Skip to main content

মাইচৰ চে আয়া মেৰা দোষ্ট

Mysore Palace: Captured by me, this is uploaded in wikimedia commons library. 
উবেৰত বুক কৰাৰ দহ মিনিট মানৰ ভিতৰতে আমি নিৰ্ধাৰণ কৰা লক্ষ্যস্থানত টেক্সীখন আহি পোৱাৰ লগে লগে গোটেইকেইটা হুৰমুৰাই উঠি বহি ল'লোঁ। বাংগালোৰৰ বতৰ এনেও অবিশ্বাসী, কিন্তু পছন্দৰ। পদাৰ্থ বিজ্ঞান বা ৰসায়ন বিজ্ঞানৰ পৰীক্ষা সম্পন্ন কৰিবৰ বাবে একদম উপযুক্ত তাপমাত্ৰা। কিন্তু কোন মূহুৰ্তত অলপমান সময়ৰ বাবে কেইটোপালমান বৰষুণে দেহ-মন সজীৱ কৰি লৈ যাব, তাৰো ঠিকনা নাই। অৱশ্যে সকলো সময়তে বৰষুণত তিতিনো কাৰ ভাল লাগে? ভাগ্য ভাল, আমি উঠাৰ পাছতহে কিনকিনীয়া বৰষুণ পাতলীয়াকৈ পৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিলে। ড্ৰাইভাৰজনে টেক্সীখন চলাবলৈ আৰম্ভ কৰিলে আৰু মাইচৰ অভিমুখে আমাৰ যাত্ৰা আৰম্ভ হ'ল।


ভাৰতীয় বিজ্ঞান একডেমীৰ সৌজন্যত গৰম বন্ধৰ সময়ছোৱাত প্ৰকল্প এটাত জড়িত হ'বলৈ সুবিধা পাইছিলোঁ। এই প্ৰকল্পসমূহৰ সময়কাল দুমহীয়া আৰু এই দুমাহত ছাত্ৰসকলে নিৰ্বাচিত শিক্ষানুষ্ঠানসমূহলৈ গৈ তাৰ কোনো অধ্যাপকৰ অধীনত কোনো প্ৰকল্পৰ কামত জড়িত হ'ব লাগে। এই গোটেই সময়ছোৱাত কামটোৰ তদাৰকী কৰে ভাৰতীয় বিজ্ঞান একাডেমীয়ে। সেই একে অনুষ্ঠানৰ অধীনত মই দুমহীয়া প্ৰকল্পৰ বাবে নিৰ্বাচিত হ'লো ৰমন গৱেষণা প্ৰতিষ্ঠানত, মোৰ অধ্যাপক আছিল ৰমন গৱেষণা প্ৰতিষ্ঠানৰ মৃদু পদাৰ্থ বিভাগৰ ড০ ৰঞ্জিনী বন্দোপাধ্যায়। গতিকে, স্নাতকোত্তৰ দ্বিতীয় ষান্মাসিকৰ পৰীক্ষা শেষ হোৱাৰ পাছতেই মই বাংগালোৰ অভিমুখে উৰা মাৰিলোঁ।
অসমৰ বাহিৰলৈ গৈছা নে বুলি কোনোবাই আগতে সুধিলে শ্বিলং, ছিকিম, অৰুণাচল এইবোৰ অসমৰ বাহিৰৰ যেন লাগে জানো বুলি কৈ আগতীয়াকৈ দায় সাৰি লওঁ। শ্বিলঙলৈ গৈছিলোঁ ২০০৯ চনৰ ডিচেম্বৰ মাহত, নৱম শ্ৰেণীৰ বাৰ্ষিক পৰীক্ষা দি। আমাৰ বিদ্যালয়ৰ পৰা প্ৰত্যেক শিক্ষা বৰ্ষৰ অন্তত আমাক শিক্ষামূলক ভ্ৰমণলৈ লৈ যোৱাৰ এটা ভাল প্ৰথা আছিলে, তেনেকৈয়ে অসমৰ কেইবাখনো ঠাই সৰুতেই চোৱাৰ সৌভাগ্য হৈছিল। কিন্তু নৱম শ্ৰেণীৰ পাছত কথা বেলেগ, অতদিনে আমি অসমৰ ভিতৰৰ ঠাই ফুৰিলোঁ, এইবাৰ তাতে শেষৰ বছৰ, (কাৰণ দশম শ্ৰেণীৰ পৰীক্ষা ফেব্ৰুৱাৰীত হয়) গতিকে এইবাৰ আমি দিল্লীলৈ যাম। কিন্তু বহুত কাকূতি মিনতি, তয়াময়া ৰণ কৰিও লাভ নহ’ল, আমি দিল্লীলৈ যাবলৈ নাপালোঁ (বা আমাক নিনিলে বুলি ক’লেহে কথাটো আচলতে বেছি খাপ খাব)। কিন্তু তাৰ পৰিৱৰ্তে মন ভাল লগাবলৈ আমাক অসমৰ বাহিৰৰ ৰাজ্য বুলি মেঘালয়লৈ লৈ গ’ল। অৱশ্যে সেয়া এক ভাল অভিজ্ঞতাই আছিল। ঠিক তেনেদৰে কলেজৰ শেষৰ বৰ্ষত আমি গ’লোঁ ছিকিমলৈ বুলি আৰু বিশ্ববিদ্যালয়ৰ শেষৰ বৰ্ষত গ’লোঁ টাৱাঙলৈ। মুঠৰ ওপৰত শিক্ষাবৰ্ষৰ শেষৰ বছৰবোৰত মোৰ সদায়ে এই ঠাণ্ডা ঠাইবোৰলৈ যোৱাটোহে কপালত লিখা আছে।

বাংগালোৰলৈ গৈছিলোঁ মুঠতে পাঁচটা, তাৰে পদাৰ্থ বিজ্ঞানৰ আমি তিনিটা--জয়খ’ম্বা, বিবেক আৰু মই( আমি মানে তেজপুৰ বিশ্ববিদ্যালয়ৰ) আগতীয়াকৈ গৈছিলোঁ আৰু ৰসায়ন বিজ্ঞানৰ গুৱাহাটী বিশ্ববিদ্যালয়ৰ মোৰ বিদ্যালয়ৰ দিনৰে সহপাঠী মানস আৰু কটন বিশ্ববিদ্যালয়ৰ পদাৰ্থ বিজ্ঞানৰ সৌৰভ গৈছিলে দুই সপ্তাহমানৰ পাছত। একেটা পেয়িং গেষ্টহাউচতে থকাৰ বাবে আমাৰ আৰু সুবিধা হৈছিলে আৰু আমাৰ প্ৰতিষ্ঠানকেইটাও ওচৰা-ওচৰি আছিল( ৰমন গৱেষণা প্ৰতিষ্ঠান আৰু ভাৰতীয় বিজ্ঞান প্ৰতিষ্ঠানৰ মাজত দূৰত্ব কেৱল ডেৰ কিল’মিটাৰ)। তালৈ যাম বুলি ঠিক কৰাৰ সমান্তৰালকৈ আমাৰ আৰু পৰিকল্পনা আছিল যে যিহেতু আমি তাত কমেও আঠ সপ্তাহ থাকিম আৰু সপ্তাহৰ শনি আৰু দেওবাৰে আমাৰ ছুটীয়ে থাকিব, গতিকে ওচৰ -পাজৰৰ সকলো ঠাই ফুৰি আহিব পাৰিম। গতিকে ইণ্টাৰনেটত খুচৰি মেলি আমাৰ ছুটীৰ সময়ৰ লগত মিলাকৈ যাব পৰা ঠাইবোৰ নিৰ্বাচন কৰি সম্ভৱপৰ হ’ব পৰা খৰচৰ এটা নমুনা বনোৱা হ’ল। যিহেতু মানস পাবহি দুসপ্তাহৰ পাছত, গতিকে প্ৰথম দুসপ্তাহত আমি তিনিটায়ে বাংগালোৰ চহৰত ফুৰিয়ে কটালোঁ। বাংগালোৰ চহৰখন ফুৰি খুব ভাল লাগে, ৰাস্তা-ঘাটৰ কথা নকলোৱেইবা। বিএমটিচি মানে বাংগালোৰ মেট্ৰ’ ট্ৰান্সপৰ্ট কৰ্পৰেচনৰ বাছবোৰ নিৰ্দিষ্ট সময়ৰ মূৰে মূৰে(দুই-তিনি মিনিটৰ মূৰত প্ৰায় আহেই) বাছ ষ্ট’পবোৰত আহিয়ে থাকে। বাছসমূহৰ নিৰ্দিষ্ট নম্বৰ আগফালে লিখা থাকে আৰু সেই অনুসাৰে নিৰ্দিষ্ট ঠাইসমূহলৈ বাছবোৰ যায়। এই কোন নম্বৰৰ বাছ কোনখন ঠাইলৈ যাব, সেয়া বিএমটিছিৰ এণ্ড্ৰইড এপটোত পোৱা যায় নতুবা গুগল মেপটো এই তথ্যসমূহ উপলব্ধ। তাৰোপৰি ধৰি ল’লো মই যিখন ঠাইলৈ যাম, সেইখন ঠাইলৈ যাবলৈ হ’লে মই দুখন বাছ সলাব লাগিব। তেতিয়া মই প্ৰথম বাছতে মোৰ গন্তব্য স্থানৰ বাবে পইচা আদায় দি টিকট লৈ দ্বিতীয় বাছখনত কেৱল টিকটটো দেখুৱাই দিলেই হৈ যায়, অৰ্থাৎ দুয়োখনতে দুবাৰ পইচা দিয়াৰ দৰকাৰ নাই। বাছ পৰিচালক হিচাপে আমি মহিলা কেইবাগৰাকীকো লগ পাইছিলোঁ। তেওঁলোকে অতি নিয়াৰিকৈ আৰু সুন্দৰকৈ পৰিচালকৰ কাম সম্পন্ন কৰিছিল। কথাটো দেখি যথেষ্ট ভাল লাগিছিল আৰু একে সময়তে অসমত কোনোবা ছোৱালীয়ে এনেকৈ বাছ পৰিচালকৰ কাম কৰা হ’লে কেনেকুৱা কি পৰিস্থিতি হ’লহেতেন, সেয়াও ভাবি পাৰ নাপাইছিলোঁ।
যি নহওক, দুসপ্তাহ হয় মানে ইতিমধ্যে বাংগালোৰৰ হাৱা-পানীৰ সৈতে আমি মিলি পৰিছিলোৱেই আৰু মানস আহি পোৱাৰ লগে লগে সেইদিনা ৰাতিলৈ আমি মাইচ’ৰ অভিমুখে যাত্ৰা আৰম্ভ কৰিলোঁ। ৰাতি ১১ বজাৰ মাইচ’ৰ অভিমুখী ট্ৰেইনত আমাৰ যাত্ৰা আৰম্ভ হ’ল আৰু আমি পিছদিনা ঢলপুৱাতে মাইচৰ ষ্টেচন পালোগৈ। আমাৰ পৰিকল্পনা আছিল যিমান পাৰি, সিমান কম সময়ৰ ব্যৱধানত ঠাইখনৰ সম্পৰ্কে এটা আভাস লোৱা আৰু লগতে ওচৰা-ওচৰিকৈ থকা পৰ্যটনৰ স্থানসমূহ দৰ্শন কৰা। ষ্টেছনৰ পৰা ওলায়ে আমি মাইচৰৰ চৰকাৰী বাছ এখনত উঠিলোঁ। হয়তু ট্ৰেইন ষ্টেচনৰ পৰা যোৱা দেখি অথবা আমাৰ চেহেৰা অনুমান কৰিয়ে ছাগৈ, বাছ পৰিচালকজনে আমাক সুধিলে যে আমি নিশ্চয় মাইচৰ ফুৰিবলৈ আহিছোঁ আৰু আমি নিশ্চয় কোনোবা মহাবিদ্যালয় বা বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ হম। আমি হয়ভৰ দিয়াৰ লগে লগে তেওঁ হিন্দীতে ক’লে যে তেন্তে তোমালোকে এদিনৰ বাছৰ টিকট এটা লৈ লোৱা, তেতিয়া দিনটোৰ বাবে যিকোনো চৰকাৰী বাছত পইচা নিদিয়াকৈ কেৱল টিকট দেখুৱালেই হৈ যায়, আৰু পইচা দিয়াৰ দৰকাৰ নাই। অনতিপলমে আমি চাৰিটা টিকট পঞ্চাশ টকাকৈ দি কিনি ল’লোঁ। আমাৰ বাজেটৰ পৰা যাতায়তৰ হ’ব পৰা খৰচৰ বহু খিনি ৰাহি হ’ল কেৱল সেই বাছ পৰিচালকজনক ৰাতিপুৱা লগ পোৱাৰ বাবেই। তাৰপাছত আমি যিমান ঠাইলৈ গ’লোঁ, প্ৰত্যেকখন ঠাইলৈ যাওঁতে চৰকাৰী বাছতেই গ’লো আৰু এদিনীয়া টিকটৰ পইচা দি থোৱাৰ বাবে আমি বাৰে বাৰে পইচা দি থাকিবলগীয়া নহ’ল। পাছতহে আহি গম পালোঁ এনেকুৱা এটা নিয়ম বাংগালোৰটো আছে। বাছৰ মাহেকীয়া বা বছেৰেকীয়া পাছ এখন ৰেহাই মূল্যত পোৱা যায়, যিখন লগত থাকিলে যিকোনো চৰকাৰী বাছত উঠি যিকোনো ঠাইলৈ যাব পৰা যায়।
যি নহওক, পুৱা যথেষ্ট সোনকাল হৈ থকাৰ বাবে আমি আমাৰ পৰিকল্পনা অনুসাৰে লিংগমবুধি কেৰে উদ্যান অভিমুখে খোজ ল’লোঁ।  উদ্যানখন আমি গৈ পাওঁ মানে স্বাস্থ্য সচেতন মানুহেৰে ভৰ্তি হৈ আছিল। স্বাস্থ্যসচেতন বুলি দেখিলেই গম পোৱা যায়- তেওঁলোকৰ কোনোৱে যদি খোজ কাঢ়িছে, দৌৰিছে, আন কোনোৱে প্ৰাণায়ম আৰু ধ্যানৰ বাবে এটুকুৰা নিজান ঠাইত বহি লৈছে। উদ্যানখনৰ ভিতৰলৈ দীপৰ বিলৰ দৰেই এডোখৰ জেগা আছে। তাত কিছু সময় কটাই আমি ৰাতিপুৱাৰ আহাৰ খাই ল’লোঁ। তাৰপৰা আগবাঢ়িলোঁ আমাৰ দ্বিতীয় লক্ষ্য মাইচৰ চিৰিয়াখানা অভিমুখে। চিৰিয়াখানালৈ যোৱাৰ আগেয়ে আমাক অট’ৱালা এজনে লৈ গ’ল মাইচৰ চিল্ক ফেক্টৰী নামৰ দোকান এখনলৈ, য’ত সুলভ দামত ভাল মানদণ্ডৰ শাৰী পোৱা যায়। অট”ৱালাজনে প্ৰথমে কওঁতে নামটো শুনাৰ লগতে তেওঁ দিয়া বৰ্ণনা অনুসৰি আমাক কিবা উদ্যোগ নহ’লে ঐতিহ্যমণ্ডিত ঠাইলৈ লৈ যাব বুলিহে ধাৰণা কৰি আছিলোঁ যদিও পাছতহে উপলব্ধি কৰিলোঁ এইবোৰ আচলতে দোকান আৰু অট’ৱালাৰ মাজত থকা বুজাবুজিৰ ফলত আমাৰ সময়ৰ অপব্যয়। গতিকে তাত বেছি সময় নকৰি আমি খোজ কাঢ়িয়ে মাইচৰ চিৰিয়াখানা পালোগৈ। মাইচৰৰ চিৰিয়াখানা ভাৰতৰ বৃহৎ চিৰিয়াখানাসমূহৰ অন্যতম। যথেষ্ট ডাঙৰ চিৰিয়াখানাখন খোজ কাঢ়ি ঘূৰি ফুৰোতে শেষৰ ফাললৈ ভৰিয়ে নটনা হৈছিলগৈ। সেইবাবে তাত গাড়ীৰ ব্যৱস্থাও ৰখা হৈছে, বয়সস্থ প্ৰায় সকলোকে তেনেকুৱা গাড়ী এখনত উঠি চিৰিয়াখানাখন চোৱা দেখিছিলোঁ। অৱশ্যে সেইখনত উঠি চালে ঘূৰি ফুৰাৰ প্ৰকৃত স্বাধীনতা পাব নোৱাৰি।

চিৰিয়াখানাত আমাৰ প্ৰায় ডেৰ ঘণ্টা সময় অতিবাহিত হ’ল। বাহিৰত আঁৰি থোৱা বেনাৰ অনুসৰি আমি ষ্টুডেণ্ট ডিছকাউণ্ট পাবলগীয়া আছিল যদিও টিকট কটাৰ সময়ত তাৰ সুবিধা আমাক নিদিলে। তাৰ পৰা ওলাইয়ে আমি শ্ৰী চামুণ্ডেশ্বৰী মন্দিৰ দৰ্শনৰ উদ্দেশ্যে আগবাঢ়িলোঁ। চামুণ্ডি পাহাৰত অৱস্থিত মন্দিৰটো দৰ্শনৰ উদ্দেশ্যে যথেষ্ট লোকৰ সমাগম হোৱাৰ কাৰণে তাত পাহাৰৰ ওপৰত যদিও দোকান পোহাৰৰ অভাৱ নাই। ভক্তৰ শাৰী দেখি বিচূৰ্তি নহৈ নোৱাৰিলোঁ। মন্দিৰৰ ভিতৰখন চাই সময় নষ্ট নকৰি দুপৰীয়াৰ আহাৰ তাতেই গ্ৰহণ কৰি আমি পুনৰ ঘূৰি আহিলোঁ মাইচৰৰ আন এক বিখ্যাত পৰ্যটনৰ আকৰ্ষণ কেন্দ্ৰ ছেণ্ট ফিল’মেনা’ছ কেথেড্ৰেল চাবলৈ।
মাইচৰ চোৱা মানেই সকলোৰে মুখত এটাই প্ৰশ্ন-মাইচৰ পেলেচ বা মাইচৰৰ ৰাজপ্ৰাসাদ চালা নে নাই? আমি যোৱাৰ আগেয়েও বহুতে উপদেশ দিছিলে যে গৈছ যেতিয়া মাইচৰ পেলেচ আৰু পেলেচৰ লাইট শ্ব’ চাই আহিবলৈ নাপাহৰিবি। বৃন্দাবন গাৰ্ডেনৰ লাইট শ্ব’ৰ কথাও বহুতে সোঁৱৰাই দিছিল। দিনটো ঘূৰি সৰ্বশেষত আমি মাইচৰ পেলেচ অভিমুখে আগবাঢ়িলোঁ। চৰকাৰী বাছ ষ্টেণ্ডলৈ যাওঁতেই মাইচৰ পেলেচ দেখা পোৱা যায় আৰু সেইবাবে “এহ বাহিৰৰ পৰা দেখিলোৱেচোন, ভিতৰত কি বা চাবলগীয়া আছে জানো” এনেদৰে ভাবি দিনটোৰ শেষলৈ আহিম বুলি পৰিকল্পনা কৰি থৈছিলোঁ। কিন্তু তাত টিকট লৈ মেলি সোমোৱাৰ পাছতহে গম পালোঁ, ইমান ভীৰ মানুহৰ কেৱল সেই ৰাজপ্ৰাসাদ চাবৰ বাবেই। শাৰী পোনাই আমিও লাহে লাহে ৰাজপ্ৰাসাদটোৰ ভিতৰলৈ সোমাই গ’লোঁ। ৰজাৰ আমোদ কক্ষ, শয়ন কক্ষ, মন্ত্ৰী সভা—ঠিক চিনেমা-চিৰিয়েলবোৰত দেখুৱাৰ দৰেই সকলোবোৰৰ দৰ্শন লাভ কৰিলোঁ। গোটেই ৰাজপ্ৰাসাদটো চাবলৈ আমাৰ প্ৰায় পঞ্চলিচ মিনিটমান সময় লাগিল। তাৰপাছত তাৰ কাষতে থকা অন্য এটি ৰাজপ্ৰাসাদলৈকো গ’লোঁ, য’ৰ ৰজাজনৰ মৃত্যু হৈছিল মাত্ৰ কেইবছৰমানৰ আগত, ২০১৩ চনত। এইজন ৰজাৰ ৰাজপ্ৰাসাদটো মুখ্য ৰাজপ্ৰাসাদতৰ তুলনাত অৱস্থা তথৈবচ আৰু  মানুহৰ সমাগমো তাত বেছি নাছিল। তাত থাকোতেই প্ৰায় সাঁজ লাগো লাগো হৈছিল আৰু আমাৰ ভোকো লাগিছিল। মাইচৰ পেলেচৰ ভিতৰত বিভিন্নজনে ফল-মূল, পপকৰ্ণ এইবোৰ বিক্ৰী কৰিয়ে ফুৰে যদিও ৰাতি ট্ৰেইনত উভতি আহিবলগীয়া হ’ব কাৰণে আমি ভালদৰে পেট ভৰাই কিবা খাবলৈ ওলাই আহিলোঁ। পিছে আমাৰে দুৰ্ভাগ্য, উত্তৰ ভাৰতীয় হোটেল বিচাৰি ফুৰোঁতে আমাৰ যথেষ্ট দেৰি হৈ গ’ল আৰু সেইবাবে আমি ভাবি থোৱামতে খোৱাৰ পাছত আহি উপভোগ কৰিম বুলি ভাবি থকা মাইচৰ পেলেচ লাইট শ্ব’ চোৱাৰ পৰা বঞ্চিত হ’লোঁ।
সেয়া যিয়ে নহওক, উভতি অহাৰ সময়ত আমাৰ এটা কথাই ভাল লাগি আছিল যে অৱশেষত আমি ভবাৰ দৰেই মাইচৰ যাত্ৰা সম্পন্ন হৈ উঠিল। তালৈ যোৱাৰ আগেয়ে আমাৰ গোটেইকেইটাৰে মনত মাইচৰ যাত্ৰা আছিল সন্দেহাতীত। কিন্ত তাত উপস্থিত হোৱাৰ পাছত গোটেই দিনটো আমি ৰাতিৰ ট্ৰেইন যাত্ৰাৰ ভাগৰ অকণো নমৰাকৈয়ে বা অনুভৱ নকৰাকৈয়ে ঘূৰি ফুৰিছিলোঁ কেৱল ঠাইখনৰ নিৰৱচ্ছিন্ন সৌন্দৰ্যমালা উপভোগ কৰি কেৱল মন-প্ৰাণেই নহয়, আমাৰ জীৱনৰো আন এক সাৰ্থকতা উপলব্ধি কৰিবলৈ।
গতিকে পাছদিনা বাংগালোৰত উপস্থিত হৈয়ে আমি ঠিক কৰি পেলালোঁ আমাৰ দ্বিতীয় লক্ষ্যস্থলী- পণ্ডিচেৰী।


(To be continued...)

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।