Skip to main content

এ টীম ফিল্ডৰ ফুটবলৰ ফাইনেল খেলখন

নৱছাত্ৰাবাসত থকাৰ সময়ত আমাৰ প্ৰায়বোৰ আবাসীৰে(অন্ততঃ যিকেইজন আবাসী অলপ বাঘৰ আগতেল খোৱাবিধৰ আছিল) ৰাতি চিনেমা চাবলৈ যোৱা বা বিহুৰ ৰাতিৰ অনুষ্ঠান চাবলৈ যোৱা এইবোৰ কাম কৰাৰ ধান্দা বেছি আছিল। তাৰে বহুতৰ এই ফেণ্টাচীটো তালৈ গৈহে লম্ভিছিল, যেনে মই। এনেকে ৰাতি আগতে ঘৰৰ পৰা বাহিৰ ওলাবলৈ লে কোনোবা ঘৰৰ মানুহ লগত গৈছিলেই বা ঘৰত কৈ লগত যোৱা মানুহজন ঘৰৰ চিনাকী লেহে যাবলৈ সুবিধা আছিল। হোষ্টেলৰ এইবোৰ অসুবিধা নাছিল। সেইবুলি বাৰু প্ৰথম বৰ্ষত থাকোতে এইবোৰ একো সুবিধা পোৱা নাছিলোঁ। দ্বিতীয় বৰ্ষৰ পৰা যেতিয়া ছিনিয়ৰ হোৱাৰ ভূতে লম্ভিলে, তেতিয়াৰ পৰা বাকী দুঃসাহসিক কামবোৰৰ লগতে এই ৰাতি ৰবালৈ ওলাই গৈ দেৰিকৈ কলেজৰ ছেকেণ্ড গেইটৰ ওপৰেদি বগাই পাৰ হৈ অহাটো বেলেগধৰণৰ ভাল লগা কামেই আছিল। অৱশ্যে চুপাৰ ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰৰ এই সম্পৰ্কে কিছু ধাৰণা আছিলে। গতিকে কেতিয়াবা দিন কাল বেয়া থাকিলে চিনেমা চাই উভতি অহাৰ বাটত লগ পোৱাৰ ঘটনাও আছে, সেই সম্পৰ্কে বিস্তাৰিত বৰ্ণনা সময় সুবিধা মিলাই জনাবলৈ বেয়া নালাগিব। 

যি নহওক, তেনেকুৱা এদিনতে খবৰ পালোঁ টিম ফিল্ডত কিবা প্ৰাইজমানী ফুটবল প্ৰতিযোগিতা এখনৰ ফাইনেল খেল , গতিকে আমি চাবলৈ যাব লাগে। খেলখন গধূলি সময়ত, টিকট আৰু বেলকনিৰ ব্যৱস্থা(ষ্টেডিয়ামৰ নিচিনাকৈ) ফুটবল, ক্ৰিকেট এইবোৰ খেল নিয়মীয়াকৈ হৈ থাকে আমাৰ মাজত, খেলত হৰা জিকাক লৈ নমতা নমতি, হূলস্থূল, কাজিয়া এইবোৰ সব হয়। গতিকে লাইটৰ পোহৰত ৰাতি ফুটবল চাবলৈ যোৱাৰ মজাকণ লোৱাৰ লোভকণো সামৰিব নোৱাৰিলোঁ। তেতিয়ালৈ আমি কোনেও নাজানো ফাইনেলত আচলতে খেলিব কোনে। মাত্ৰ সেইদিনাৰ পঢ়াৰ সময়কণৰ পৰা হাত সাৰি ৰোমাঞ্চকৰ কিবা এটা কৰাৰ অজুহাত এটা হাতত পৰিছে, সেয়া অযথা এৰি দিব নোৱাৰি।


টিম ফিল্ডখন আছে লখিমপুৰ জিলাৰ জিলা পুথিভঁৰালৰ সন্মুখত, ফিল্ডখনৰ কাষতে লখিমপুৰ বাণিজ্য মহাবিদ্যালয়। আমাৰ কলেজৰ পৰা তালৈ খোজকাঢ়ি লে অতি কমেও দহ মিনিট সময়ৰ দৰকাৰ। আমি কেইবাটাও লগ হৈ লে প্ৰায় অটএখনত একেলগেই যোৱা হয়(আমাৰ চিনাকি দাদা এজনৰ ফোন নাম্বাৰ লৈ সদায় তেওঁকেই ফোন কৰি তেওঁৰ টেম্পতে ভাড়া কৰি গৈছিলোঁ, যিহেতু সেইখন আমাৰ চিনাকি, গতিকে আমি নাম থৈছিলোঁআমাৰ টেম্প’”) অৱশ্যে গধূলি বৰ দেৰি লে টেম্পবোৰ পোৱাৰ সম্ভাৱনা তেনেই কম আছিল আৰু খোজ কঢ়াৰ গত্যন্তৰ নাছিল। তাৰ পৰা উভতি আহিলেও একেই সমস্যা আৰু সমাধান আমাৰ ভৰি দুখনেই। 


source: here


আমি কেইটা গৈছিলোঁ ঠিক মনত নাই, কিন্তু খেলৰ লগত অনবৰতে জড়িত হৈ থকা প্ৰায় গোটেইকেইটা আছিলোঁ। তালৈ গৈ গম পালোঁ ফাইনেল যোৰহাট আৰু মণিপুৰৰ এটা দলৰ মাজত। আমি গৈ বহি লওঁ মানে খেল আৰম্ভ হোৱাই নাই, খেলুৱৈসকলে প্ৰাৰম্ভিক অনুশীলনত ব্যস্ত। বহি থকাৰ মাজতে পৰা পৰা বাগৰি অহাৰ শুনিলোঁ যোৰহাটৰ দলটোত লখিমপুৰৰ ৰাই আছে কেইবাটাও। 

তাৰ মাজতে আমাৰ লগৰ দুটামানক টীপ্পনিও দিছিলোঁ, “; দে অহাবাৰ তোকো মাতিব

খেল আৰম্ভ ল। ফুটবল খেল সদায় উত্তেজনাময়। কোন সময়ত কি হৈ যায় বকে নোৱাৰি। দৰ্শক বহিবৰ বাবে গেলেৰীৰ দৰে যিটো বনাই দিয়া হৈছিল, সেয়া ভৰ্ত্তি হৈ পৰিল। স্বাভাৱিকতে মানুহবোৰৰ চিঞৰ বাখৰ আৰম্ভ ল। লাহে লাহে বাঢ়ি অহা উত্তেজনাৰ উত্তাপ আমাৰ গাটো লাগিল আৰু বলৰ দুৰন্ত গতিৰ লগে লগে খেলুৱৈসকলৰ ভৰিৰ ছন্দে ছন্দে আমিও বহা ছীটৰ পৰা মাজে মাজে নোৱাৰাকৈ উঠিব লগীয়া অৱস্থাও ল। আমি কোনো এটা দলকো চিনি নাপাওঁ, কিন্তু মণিপুৰ আমাৰ ৰাজ্য নহয়, গতিকে যোৰহাটকে সমৰ্থন দিবই লাগিব। তাতে যোৰহাটৰ দলটোত লখিমপুৰৰে ৰা আছেই যেতিয়া আৰু কি লাগে। খেলৰ মাজত ফাউল লে যদি যোৰহাটৰ বিপক্ষে ৰেফাৰীৰ সিদ্ধান্ত, তেনেহলে নিশ্চয় ৰেফাৰীটো মণিপুৰৰ আৰু যদি সপক্ষে তেনেহলে ৰেফাৰীটোৱে খেল চলাব জানেঃ এইবোৰ ৰেফাৰীৰ প্ৰতি দৰ্শকৰ বিচাৰ। গেলেৰীটো যিফালে বনোৱা হৈছিল, সেইফালে থকা লপষ্টটো প্ৰথম ভাগত আছিল মণিপুৰৰ, গতিকে সমগ্ৰ প্ৰথম ভাগত চিঞৰ বাখৰৰ কোবত খেলখন বাৰুকৈয়ে জমি উঠিছিল। দৰ্শকৰ লক্ষ্য আছিল এনেকে চিঞৰি ওচৰতে থকা লপষ্টৰ মণিপুৰী লকিপাৰজনক আমনি কৰি থাকিলে তেওঁৰ মনোযোগ ব্যাহত আৰু তেতিয়া যোৰহাটৰ দলটোৱে দিয়াত সহজ ব। এইবোৰ কৌশল কেতিয়াবা আমি আমাৰ কলেজৰ আন্তঃবিভাগ খেলটো কৰিছিলোঁ বাৰু। 

প্ৰথম ভাগত কাৰো এটাও নহ যদিও মণিপুৰৰ দলটো যে যথেষ্ট চাপত পৰিছিল, সেয়া তেওঁলোকৰ খেলত পৰিলক্ষিত হৈছিল। দৰ্শক হিচাপে আমাৰ কাষে বাৰে থকা সকলোৰে মুখত সেয়াই কথা মুঠতে আজি মণিপুৰে পাত্তা পোৱা নাই।

দ্বিতীয় ভাগ আৰম্ভ ল।এইবাৰ আমি থকাৰ ফালে লপষ্টত আছিল যোৰহাটৰ দলটো। গতিকে এইবাৰ প্ৰশংসাসূচক মন্তব্যহে দিবলৈ আৰম্ভ কৰা যাতে লকিপাৰ জনে উৎসাহ পায়। কিন্তু লাহে লাহে খেলৰ গতি অলপ তীব্ৰ বলৈ আৰম্ভ কৰিলে আৰু আমি সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ এৰি উদ্বীগ্ন হৈ পৰিলোঁ। বলটো যোৰহাটৰ খেলুৱৈসকলৰ ভৰিত থাকিবলৈ নাপায়েই, মণিপুৰৰ খেলু্ৱৈসকলে যেন বিৰতিৰ সময়ত ৰবাত কিবা খাইহে যেন আহিলে। কি নান্দনিক খেলৰ প্ৰদৰ্শন। আমি সকলো মুগ্ধ হৈ পৰিলোঁ। মণিপুৰৰ খেলুৱৈসকলৰ শৰীৰলৈ, প্ৰাণলৈ আৰু লগতে খেলপথাৰলৈ যেন প্ৰাণৰ সঞ্চাৰ নামি আহিল। লাহে লাহে সমগ্ৰ খেলখন মণিপুৰৰ ফালে গুচি সেয়া আমি বকে নোৱাৰিলোঁ। আমাৰ সম্পূৰ্ণ মনোযোগ মণিপুৰৰ দলটিৰ প্ৰতি ধাৱমান আৰু লাহে লাহে আমাৰ এনে লাগিবলৈ ধৰিলে যে আচলতে এই খেলখন, আজিৰ এই ফাইনেলখন যদি কোনোবাই জিকা উচিতঃ সেয়া নিশ্চিতকৈ মণিপুৰৰ দলটো লেই যেন আমাৰ সকলোৰে ভাল লাগিব। 

উৎকণ্ঠাৰ চৰম শিখৰত তুলি খেলখন লশূন্যৰূপে সমাপ্ত ল। গতিকে পেনাল্টীৰ জৰিয়তে খেলৰ ফলাফল নিৰ্ণয় কৰাৰ সিদ্ধান্ত লোৱা ল।মণিপুৰৰ গোটেই দলটোৱে পেনাল্টীৰ সময়ত হাতত ধৰা-ধৰি কৰি থিয় হৈ থকাৰ বিপৰীতে যোৰহাটৰ দলটোৰ খেলুৱৈসকলৰ কোনোবাই ভাগৰত বহি আছিল, কোনোবা এজনে খৰধৰকৈ পানীকে খাইছিল, যিকেইজনে পেনাল্টী নামাৰে, তেওঁলোকে খেলপথাৰতে ভাগৰত অলপ শুই লৈছিল। কিছু সময়ৰ পাছতে পেনাল্টী আৰম্ভ আৰু প্ৰত্যেকটো শ্বটত আমাৰো বুকুবোৰো উত্তেজনাত ধিপিং ধিপিং কৰি থাকিল।

দক্ষিণ মেৰু জয় কৰিবলৈ যোৱা বাৰ্ট স্কটে যেতিয়া যাত্ৰাপথৰ মাজতে আমুণ্ডছেনো তেওঁৰ লক্ষ্যপথৰে যাত্ৰী বুলি গম পাইছিল, তাৰ পাছৰে পৰা তেওঁলোকৰ যাত্ৰা আৰু অধিক কঠিন হৈ পৰিছিল। স্কটৰ লক্ষ্য কেৱল দক্ষিণ মেৰু জয় কৰাই নাছিল, তাৰ সামগ্ৰিক পৰিৱেশৰ অধ্যয়ন, গৱেষণা ইত্যাদিৰ বাবে লগত কেইবাজনো সংগী তেওঁ বাচি লৈ গৈছিল। আনহাতে আমুণ্ডছেনৰ লক্ষ্য আছিল পৃথিৱীৰ প্ৰথমজন মানুহ হিচাপে দক্ষিণ মেৰু জয়ী হিচাপে ইতিহাসত যাতে মানুহে মনত ৰাখে।এই গোটেই  যুদ্ধখনত স্কটৰ সপোন ধূলিসাৎ কৰি আমুণ্ডছেন বিজয়ী হয়। গতিকে দক্ষিণ মেৰু জয় কৰিবলৈ গৈ বিফল হৈ ঘূৰি অহাৰ ৰাস্তাটো স্কটৰ বাবে আছিল বেছি কণ্টকপূৰ্ণ। কিন্তু তেওঁৰ যাত্ৰাৰ গোটেই সময়ছোৱাত হোৱা অসীম কষ্ট, সন্মুখীন হোৱা প্ৰত্যাহ্বানৰ কাহিনী পঢ়ি পৃথিৱীৰ যিকোনো মানুহৰ হৃদয় কঁপি উঠে কেৱল বাৰ্ট স্কটৰ প্ৰতি। তেওঁৰ দুৰ্যোগৰ প্ৰতি হাৰ নমনা স্বভাৱ, অসীম সাহস আৰু ধৈৰ্যৰ প্ৰতিফলনে পৃথিৱীৰ প্ৰত্যেকজন মানুহক মানুহ হৈ জন্ম লভাৰ স্বাভিমান জগাই তোলে। 


কিন্তু তেওঁৰ যাত্ৰাৰ গোটেই সময়ছোৱাত হোৱা অসীম কষ্টসন্মুখীন হোৱা প্ৰত্যাহ্বানৰ কাহিনী পঢ়ি পৃথিৱীৰ যিকোনো মানুহৰ হৃদয় কঁপি উঠে কেৱল বাৰ্ট স্কটৰ প্ৰতি। তেওঁৰ দুৰ্যোগৰ প্ৰতি হাৰ নমনা স্বভাৱঅসীম সাহস আৰু ধৈৰ্যৰ প্ৰতিফলনে পৃথিৱীৰ প্ৰত্যেকজন মানুহক মানুহ হৈ জন্ম লভাৰ স্বাভিমান জগাই তোলে। 



সেইদিনাৰ সেই খেলখনত মণিপুৰৰ দলটো পেনাল্টী শ্বুটআউটত পৰাজয়বৰণ কৰিবলগীয়া ল। ঘৰুৱা দল হিচাপে যোৰহাটৰ বিজয়ত আমাৰ ফূৰ্তি নলগা নহয়, কিন্তু স্বতঃফূৰ্তভাৱে মণিপুৰৰ দলটোক সকলোৱে হাত চাপৰি বজাই উৎসাহ জনাইছিল। দৰ্শক হিচাপে প্ৰথমভাগৰ আমি কৰাপাৰ্ছনেলিটিবোৰৰ বাবে পাছত বেয়া লাগিছিল, কাৰণ চাবলৈ লে খেলখনত দুয়োটা দলেই খুব ভাল খেলিছিল। কিন্তু চাপত থকাৰ মাজতো মণিপুৰৰ দলটোৱে দ্বিতীয় ভাগত যি দৃষ্টিনন্দন খেলৰ প্ৰদৰ্শন দাঙি হৃদয় জয় কৰিলে, সেয়া আজিকোপতি পাহৰিব পৰা নাই। 





Comments

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।