Skip to main content

বগৰী দিৱস আৰু প্ৰিন্সিপাল ছাৰৰ গালি



নৱছাত্ৰাবাসৰ সোণসেৰীয়া দিনবোৰৰ কথা স্মৃতি ৰোমন্থন কৰি লগবন্ধুৰ লগত আড্ডা যেতিয়া জমি উঠে, সেই সময়তে বগৰী দিৱসৰ কথা ওলালে মোৰ ক’বলৈ বিশেষ একো নাথাকে, কাৰণ একেখন ঘৰতে পাঁচটাকৈ বছৰ অতিবাহিত কৰাৰ পাছতো মই এবাৰো এই দিনটোৰ ভালদৰে উপস্থিত থকাৰ সুযোগ লাভ নকৰিলোঁ। প্ৰত্যেক বছৰৰ ফেব্ৰুৱাৰী মাহৰ প্ৰথমটো ৰবিবাৰে এই দিৱসৰ আয়োজন কৰা হয়। প্ৰথম দুবছৰ আৰু শেষৰ বছৰ পৰীক্ষাৰ সংক্ৰান্তত ঘৰত থাকিবলগীয়া হেতু উপস্থিত থাকিব নোৱাৰাৰ বাদে মাজৰ দুবছৰ বগৰী দিৱসৰ দিনাই হোষ্টেলৰ আন এক বছৰেকীয়া উৎসৱ “বনভোজ”ৰ আয়োজন হোৱাৰ কাৰণে প্ৰকৃত বগৰী দিৱসৰ সোৱাদৰ পৰা বঞ্চিত হ’বলগীয়া হৈছিল। এইখিনিতে এটা প্ৰশ্ন স্বাভাৱিকতে মনলৈ অহা স্বাভাৱিক যে দুইটা দিৱসৰে নিজস্ব গৰিমা থকাৰ পাছতো একেদিনাই দুয়োটা দিৱস আয়োজন নকৰি বনভোজৰ সময়টো পিছলৈ কৰা হ’লেইচোন সমস্যা সমাধান হয়। পিছে এইখিনিতে কেইবাটাও কথা আহি পৰে। প্ৰথম কথা, বগৰী দিৱসৰ ধাৰণা নতুন নহয়, বহুত আগৰে পৰা এই পৰম্পৰা চলি আহিছে, বোপাককাৰ দিনৰে বুলি ক’লেও বঢ়াই কোৱা নহব। আনহাতে বাৰ্ষিক বনভোজৰ ধাৰণাটো আচলতে কোনোবাই নিয়ম কৰি আনি দিয়া বস্তু নহয়, ই হৈছে এক ধৰাবন্ধা নিয়ম, যেনেকৈ ভাত খোৱাৰ পাছত পানী অকণ খাবই লাগিব- তেনেকুৱা। কিন্তু ছিমেষ্টাৰ পদ্ধতি হোৱাৰ পাছত সকলোৰে সময় মিলি যোৱাকৈ ভাল তাৰিখ এটা পোৱা খুব সমস্যা আৰু বেছি দেৰি হৈ যোৱাৰ মানেই ছেচনেল পৰীক্ষাৰ অত্যাচাৰ আৰম্ভ, গতিকে মহাবিদ্যালয় সপ্তাহৰ পাছতেই ছেগ বুজি বনভোজৰ ব্যৱস্থা নকৰিলে পাছত সেয়া হৈ উঠাৰ সম্ভাৱনা তেনেই কম। তাতে বিভাগীয় বনভোজবোৰ থাকেই।
নৱছাত্ৰাবাসৰ বনভোজৰ কাৰ্যসূচী কেৱল ক’ৰবাৰ ঠাই এটুকুৰালৈ গৈ কিছুসময়ৰ বাবে সকলো দুখ চিন্তা পাহৰি মাছে মাংসই একেলগে এসাঁজ খোৱাতে সীমাবদ্ধ নহয়, আগদিনা সন্ধ্যা ছাত্ৰীনিবাসৰ ফালে মুখ কৰি ডাঙৰকৈ গান বজাই সকলোৱে নাচিবলৈ আৰম্ভ কৰাৰ পৰাই বাৰ্ষিক বনভোজৰ কাৰ্যসূচীৰ আৰম্ভণি ঘটে। তাৰপাছত পাছদিনা ৰাতিপুৱা পিকনিক স্পটলৈ যোৱাৰ আগেয়ে ছাত্ৰাবাস আৰু ছাত্ৰীনিবাসৰ মাজত থকা খেলপথাৰত বাছখনেৰে কমেও তিনিপাক মাৰি গাৰ্লছ হোষ্টেলৰ ওচৰ পোৱাৰ সময়ত ছোৱালীবোৰক উদ্দেশ্যি কিৰিলি পৰাটোও হৈছে বনভোজৰ অন্যতম প্ৰধান উদ্দেশ্য। তেনেদৰে তিনিপাক চাৰিপাকমান মৰাৰ পাছতহে গন্তব্যস্থল অভিমুখে ৰাওনা হোৱা যায়। দিনটোৰ শেষত বনভোজৰ পৰা আহোঁতে ভাগৰত বেছিভাগ আবাসীয়ে টোপনিত লালকাল হৈ পৰে, কিন্তু কলেজ চাৰিআলি পোৱাৰ লগে লগে সকলোকে জনাই দিয়া হয় আৰু কেম্পাছত সুমোৱাৰ পাছত পুনৰ খেলপথাৰত তিনি-চাৰি পাক মৰাৰ কাৰ্যসূচী পুনৰাবৃত্তি কৰিহে সেই বছৰলৈ বনভোজৰ সফল পৰিসমাপ্তি ঘটে। অৱশ্যে এই বাছেৰে তিনি চাৰি পাক মাৰি কিৰিলী পৰা কামটোত গাৰ্লছ হোষ্টেলো পাছ পৰি থকা নাছিল।
গতিকে যি নহলেও বনভোজৰ গুৰুত্বটো কিঞ্চিত পৰিমাণে হ’লেও বাকীবোৰ দিৱসৰ তুলনাত বেছি আৰু যিহেতু বগৰী দিৱস দেওবাৰে অনুষ্ঠিত হোৱাৰেই ধৰা-বন্ধা নিয়ম, সেইবাবে বনভোজৰ তাৰিখৰ লগত বগৰী দিৱসৰ দিন মিলি গ’লে অৱশেষত বগৰী দিৱসে বনভোজৰ ওচৰত হাৰ মানিব লগীয়া হয়। 
বগৰী দিৱসৰ নামৰ পৰাই অনুমান কৰিব পাৰি অনুষ্ঠানটো বগৰী ফলৰ লগত জড়িত। নৱছাত্ৰাবাসৰ চাৰিওফালে আৰু ভিতৰৰফালে যথেষ্ট গছ আছে। নৱছাত্ৰাবাসলৈ অহাৰ ৰাস্তাটোৰ কাষতে অৰ্থাৎ হোষ্টলৰ সন্মুখতে আছে চোমনিখন, মুখ্য গেইটৰ দুইফালে দুজোপা বকুল গছে সকলোকে স্বাগতম জনায়। বাওণ্ডেৰীৰ কাষে কাষে তামোল গছ দুজোপামান আৰু পাইন গছ। সেৱাশ্ৰমৰ ফালে থকা সীমাত আছে আঁহত গছ। কিন্তু এই আটাইবোৰৰ ওপৰত সংখ্যাত বেছি বগৰী গছেহে আধিপত্য বিস্তাৰ কৰি আছে। পুৰণা খণ্ডৰ(অ’ল্ড ব্লক) ভিতৰেদি সোমাই খোৱাঘৰটোৰ ফালে গ’লে চিধা এজোপা বৃহৎ বগৰী গছ, পানী টেংকিটোৰ কাষতে আন এজোপা ডাঙৰ বগৰী গছ, নতুন খণ্ডৰ(নিউ ব্লক) গা ধোৱা ঘৰৰ ফালে পৰিত্যক্ত কুঁৱা এটা আছে, তাৰ কাষতে আন এজোপা বগৰী গছৰ লগতে কাষতে দুজোপামান মধ্যমীয়া আকাৰৰ বগৰী গছেই নিজৰ স্থিতি ঘোষণা কৰি আছে। এই গোটেই কেইজোপা গছতে বতৰৰ দিনত থোপাথোপে লগা বগৰীবোৰ দেখিলে যিকোনো মানুহৰে এনেই কিবা এচপৰা মাৰি বগৰী কেইটামান সৰাবলৈ মন যায়, যাবই; সেয়া স্বাভাৱিক। তাৰে পুৰণা খণ্ডৰ বগৰী জোপা আৰু পানী টেংকিৰ কাষৰ গছজোপাৰ বগৰী দুজোপাৰ সোৱাদ কিছু খাবপৰা আছিল। এই বগৰীবোৰ নিবলৈ কেতিয়াবা কেম্পাছৰ বাহিৰৰ আৰু ভিতৰৰ সৰু সৰু ল’ৰা ছোৱালীৰ লগতে সিহঁতৰ মাক বায়েকবোৰো আহিছিল আৰু এমোনা এমোনা বগৰী উঠাই নি বগৰীৰ আচাৰ প্ৰস্তুত কৰিছিল। 
মাঘবিহুৰ বন্ধৰ পাছতেই জানুৱাৰী মাহৰ মাজৰ পৰা কলেজৰ শ্ৰেণীসমূহ আৰম্ভ হয়, আৰু সকলোৱে ঘৰৰ পৰা আহি হোষ্টেলটো পুনৰ ব্যস্ত কৰি তোলে। এই সময়খিনিতেই গোটেই কেইজোপা গছ ফলেৰে দোঁ খাই পৰে। গতিকে বগৰীবোৰ অকলে অকলে পাৰি খোৱাতকৈ সকলোৱে একেলগে বগৰীবোৰ পাৰি লৈ ভাগ বতৰা কৰি সমূহীয়া বগৰী খাৱন পতা হয় আৰু চমুকৈ সেয়াই হৈছে বগৰী দিৱসৰ মূল তাৎপৰ্য। পিছে কেৱল বগৰীবোৰ পাৰি লৈ কেইবাটাও ল’ৰা লগ হ’ল আৰু, তাৰপাছত নিমখ জলকীয়া সানি লৈ ৰ’দত বহি খালে—এনেকুৱা পৰিৱেশচোন দেখিয়ে থকা যায়। আৰু এইটো কাম যিকোনো সময়তেই কৰিব নোৱাৰি জানো? উত্তৰত নৱছাত্ৰাবাসৰ আবাসীসকলে ক’ব “নোৱাৰি”। কাৰণ, সেইদিনা বগৰী গছকেইজোপাৰ পৰা যে বগৰী পৰা হ’ব তাৰ আগেয়ে সকলো আবাসীয়ে হোষ্টেলত ব্যৱহাৰ কৰা কাঁহী বাতি লৈ সেইবোৰ বজাই বজাই হোষ্টেলৰ চাৰিওফালে সম্পূৰ্ণকৈ দুপাকমান মাৰিব। সেই সময়খিনিত কাঁহী বাতিৰ শব্দৰ লগতে কিৰীলিও শুনাটো আচৰিত কথা নহয়। এনেদৰে পূজাভাগি সম্পন্ন কৰাৰ পাছত শিলগুটি, ভাত ৰান্ধিবলৈ অনা খৰি ইত্যাদি যিয়ে যি পায়, সেয়া লৈ বগৰী পাৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে। অত্যুৎসাহী দুটামানে পুৰণা খণ্ডৰ টিনপাতৰ ওপৰলৈ উঠি গৈ গছজোপা জোকাৰিও দিয়েগৈ। তাৰপাছত গোটেই কেইজোপা গছৰ বগৰী গোটাই লৈ একেলগে খুন্দি বা কাটি মেলি সমানে ভাগ কৰা হয়। এইখিনিতে অলপমান সৰু-সুৰা ৰাজনীতি কৰি কিছুসংখ্যক বগৰী নকটাকৈ গোটাকৈ মনে মনে ৰাখি দিয়া হয়। কটা বগৰীখিনি অধিক পৰিমাণৰ জলা সানি ৰ’দলৈ পিঠি দি পৰিৱেশন কৰা হয়। তাৰপাছতেই আৰম্ভ হয় মূল খেল। গোটাকৈ ৰখা বগৰীবোৰেৰে আৰম্ভ হয় “ব্লক ৱাৰ” অৰ্থাৎ নতুন খণ্ড আৰু পুৰণা খণ্ডৰ আবাসীৰ মাজত যুদ্ধ আৰম্ভ হৈ যায় আৰু যুদ্ধৰ অস্ত্ৰ হিচাপে ব্যৱহাৰ হয় টান টান গোটা গোটা বগৰীবোৰ। প্ৰকৃততে এই যুদ্ধখনৰ আৰম্ভণি ছাগৈ হৈছিল বেছিকৈ পকি যোৱা বগৰীবোৰ গাত মাৰি চোলাত বগৰীটোৰ চেকা লগোৱাৰ এটা কূটবুদ্ধিৰ পৰা, কিন্তু দিন বাগৰাৰ লগে লগে যেতিয়া সেই যুদ্ধ অ’ল্ড ব্লক আৰু নিউ ব্লকৰ যুদ্ধলৈ ৰূপান্তৰিত হ’ল, তেতিয়াৰ পৰা গাত মাৰিলেও দুখ নোপোৱা বেছি পকি যোৱা কোমল বগৰীৰ ঠাইত টান টান কেঁচা বগৰীয়ে স্থান ল’লে। অৱশ্যে এই ব্ল’ক ৱাৰ যে কেৱল বগৰী দিৱসৰ দিনাহে হয়, সেয়া নহয়। ভাত খাই উঠাৰ পাছত কোনোবা এৰাতি অ’ল্ড ব্লকৰ আবাসীবোৰে গম পালে যে অ’ল্ড ব্লকৰ আবাসী এজন ভাত খাই নিজৰ কোঠালৈ গৈ থকাৰ সময়ত নিউ ব্ল’কৰ কোনোবা দুজনমানে “অপহৰণ” কৰি নিউ ব্ল’কত সোমোৱাই নানান অত্যাচাৰ চলাইছে কেৱল এটা কথা কোৱাবলৈ “নিউ ব্ল’ক জিন্দাবাদ, অ’ল্ড ব্লক মুৰ্দাবাদ”। কথাটো গম পোৱাৰ লগে লগে অ’ল্ড ব্লকৰ উপদেশকে ব্লক ৱাৰ ঘোষণা কৰে আৰু অ’ল্ড ব্লকৰ আবাসী সমূহেও নিউ ব্লকৰ যাকে পাই তাকে ধৰি আনি সেই একে পৰিমাণৰ অত্যাচাৰ চলাই “অ’ল্ড ব্লক জিন্দাবাদ, নিউ ব্লক মুৰ্দাবাদ” ক’বলৈ বাধ্য কৰায়। দুয়োপক্ষৰ মাজত টনাটনিও(ট্যগ অৱ ৱাৰ) চলি থাকে। এই অত্যাচাৰ সহিব নোৱাৰি যদি বন্দী হোৱা আবাসীয়ে শেষত তাক ক’বলৈ বাধ্য কৰোৱা মতে কৈ পেলায়, তেনেহ’লে সি বাস কৰা ব্ল’কটো যুদ্ধত হাৰে। অৱশ্যে এই যুদ্ধবোৰৰ ফলাফল কেতিয়াও নোলায় আৰু দুয়োটা ব্লকেই সমানে নিজকে বিজয়ী বুলি দাবী উত্থাপন কৰি থাকে। 
যি নহওক, বগৰী দিৱসৰ ব্লক ৱাৰৰ ফলত কাৰোবাৰ কপালত বগৰী লাগি সৰু টেমুনা উঠক বা নুঠক, বা কাৰোবাৰ চোলা চেকা লাগি লেতেৰা হওক বা নহওক, ছাত্ৰাবাসৰ বেৰবোৰত কিন্তু সেইদিনা বগৰীৰ দাগে ফুল বাচে। গতিকে পাছদিনা ৱাৰ্ডেন(তেতিয়াৰ) ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে আহি পিকনিকলৈ যোৱাৰ আগেয়ে বাছেৰে দুপাকমান মৰাৰ কাৰণে খেলপথাৰখন যে বেয়া হয় তাৰপৰা আৰম্ভ কৰি বগৰী দিৱসৰ কাৰণে বেৰত দাগ লগাৰ কাৰণে “তহঁতৰ এই পৰম্পৰা, নিয়ম সকলো বন্ধ কৰিম, কাইলৈ গোটেইকেইটা মই ভাইচ প্ৰিন্সিপালৰ ৰুমৰ সন্মুখত বহি থকাৰ সময়ত এটা এটাকৈ হোষ্টেলৰ পৰা ওলাই যাবি” জাতীয় দুটামান গালি দিয়ে। তেওঁ অহাৰ সময়ত সকলো নিশ্চুপ হৈ নিজৰ কোঠাত। তাৰপাছত ৰঙা ৰঙৰ স্প্লেণ্ডাৰ বাইকখনত তেওঁ গুচি যোৱাৰ পাছতহে সব ৰুমৰ পৰা ওলাই আহি স্বস্তিৰ নিশ্বাস পেলায়। 
এনেকৈ কেইবাবাৰো বহু কাৰণত আমাৰ সকলো আবাসীকে ছাৰে হোষ্টেলৰ পৰা বহিষ্কাৰ কৰে, তাৰপাছতো আমি আমাৰ পৰম্পৰাবোৰ খামোচ মাৰি ধৰি থাকোঁ, নকৰিবলগীয়া সকলোবোৰ কামেই কৰোঁ, মাত্ৰ উপাধ্যক্ষৰ কাৰ্যালয়ৰ বাৰান্দাত বহি থকা ছাৰৰ সন্মুখেদি কেতিয়াও হোষ্টেল এৰি নগ’লোঁ। 

Comments

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।