Skip to main content

ক্লাছ টেন জেণ্টলমেন

          দশম শ্ৰেণীৰ সময় ।ক্লাছ আৰম্ভ হৈছে আৰু ।নৱম আৰু দশম শ্ৰেণী বুলিলে সৰুৰে পৰা কিবা এটা বেলেগ দৃষ্টিৰে চাইছিলোঁ ।বহীত কঠিন এলজেব্ৰা, ৰাতিপুৱা ইংৰাজী-বিজ্ঞানৰ টিউচন, স্কুলৰ কিবা মিটিং হ'লে কথা কবলৈ সুযোগ তথা স্কুলৰ আটাইতকৈ গহীন গম্ভীৰ,ডাঙৰ বেটছ ।আৰু দশম শ্ৰেণীৰ যিজন প্ৰথম ছাত্ৰ তেওঁৰ পঢ়া শুনা কেনেকৈ হয়, কত কি বা টিউচন লৈছে সেইবোৰৰ খবৰো কিছুমানৰ
মুখে মুখে বাগৰি বহুত কিবা উৰাবাতৰিও নোলোৱাগৈ নহয় ।দিন বাগৰি বছৰ বাগৰি এটা সময়ত আমাৰ বেটছটোও ডাঙৰ হৈ আহি স্কুলৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ বেটছটো হলোহি 
স্বাভাৱিকতেই যেন বুকুখন এহাত আগবাঢ়ি যায় ।সৰুৰে পৰা শুনি অহা 'ক্লাছ টেন'ৰ ছাত্ৰ হোৱাৰ পাছত প্ৰথমতেই মোৰ এটা প্ৰধান চিন্তা আছিল যে সৰুতে মই যেনেকৈ দশম শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰৰ এক ধাৰণা মনত কঢ়িয়াই লৈ ফুৰিছিলোঁ তেনেকৈ বা মোতকৈ সৰুবোৰে ভাবে নেভাবে! অৱশ্যে মই নিজেও মোৰ ধাৰণাটো ভুল আছিল বুলি গম পাইছিলো যেতিয়া লাহে লাহে আমাৰ ক্লাছবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ।দশম পোৱাৰ পাছতো আমাৰ গোটেই লগৰখিনিৰ স্বভাৱৰ অকণো সাল সলনি হোৱা নাছিল ।গহীন হোৱাটো দূৰৰে কথা,এইবাৰেই স্কুলত শেষৰ






বছৰ বুলি ধৰি লৈ কৰা আমাৰ উৎপাতবোৰ আচাৰ্য আচাৰ্যাৰ কাৰণে মূৰৰ কামোৰণি স্বৰূপ আছিল ।উৎপাত সকলোৱে কৰে কিন্তু আমাৰ উৎপাতবোৰ যেন কিবা সকলোৱে সমালোচনা কৰা বিধৰ আছিল মানে কিছুমান অভিভাৱকেও ক'বলৈ বাধ্য হৈছিল - ক্লাছ টেন পালাহি আৰু এতিয়া এইবোৰ ধেমালি এৰিবৰ হল ।কিন্তু আমি যে মহা ধুৰন্ধৰ আছিলোঁ ।বিশেষকৈ মই ।তেনেকৈ কোনোবাই কলে ইমান যে মনোযোগ দি শুনিছোঁ এনেকুৱা প্ৰকাশভংগীমা এটা মুখত ওলোমাই ৰাখোঁ ।এখন কাণেদি সোমাই আনখনেদি ওলোৱা-এইবোৰ হল পুৰণা নীতি ।আমি মহাদুষ্টকেইটাই কাণ দুয়োখনেই খোলা ৰাখি আমাক নকৰিবলৈ কোৱা উপদেশবাণী দুয়োফালেদি সুমুৱাই লওঁ।দুয়োফালৰ পৰা অহা অগ্ৰগামী তৰংগৰ সমাৰোপণ ঘটে আৰু পুনৰ বিপৰীত কাণখনৰ ফুটাইদি ওলাই যায় ।ঠিক আগতে পঢ়া ছাগলীৰ সাধুটোৰ দৰে-দুয়োফালৰ পৰা অহা দুটা ছাগলী মকামিলা কৰি দলংখন পাৰ হৈ গুচি যোৱাৰ দৰে আমাক কোৱা কথাবোৰ দুয়োখন কাণেদি বাহিৰ হৈ যায় আমাৰ একো এটা কথা গাত নালাগে ।ফলত আকৌ উৎপাত,আকৌ গালি ।
           মাৰ্চ মাহমানৰ কথা ।নতুনকৈ ক্লাছ আৰম্ভ হৈছে ।স্কুলত নতুনকৈ নামলগোৱা ছাত্ৰ ছাত্ৰীবোৰক চোৱা আৰু সুবিধা পালে সিহঁতৰ সন্মুখেদি ডাঙৰ লৰাৰ দৰে খোজ কাঢ়ি যোৱা-লগৰ আমাৰ গোটেইকেইটাৰে চখ আছিল ।মুঠতে আমি নিজে ভিতৰি যিয়ে নহওঁ বাহিৰত একদম ঠাণ্ডা মুণ্ডা গম্ভীৰ লৰাৰ এক্টিং কৰাত সফল হৈছিলোঁ নৱম শ্ৰেণীৰ শেষৰফাললৈ শাৰিৰীক শিক্ষাৰ বাবে আমি এগৰাকী নতুন আচাৰ্যা পাইছিলোঁ ।যদিও নৱম দশমৰ কাৰণে শাৰিৰীক বাধ্যতামূলক নাছিল প্ৰায়ে শেষৰ পিৰিয়দত তেওঁ আমাক নি ব্যায়াম শিকাইছিল ।আগৰেপৰাই আমাৰ স্কুলত যোগ প্ৰাণায়ম শিকোৱা হৈছিল আৰু আমি প্ৰায় গোটেইখিনিয়ে মহা অসন্তুষ্টিৰে সেইখিনি সময় পাৰ কৰিছিলোঁ ।আমি কেৱল কিবা খেলিবলৈ সুবিধা বিছাৰি ফুৰিছিলো আৰু পাইছিলোঁ কেৱল লাইন পাতি ব্যায়াম কৰিবলৈ ।গতিকে সেই পিৰিয়দটো আহিলে বা ব্যায়াম কৰিবলৈ মাতিলে কাৰোবাৰ মাথা ঘূৰোৱা কাৰোবাৰ গাটো জ্বৰ জ্বৰ যেন লগা জাতীয় কথাবোৰ সচৰাচৰ দেখা গৈছিল ।
            মই ভাঁবো স্কুল কলেজৰ শিক্ষকক তেওঁৰ ছাত্ৰই মৰমতে এটা উপনাম দি মতাটো কাৰোৰে কাৰণে এটা নতুন বা বেলেগ কথা নহয় ।সকলোৱে নিজৰ শিক্ষাকালত মনে মনে হলেও কোনোবা এজন শিক্ষকক উপনাম দি মাতি পাইছে ।আমি তাৰ কোনোমতেই ব্যতিক্রম নাছিলোঁ ।প্ৰায় সকলোকে আমি এটা বিশেষ উপনাম দি আমাৰ মাজত সেই নামটোৱেদি তেওঁক জনপ্ৰিয় কৰি তুলিছিলোঁ ।এইক্ষেত্ৰত অৱশ্যে স্কুলৰ
বাকীকেইটা বেটছৰ কথা উল্লেখ নকৰিলে কথাটো আধৰুৱা হব ।এইধৰণৰ জোকোৱা নামবোৰ সাধাৰণতে ওপৰৰ ক্লাছকেইটাতহে জনপ্ৰিয় আছিল আৰু এই নামবোৰ ইমান খাপখোৱা ধৰণৰ আছিল যে এতিয়াও সেই নামকেইটা কলে সেই বিশেষ আচাৰ্যজন মনৰ পৰ্দাত ধৰা দিয়ে বা আচাৰ্য আচাৰ্যাৰ কথা ওলালে লগতে তেওঁৰ নামটোও স্বয়ংক্ৰিয়ভাৱে মনত ভুমুকি মাৰে ।যিকোনো এটা বেটছত নাম এটা পোৱাৰ পাছত
বাকীকেইটাতো লগে লগে জনাজাত হৈ পৰে ।
            ঠিক বেছিদিন নহলেই আমাৰ শাৰিৰীক শিক্ষাৰ নতুন আচাৰ্যা গৰাকীয়ে আমাৰ বেটছৰ পৰায়ে ট্ৰেকছ্যুট নাম পালে ।স্কুলত আমাৰ শিক্ষকসকলৰো ইউনিফৰ্ম আছিল কিন্তু ব্যায়মাদি শিকোৱাৰ কাৰণে নতুন আচাৰ্যাগৰাকীয়ে সুবিধাৰ্থে ট্ৰেকছ্যুট পিন্ধি লৈছিল ।খটাসুৰকেইটামানৰ মুখৰ পৰা নামটো বাহিৰ হোৱাৰ লগে লগে ভাইৰাছৰ দৰে নামটো বিয়পি পৰিল ।কিছুমান মাধ্যমিক শাখাৰ ছাত্ৰ ছাত্ৰীৰ মাজতো নামটো বিশেষভাৱে জনপ্ৰিয় হৈ পৰিল ।ব্যায়ামাদি শিকাই থাকোঁতে আমি সদায় অঘোষিতভাৱে লাইনৰ শেষৰফালে থিয় হৈছিলোঁ ।আমাৰ আমনি লাগিলেই কোনোবা এটাই ট্ৰেক আহিছে,ট্ৰেক আহিছে  বুলি এনেয়ে কৈ দিয়াৰ লগে লগে আমাৰ ফিচিঙা ফিচিং আৰম্ভ হৈ গৈছিল ।কিন্তু আমি যেন অলপ দুৰ্কপলীয়া
আছিলোঁ ।দুঃসাহসীকেইটামানে এদিন আচাৰ্যা বেলেগ এটা ক্লাছলৈ গৈ থাকোঁতে ঐ ট্ৰেকছ্যুট আহিছেট্ৰেকছ্যুট আহিছে এনেদৰে চিঞৰ বাখৰ কৰিবলৈ লাগিল ইতিমধ্যে আচাৰ্যাও ঘূণোক ঘাণাককৈ ছাগৈ গম পাইছিল তেওঁৱো কিবা নাম এটা পাইছে বুলি ।গতিকে তেওঁ গৈ কমন ৰূমত কথাটো উলিয়ালেগৈ ।আমাৰ ইতিমধ্যে বহুত অভিযোগ গোট খাই আছিল । ক্লাছত উৎপাত কৰাৰে পৰা আৰম্ভ কৰি আচাৰ্য আচাৰ্যাই ক্লাছ কৰি থকাৰ সময়তো অকণো মন কাণ নিদিয়া এইবোৰ ইছ্যু লৈ সকলো গৰম হৈ আছিলেই ।আচাৰ্যাই তেওঁক
জোকোৱা কথাটো কৈ দি দিয়াৰ লগে লগে সকলো নতুন জুইশলা কাঠি এটা জুইত দি
দিলে ফচকৈ খুব ডাঙৰ শব্দ কৰি জ্বলি যোৱাৰ দৰে হৈ পৰিল ।
             আনফালে আমাৰ একো খবৰেই নাই- আচাৰ্যাই কিবা ভাবিছে আমি সেয়া অকণো ভাবি
চোৱা নাই ।কিন্তু ছুটীৰ পাছত যেতিয়া আমাক যাবলৈ নিদি সকলো আচাৰ্য আচাৰ্যা সোমাই আহিল গম পালোঁ আজি কিবা এটা অঘটন হবই নিশ্চয় ।কিন্তু কি কাৰণে আমাক ৰখাই থৈছিলে সেয়া আমি অনুমান কৰিব পৰাই নাছিলোঁ ।অৰ্থাৎ আমি অকণোৱে ভবাই নাছিলোঁ যে জোকোৱা নামটো আচাৰ্যাৰ কাণত পৰিছে বা গম পাই আচাৰ্যাৰ কিমান খং উঠি এনেদৰে গোটেই বেটছৰ ওপৰত খং জাৰিবলৈ আহিব ।যি নহওঁক সকলোৱে আহি সোধপোছ আৰম্ভ কৰি দিলে ।আচাৰ্যা নতুন হৈ থকা কাৰণে ছাগৈ কোনে জোকাইছিল সেয়া সঠিককৈ কব নোৱাৰিলে আৰু আমাৰো ঐক্যতা বৰ লেখত লব লগীয়া বিধৰ আছিল
আচাৰ্য আচাৰ্যাসকলে গালি দিয়া আৰম্ভ কৰিলে ।গম পালোঁ আমি কাক কি নাম দিছোঁ সেয়া ইতিমধ্যে তেওঁলোকৰ জ্ঞাত ।মোৰ সবাতোকৈ দুৰ্কপাল সেইদিনা মই একেবাৰে প্ৰথম বেঞ্চৰ কাষৰ ফাললৈ বহিছিলোঁ ।ফলত গালিবোৰ চিধা মোৰ গাতে আহি ছিটিকি পৰাৰ দৰে লাগিছিল ।
              আমাৰ ক্লাছৰ সবৰে অৱস্থা এনেকুৱা আছিল যে বেলেগ বিষয়ৰ যি নহওঁক বিজ্ঞান পঢ়োৱা পল্লৱী আচাৰ্যাক সকলোৱে অলপ বেছি সমীহ কৰি চলিছিল ।আৰু আমাক আহিয়ে গালি দিবলৈ আৰম্ভ কৰিলে পল্লৱী আচাৰ্যাই "তোমালোকক আজি আমি কিয় এনেকৈ কবলৈ আহিবলগীয়া হৈছে জানানে?তোমালোকৰ উৎপাতৰ কোবত আমি অফিচতো শান্তিৰে থাকিব নোৱাৰো ।ক্লাছৰ সময়ত মন নিদিয়া নিদিয়াই আনকো আমনি দিয়া ।তোমালোক যে অহাবাৰ মেট্ৰিক দিব লাগিব তাৰ অকণো ছাগে চেঞ্চ নাই ছাগে,আছে জানো?" তেনেতে ইংৰাজী পঢ়োৱা বিদ্যুৎ আচাৰ্যই মানসলৈ দেখুৱাই কলে "সেইদিনাৰ ক্লাছত জানেনে মই পঢ়াই আছো সি কিবাকিবি ভংগীমা দেখুৱাই আছে ।"তাক থিয় কৰোৱা হল ।সকলো আচাৰ্য আচাৰ্যা কিছু ছিৰিয়াছ মুডত থকা বাবে সিও ছাগৈ কিছু ভয় খালে "নহয় মই মাত্ৰ বিদ্যুৎ আচাৰ্যই কেনেকৈ পঢ়ায় তাৰ মাত্ৰ ডেমো দেখাইহে আছিলোঁ ।" তেনেতে সমাজ বিজ্ঞানৰ পুষ্পাঞ্জলি আচাৰ্যাই মানস চৌধুৰীক সোধপোচ কৰা আৰম্ভ কৰিলে ।এটাসময়ত আহি মোৰ পাল পৰিল ।আমি তিনিটা ক্লাছৰ প্ৰথম তিনিটা স্থানৰ আছিলোঁ ।অৰ্থাৎ আচাৰ্য আচাৰ্যাৰ সন্মুখত আমি প্ৰথম তিনিটাই আচামী হৈ ঠিয় হৈ থাকিলোঁ ।এই কথাটোৱে যেন তেওঁলোকৰ খং দুগুণে চৰালে ।পাছৰ পূৰা দহ মিনিট সময় আমাৰ ওপৰত ক্ষোভ উজাৰিলে । তলমূৰ কৰি সকলোৰে সন্মুখত থিয় হৈ গালি সহ্য কৰাৰ বাদে আন উপায় নাথাকিল । সম্পূৰ্ণ দহ মিনিট সময় গালি খাই বিধ্বস্ত হৈ পৰিলোঁ ।আমাৰ ক্লাছৰ পৰা ওলাই আকৌ নৱম শ্ৰেণীত অপাৰেচন চলাবলৈ গল ।পাছদিনা গম পালোঁ নৱমৰ দুটামানে দুছাটমান খালেও ।সেইদিনাৰ পৰা আমি সাৱধান হলো যদিও আমাৰ মাজত নামকেইটা কেতিয়াও হেৰাই যাবলৈ নিদিলো ।
   
বিশেষ : অসমীয়াৰ প্ৰবীণ বৰুৱা আচাৰ্যক আমি নাম দিছিলোঁ পপকৰ্ণ ।গালি দিয়াৰ সময়ত তেওঁ উপস্থিত নাছিল ।তেওঁ আমাৰ লগত বেছি বন্ধুৰ দৰে থাকিছিল ।পাছদিনা জিৰণিৰ সময়ত আহি আমাক খৰধৰকৈ সুধিলে অই তঁহতে বোলে মোক পপকৰ্ণ নাম দিছ মানে কি নো? আচাৰ্যই সুধিবলৈ অহা দেখি আমি এনেয়ে হাঁহি ৰখাব নোৱৰা হলোঁ ডেভিদ যেন অলপ বেছিয়ে উত্তেজিত হৈ পৰিল ।সি 'আচাৰ্য খোৱাবস্তু আকৌএইবুলি কৈ ফেলফেলাই হাঁহিবলৈ ধৰিলে ।আমি ওচৰত থকাকেইটাও তাৰ কোৱা ষ্টাইলত
হাঁহি ৰখাব নোৱাৰিলোঁ ।আচাৰ্যও আমাৰ আগত হাঁহি দেখালে বেয়া হব বুলি ভাবি
ছাগৈ মুখ টিপি হাঁহি গুচি গল ।


Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।