Skip to main content

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ, নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ'ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো, কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ'ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।
সেই বিশেষ সুৰ(ৰাগ?)টি শুনি থাকিলে প্ৰথমতে কিবা বিষাদমিহলি ভাৱ, পাছলৈ কিবা এই যেন কিবা ভাল কাম এটা হ', ভাল কামৰ শুভাৰম্ভণি হ', এনেকুৱা লাগিছিল। নৱমমানৰ পৰা ৰাতিপুৱা টিউচন যোৱাৰ আগৰ মূহুৰ্তত ৰাতিপুৱাৰ বন্দে মাতৰম, মহৎলোকৰ কথা, দিনটোৰ কাৰ্যসূচী এইসকলোবোৰ শুনি শুনি অভ্যস্ত হৈ পৰিছিলোঁ। বিদ্যাৰ্থীৰ অনুষ্ঠানৰ ইংৰাজীৰ পাঠ, শনিবাৰে সেই একে অনুষ্ঠানতে ৰূপক, গান্ধীৰ আত্মজীৱনী(অনুষ্ঠানটোৰ নাম "মোৰ সত্য অন্বেষণৰ কাহিনী)। সাত বাজি পোন্ধৰ মিনিটৰ পৰা প্ৰচাৰিত "আজিৰ দিনটো" শীৰ্ষক অনুষ্ঠানটি কোনো এদিনো শুনাৰ পৰা যাতে বঞ্চিত নহওঁ, তাৰ প্ৰতি সদাসচেতন আছিলোঁ।
আমাৰ স্কুলত শ্ৰেণীৰ ৰোল নম্বৰ অনুসৰি সকলোৰে প্ৰাৰ্থনা সভাত প্ৰাৰ্থনা কৰাৰ পাছত বাধ্যতামূলকভাৱে মহৎলোকৰ বাণী বা গীতাৰ শ্লোক আৰু 
দিনটোৰ তাৎপৰ্য বাখ্যাৰ লগতে চমুকৈ কোনো এটা বিষয়ৰ ওপৰত দুআষাৰ কোৱাৰ পাল পৰিছিল। এই কামটোৰ বাবে আমাক সকলোকে আজিৰ দিনটো অনুষ্ঠানে যথেষ্টখিনি সহায় কৰিছিল। লগতে অনুষ্ঠানটোৰ শেষত দিয়া আজিৰ শীৰ্ষ বাতৰিৰ শিৰোনাম আৰু সম্পাদকীয়টোৰ কিছু অংশ কোৱাৰ সময়ত মই সদায় আমাৰ ঘৰত লোৱা দৈনিকবাতৰিকাকতখন ওচৰলৈ আনি লৈছিলোঁ আৰু বক্তাজনে বাতৰিবোৰ কৈ যোৱা সময়ত মিলাই চাইছিলোঁ কিবা ভুল হয়ে বা! 

     অৱশ্যে তেনেকুৱা সৌভাগ্য মোৰ কেতিয়াও নহ'ল।



     স্কুল যোৱাৰ আগত গা ধুবলৈ যাবলৈ আমাক সময় চোৱাৰ দৰকাৰ নহৈছিল। ৰিলে কৰি সম্প্ৰচাৰ কৰা হিন্দী বাতৰি যেতিয়া শেষ হৈছিল, তেতিয়া গা ধুবলৈ বুলি প্ৰস্তুতি চলাইছিলোঁ। অৱশ্যে স্কুল আগতে চাৰে ন বজাৰ পৰা আৰম্ভ হোৱাৰ দিনত "আপোনাৰ গান" আৰম্ভ হোৱাৰ লগে লগে মাক ভাত খুজি আমনি কৰিছিলোঁ যাবৰ হ'ল বুলি। কোনোবা এবাৰ "ফাটবিহু"ত ডিব্ৰুগড় আকাশবাণীৰ এটি দল আহি ফাটবিহুৰ অনুষ্ঠান ৰেকৰ্ডিং কৰি নিয়াৰ লগতে "আপোনাৰ গান" অনুষ্ঠানটিৰ বাবেও ৰেকৰ্ডিং কৰিছিল। সেইদিনা সমগ্ৰ ঢকুবাখনাবাসীয়ে কাণ উনাই ৰেডিঅ'ৰ আগত বহি ৰৈছিল, আমিও স্কুল অহাৰ আগত কিছু অংশ শুনি আহিছিলোঁ। ফাটবিহুৰ অনুষ্ঠান যিদিনা সম্প্ৰচাৰ হব বুলি প্ৰচাৰ হৈছিল, সেইদিনা সকলোৱে ইজনে সিজনক জনাই দিছিল যাতে কোনোৱে ভুলতে হ'লেও অনুষ্ঠানটো উপভোগ কৰাৰ পৰা বঞ্চিত নহয়।।

     সময় কিমান হৈছে আমি ৰেডিঅ'ত কি অনুষ্ঠান চলি আছে তাৰ জৰিয়তেই নিশ্চিত হৈছিলোঁ, ঘড়ী নোচোৱাকৈয়ে। বিভিন্নধৰণৰ অনুষ্ঠানসমুহৰ কেৱল মাতষাৰ শুনি শুনিয়ে আমি বুৰ গৈছিলো ভাৱসাগৰত, মনতে আঁকি লৈছিলোঁ এই ঘোষকজন বা ঘোষিকাগৰাকী দেখিবলৈ কেনেকুৱা হ', জীৱনত এবাৰ হ'লেও লগ পালে কিমান ভাল লাগিব! যিবোৰ অনুষ্ঠানত ফোনৰ দ্বাৰা অনুৰোধ কৰি গান শুনা অথবা কেতিয়াবা কোনো শিল্পী আহিলে তেওঁৰ সৈতে কথা পতাৰ সুযোগ দিয়া হৈছিল, তেনে অনুষ্ঠানবোৰত কিমান যে ফোন লগালোঁ, প্ৰায় সদায় বিফল।ইয়ে যেন প্ৰমাণ কৰিছিল ৰেডিঅ'ৰ জনপ্ৰিয়তা। কোনোবা এদিনা মাত্ৰ দেউতাৰ ডায়েবেটিছ ৰোগ সম্পৰ্কীয় কথা এটি সুধিবৰ বাবে স্বাস্থ্যবিষয়ক অনুষ্ঠান এটাত কথা পতাৰ সৌভাগ্য হৈছিল মাত্ৰ। ফোন-ইন গানৰ অনুৰোধ কৰা অনুষ্ঠানবোৰ আছিল সমন্বয়ৰ বাৰ্তাবাহক। বিভিন্নজনৰ মনৰ ভাৱ, ফোনত ভাঁহি অহা উচ্ছসিত মাত, ঘোষকৰ অনুৰোধমৰ্মে কেতিয়াবা কোনোজনে তেওঁ অনুৰোধ কৰা গানটো বজাৰ আগেয়ে সৰু কলি এটা গুণগুনাই দিয়া- এই সকলোবোৰে অনুষ্ঠানটি যথেষ্ট উপভোগ্য কৰি তুলিছিল। ব্যক্তিগতভাৱে,সৰুৰে পৰা মই ডিব্ৰুগড় কেন্দ্ৰৰ পৰা প্ৰচাৰিত হোৱা শুনি অহা আজিৰ দিনটো অনুষ্ঠানৰ পৰিচালক লোহিত ডেকাৰ কণ্ঠৰ যাদুৱে মোক সদাসন্মোহিত কৰি ৰাখিছিল। তাৰোপৰি সোমবাৰৰ ৰাতিৰ ধাৰাবাহিক নাট, যুৱবাণী, দেওবাৰৰ ৰাতিপুৱাৰ অকণিৰ মেলা, বিজ্ঞান জেউতি, সুৰৰ পানচৈ, আপোনাৰ গান, ডাক পখিলী আদি অনুষ্ঠানসমূহ শ্ৰোতাৰ মাজত বিশেষ জনপ্ৰিয় আছিল। ২০০৪ চনত মই পঢ়া বিদ্যালয়খনৰ পৰা এটা দলে অকণিৰ মেলা অনুষ্ঠানটিত ভাগ লবলৈ সুবিধা পাইছিল, 'ত ময়ো এটি সৰু অংশ আছিলোঁ।

     ঠিক কেইদিনমানৰ আগতে পুনৰ আকাশবাণী কেন্দ্ৰলৈ যোৱাৰ সুবিধা পাইছিলোঁ। আমাৰ মহাবিদ্যালয়ৰে জ্যোতিষ্মান দাস আৰু চয়নিকা বৰাৰ লগতে ময়ো যুৱবাণী অনুষ্ঠানৰ এটি আলোচনা চক্ৰৰ বাবে নিৰ্বাচিত হৈছিলোঁ। আলোচনাখনিৰ বিষয় আছিল "অসমীয়া কবিতাৰ গতি বৈচিত্ৰ্য" আৰু পৰিকল্পনা আছিল কেন্দ্ৰৰে বৰষা কোঁৱৰ বাইদেউ আৰু সহযোগত কৌস্তুভমণি নাথ দাদা। যাৱতীয় কাম কাজসমূহ ঠিক কৰি লৈ আমি ৰেকৰ্ডিঙৰ আগদিনাই ডিব্ৰুগড়লৈ ৰাওনা হৈছিলোঁ। নাইট চুপাৰত গৈ থাকোতে মনটো সাংঘাটিকধৰণেৰে ৰোমাঞ্চিত হৈ পৰিছিল, কি হব কি নহব এইবোৰ ভাবি ভাবি যেন শেষেই নহব। অৱশেষত ৰাতিপুৱা ডিব্ৰুগড় বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ওচৰতে বাছৰ পৰা নামি, বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰাবাসতে কিছু জিৰণি লৈ আমি দিনটোৰ বাবে সাজু হ'লো। কৌস্তুভমণি দা আৰম্ভণিৰে পৰা আমাৰ গাইড তথা অভিভাৱকৰ দৰে অনবৰতে ছাঁৰ দৰে আছিল আৰু আমি যাতে অকণো কষ্ট অনুভৱ নকৰোঁ, তাৰ ওপৰত কাঢ়া নজৰ ৰাখিছিল। দিনৰ ১১ বজাত আমি তাত উপস্থিত হলোগৈ আৰু লগে লগেই আমাৰ ৰেকৰ্ডিং আৰম্ভ কৰা হ'ল। ৰেকৰ্ডিং আৰম্ভ কৰাৰ আগেয়ে বৰষা কোঁৱৰ বাইদেউ আহি আমাক স্বাগতম আৰু আমন্ত্ৰণ ৰক্ষা কৰাৰ কাৰণে ধন্যবাদ জনালে। প্ৰায় এঘণ্টামানৰ পাছতে আমাৰ ৰেকৰ্ডিং তথা অন্যান্য কামসমূহ(formalities) সম্পন্ন হ'ল। তাৰ মাজতে আমি লগ পালোঁ লোহিত ডেকা ছাৰ আৰু ৰূপজ্যোতি দুৱৰাক, যাৰ কণ্ঠ তথা উচ্চাৰণে আমাক সৰুৰে পৰাই আকৰ্ষিত কৰি আহিছিল।

লাহে লাহে বিভিন্ন কাৰণত ৰেডিঅ'ৰ জনপ্ৰিয়তা হ্ৰাস পাই আহিছে - মানুহে ৰেডিঅ' নুশুনা হ'ল বুলি এটা অভিযোগে গা কৰি উঠি আহিছে। বেলেগ 

বিভিন্নধৰণৰ মাধ্যমসমুহৰ প্ৰসাৰ ইয়াৰ মূল কাৰণ বুলি বিবেচনা কৰা হৈছে।অৱশ্য সময়ৰ লগে লগে ৰুচিবোধৰ যি দ্ৰুত সলনি, তাৰ কাৰণে আমি কাকো জগৰীয়া কৰিব নোৱাৰো-কৰিলেও কোনোপক্ষৰে লাভ লোকচান একো নহব। তদুপৰি আজিকালি মানুহৰ ব্যস্ততাৰ কাৰণেও যেন বহু পুৰণি অভ্যাস সলনি হৈছে, তেনেকুৱা কিবা কাৰণতে পুৰণি ৰেডিঅ'টোও হয়তু ধোঁৱাছাঙত উঠিছে- সেয়াও কিছু কিছু ক্ষেত্ৰত নুই কৰিব নোৱাৰি। কিন্তু এনেধৰণৰ বিভিন্ন 


ঋণাত্মক দিশৰ মাজতো আমি আশাৰ ৰেঙণি দেখিবলৈ পাইছিলোঁ। ৰেকৰ্ডিং 

শেষ কৰাৰ পাছতে আমি কিছুসময় তাতে বহি থাকোতে কেন্দ্ৰৰ লেণ্ডফোনটোত 
বাৰে বাৰে ফোন আহিছিল অনুষ্ঠান আকৌ কেতিয়াৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত হ'ব বুলিকাৰণ কাৰিকৰী বিজুতিৰ বাবে কেইদিনমান সম্প্ৰচাৰণ বন্ধ হৈ আছিল। 
ফোনকলকেইটাই সকলোকে উৎসাহিত কৰা দেখা গৈছিল আৰু আমিও ৰেডিঅশুনা নুশুনাক লৈ থকা আমাৰ কিছুমান ধাৰণা সলনি কৰি লৈছিলোঁ।

Comments

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।