to main content

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source:http://srzimmartist.blogspot.com

(ৰচনাকালঃ ২০০৯)

ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে।

শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি
দিনটোৰ শিক্ষাগ্ৰহণৰ বাবে সাজু হয়। সাধাৰণতে, সি বেয়া কাম কৰা, বেয়া সংগত থকা দেখা নাযায় আৰু ঘৰৰ উপদেশমৰ্মে সি বেয়া সংগৰ পৰা আঁতৰিহে থাকে।
সি কবিতাও লিখে। ছন্দবিহীন আধুনিক কবিতা লিখাত সি পাকৈত। মাজে মাজে তত্ত্বগধুৰ প্ৰৱন্ধ, ৰচনাও তাৰ কলমৰ মাজেৰে বাহিৰ হয়। তাৰ কবিতাবোৰ পাঠ কৰিলে মসৃণ ৰাস্তাইদি গৈ থকা যেন বোধ হয়। স্কুলৰ বাৰ্ষিক অধিৱেশনৰ সাহিত্য শাখাত তাৰ নাম থাকিবই।

মাজে মাজে তালৈ মোৰ ঈৰ্ষা হয়। তাৰ শান্ত স্বভাৱৰ লগত মোৰ ৰাহি যোৰা নিমিলে। তাৰোপৰি, শ্ৰেণীৰ চতুৰ্থ স্থানে তাক মোৰ পৰা বহু আঁতৰত ৰাখিছে। মই হ'লো শ্ৰেণীৰ শেষৰ স্থানৰ এটা। গতিকে তাৰ লগত থাকিবলৈকে মোৰ ভয় লাগে। চোকা ল'ৰা, নম্ৰ, ভদ্ৰ ল'ৰা, ফটকৰে যদি কিবা এটা কৈ দিয়ে, মোৰ কি হ'ব বাৰু!

এটা কথাত তাক মই সদায় অনুসৰণ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰোঁ। সেয়া হ'ল তাৰ স্বভাৱ চৰিত্ৰৰ অনুকৰণ। সি ইমান গম্ভীৰ, নম্ৰ, ভদ্ৰ, অমায়িক কিন্তু মোৰ চঞ্চল মনে সেয়া ৰূপায়ণ কৰাত সদায়েই বাধাৰ প্ৰাচীৰ হৈ থিয় দিয়েহি। তাক মই সুধিব বিচাৰো কাৰ দ্বাৰা বা কি কৰি সি তাৰ মনটোক এই অস্থিৰ বয়ঃসন্ধি কালত বান্ধি ৰাখিছে? কিন্তু মোৰ সাহসে নুকুলায়।

এটা ঘটনা মোৰ মনত থাকিব চিৰদিনলৈ, যিটো ঘটনাই বৰুণৰ  জীৱনৰ গতি সলাই দিছিল। আমাৰ অঞ্চলৰ বয়জ হায়াৰ চেকেণ্ডাৰীখনত জিলাভিত্তিক এখন তৰ্ক প্ৰতিযোগিতা হৈছিল। সি আৰু হোমেন্দ্ৰই আমাৰ স্কুলক প্ৰতিনিধিত্ব কৰিছিল। সেইসূত্ৰে আমাৰ ক্লাছে ছুটী পাইছিল আৰু আমি 'তৰ্ক প্ৰতিযোগিতা' চাবলৈ যাওঁ বুলি ষ্টেডিয়ামলৈ গৈ ক্ৰিকেট খেলি আছিলোগৈ। এফালে আমি খেলত হাৰিছোঁ আনফালে তৰ্ক প্ৰতিযোগিতাখন জিলাৰ মেধাৱী ছাত্ৰৰ সমন্বয়ত অতিকৈ উপভোগ্য আৰু ৰোমাঞ্চকৰ হৈ উঠিছে। এসময়ত আমাৰ স্কুলৰ হৈ হোমেন্দ্ৰই বক্তব্য ৰখাৰ পাছত বৰুণ মাইক্ৰ'ফনৰ সন্মুখলৈ আহিল। তৰ্কৰ ওপৰত তাৰ বিশেষ দখল আছে। গতিকে, নিজৰ কথন ভংগীৰে তাৰ সবল যুক্তিসমূহ আগবঢ়ালে। আমাৰেই ভাগ্য, ক্ৰিকেট খেলত পৰাজয়ৰ ফাকু সানি আহি বৰুণৰ শ্ৰুতিমধুৰ ভাষণ যে শুনিবলৈ পালোঁ। বৰুণৰ ভাষণ অতি সুন্দৰ, শ্ৰুতিমধুৰ। কিন্তু তাৰ সেইদিনাৰ ভাষণ শুনি মোৰ সৰুকালৰ ঘটনা এটি মনত পৰি গৈছিল।

মই তেতিয়া চতুৰ্থ শ্ৰেণীত।স্কুলৰ অধিৱেশন চলি আছিল। সভাত আছিল অঞ্চলটোৰ বহুকেইজন সন্মানীয় ব্যক্তি। তাৰে এজন ব্যক্তিৰ ভাষণে আমাক ইমান বেছি মুগ্ধ কৰিছিল যে কিবা সভা অনুষ্ঠিত হ'লে তেওঁৰ দৰে ভাষণ দিবলৈ আমাৰ ফুলকুমলীয়া মনটোৱে অনুপ্ৰেৰণা পাইছিলোঁ। কিন্তু ডাঙৰ হৈ অহাৰ লগে লগে মোৰ আদৰ্শ পলাই ফাট মাৰিলে। বৰুণে কিন্তু তেওঁৰ আদৰ্শ অনুকৰণ কৰিলে আৰু সেয়েহে আজিৰ সমাজত এজন ভাল বক্তাৰূপেও সি পৰিচিত। যিদিনা সি এখন ৰাজহুৱা সভাত বক্তৃতা দিয়াৰ সুযোগ পাইছিল তাত সেই ব্যক্তিজনাও সভাৰ আসন শুৱনি কৰিছিল আৰু যেতিয়া তেওঁৰ ভাষণৰ পাল পৰিছিল আৰু তেওঁ বৰুণৰ বক্তৃতাৰ কথনভংগীক বহুত প্ৰশংসা কৰিছিল আৰু নিজৰ লগত তুলনা কৰিছিল। তেতিয়াৰ পৰাই সি আমাৰ মাজত সৰু-সুৰা এক কিংবদন্তীত পৰিণত হৈছিল।

যি কি নহওঁক, বৰুণৰ বক্তব্যই তৰ্ক প্ৰতিযোগিতাখনৰ বিচাৰকৰ মন মোহিবলৈ সক্ষম হৈছিল আৰু তাৰ প্ৰথম পুৰষ্কাৰে আমাৰ স্কুলক জিলিকাই তুলিছিল। ফলস্বৰূপে সি ৰাজ্যিক পৰ্যায়ত ভাগ ল'বলৈ সুবিধা পাইছিল। তাৰ পিছদিনা তাক প্ৰাৰ্থনা সভাত বিশেষভাবে সন্মানিত কৰা হৈছিল আৰু  আমি মিছা কথা কোৱাৰ অপৰাধত আমাক বিশেষভাৱে শাস্তি দিয়া হৈছিল।

কিন্তু আজি যিটো ঘটনা ঘটি গ'ল, সেয়া তাৰ বাবে কল্পনাতীত। আনকি, মইও তাৰ সেই কথাটো বিশ্বাস কৰিব পৰা নাই। অন্ততঃ সেই কামতো কৰিব পৰাকৈ তাৰ সাহস নাই আৰু তেনেকুৱা চৰিত্ৰৰ ল'ৰাও সি নহয়। আনকি, ছাৰেও বিশ্বাস কৰিব পৰা নাই। সি বোলে পৰীক্ষাত নকল কৰিছিল। যিটো ল'ৰাই নকলৰ 'ন'টোকে বুজি নাপায় তেনেস্থলত! ছাৰে একো নকৰিলে কিন্তু এনেকুৱা এষাৰ কথা কেনেকৈ সৃষ্টি হ'ল, সেয়াও ছাৰে বুজি নাপালে। কমনৰুমত আজি সেইষাৰ কথাই নিশ্চয় ঠাই পাব।

ইতিমধ্যে, ছোৱালীবোৰৰ অসভ্য ঠাট্টা মস্কৰাই তাৰ মনটোক আৰু দুৰ্বল কৰি তুলিছে। মই আৰু দেৱই তাক সংগ দিবৰ বাবে আগবাঢ়িলোঁ। কিন্তু, তেনেসময়তে তাক হেডছাৰৰ ৰূমলৈ মাতি লৈ যোৱা হ'ল। বহুসমৰ পাছত তাৰ ৰঙা-চিঙা বিব্ৰত ভংগীৰ মুখখন আমাৰ আগত ধৰা পৰিল আৰু সি আমাৰ পৰা আঁতৰি থাকিল।

বৰুণ সেই ঘটনাটোৰ পৰা স্কুলত বেড বয় ৰূপে পৰিচিত হ'ল। আকস্মিক ঘটনাৰ চাপ সহ্য কৰিব নোৱাৰি তাৰ পৰীক্ষাৰ ফলাফলো নিম্নমানৰ হৈ পৰিল। তাৰ সাহিত্য সুলভ মনটো বক্তৃতাৰ স্পৃহা সকলোতে শূণ্যতাই বিৰাজ কৰিলে।

কিন্তু, সঁচা ঘটনা কেতিয়াও লুকাই নাথাকে। বৰুণৰ চজ চৰিত্ৰৰ ঈৰ্ষাত পৰা আমাৰ ক্লাছৰ কেইজনমান ছাত্ৰৰ কু-চক্ৰান্ত আছিল সেই ঘটনাটি। অৱশেষত সিহঁতে স্বীকাৰ কৰিলে। আমাৰ দ্বাৰা ঘটনাটি হেডছাৰৰ কৰ্ণগোচৰ কৰা হ'ল। হেডছাৰৰ কথাষাৰ শুনি চকু কপালত উঠিল। এনে এক সাংঘাটিক অপৰাধৰ বাবে হেডছাৰে স্কুলৰ পৰিচালনা সমিতিৰ লগত আলোচনা কৰি সিহঁত তিনিও কুচক্ৰান্তকাৰীক স্কুলৰ পৰাই বহিষ্কাৰ কৰিলে।

বৰুণ পুনৰ উজলি উঠিল। জুইত পুৰিলে সোণ উজ্জ্বল হৈ উঠাৰ দৰে তাৰ স্বভাৱ-চৰিত্ৰ, শিক্ষা-দীক্ষা আগতকৈ উন্নতি হ'ল। তাৰ ওপৰত কৰা অন্যায়ৰ প্ৰতিফল পোৱাৰ সি সুখী। আটাইতকৈ ডাঙৰ কথা, সকলোৱে তাৰ লগত সংগ দিয়া হ'ল আৰু সিও তাৰ সুঅভ্যাসবোৰ জগাই তুলিলে। পুনৰ তাৰ উদাত্ত কণ্ঠৰ বক্তৃতাৰ শব্দই সভা-সমিতিবোৰ পোহৰাই তুলিলে।

অন্ততঃ সেই ঘটনাটোৰ পৰা কাৰো একো উপকাৰ নহলেও মোৰ হ'ল। তাক তেনে এক বদনামৰ পৰা উদ্ধাৰ কৰি অনাৰ বাবে সি মোক তাৰ শ্ৰেষ্ঠ বন্ধুৰ মৰ্যাদা দিলে।

আজি মই সন্তুষ্ট, সুখী। কিয়নো মোৰ লগত আছে স্কুলৰ সু-চৰিত্ৰবান ছাত্ৰজন মোৰ প্ৰিয়বন্ধু হিচাপে। ইয়াতকৈ আৰু মোক প্ৰয়োজনেই বা কি?


Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি