Skip to main content

কানীন (Not a film review)



ড০ জাহানাৰা বেগম বা মঞ্জুল বৰুৱাক ব্যক্তিগতভাৱে মই চিনি নাপাওঁ। অথবা কানীন নামৰ নতুন অসমীয়া বোলছবিখনৰ ইউটিউবত উপলব্ধ ট্ৰেইলাৰটোও বৰ এটা মন দি চোৱা নাছিলোঁ। কিন্তু পাছত ফেইচবুকৰ প’ষ্ট তথা বাতৰি কাকতৰ লেখা আৰু ইণ্টাৰনেটতো বহুতৰ মন্তব্য দেখি চিনেমাখন চোৱাৰ ইচ্ছা হ’ল। চিনেমাখন ক’ত ক’ত লাগিছে বুলি চাই দেখিলোঁ শুক্ৰবাৰে লখিমপুৰত চিনেমাখন প্ৰদৰ্শন হোৱাৰ ব্যৱস্থা হোৱা নাই। নিৰাশ হ’লোঁ। ৰিভিউবোৰ পঢ়ি পঢ়ি গম পালোঁ এইখন চিনেমা নাচালে পস্তাব লাগিব।
লখিমপুৰত অতীততে চিনেমা হল কেইবাটাও আছিল বুলি জানিছিলোঁ, সূৰ্য চিনেমা, বিশ্ব চিনেমা, শংখ চিনেমা হল। পাছত ২০১১ চনমানত চিনেমা চাবলৈ মাত্ৰ এটাই সমল আছিল, সেয়া হ’ল বিশ্ব চিনেমা হল। প্ৰায় পাঁচ বছৰমান যোৱাৰ পাছত, অৰ্থাৎ ২০১৬ চনমানৰ শেষলৈ প্ৰকাণ্ড বিল্ডিং দুটা গঢ় লৈ উঠা দেখিলোঁ, লগতে শুনিলোঁ দুটা খুব ভাললগা খবৰ যে তাৰে দুয়োটাতে হেনো শ্বপিং মলৰ দৰে কিবা এটা হ’ব আৰু বিল্ডিঙৰ একেবাৰে ওপৰত হ’ব চিনেমা হ’ল। একদম লখিমপুৰখনৰ চেহেৰা বদলি যাবলৈ যি দুটা বস্তুৰ অভাৱ হৈ আছিল, সেই দুয়োটা বস্তুৰেই অভাৱপূৰ হ’ব। ২০১৬ চনৰ পাছত লখিমপুৰৰ পৰা বিদায় মাগিলোঁ, আহিলেও মাজেদি পাৰ হৈহে যোৱা হয়। তাৰ মাজতে এদিন দেখিলোঁ বাছ ষ্টেণ্ডৰ কাষৰ যিটো বিল্ডিঙৰ কথা শুনিছিলোঁ, তাতে সঁচাকৈয়ে নক্ষত্ৰ চিনেমা নামেৰে এটা আধুনিক চিনেমা হল নিৰ্মাণ হৈছে। তলত দোকান। পিছে অন্য যিটো বিল্ডিঙৰ কথা শুনিবলৈ পাইছিলোঁ তাত চিনেমা হল নহ’ল যদিও বৃহৎ দোকান এখনে মূৰ দাঙি উঠিল। তাৰ সলনি লখিমপুৰ চহৰৰে অন্য এডোখৰ জেগাতে গ’ল্ড চিনেমা হল আহিল। বিশ্ব চিনেমা হলৰ অৱস্থা আছিল নাই মোমাইতকৈ কণা মোমায়েই ভাল, কিন্তু এতিয়া আৰু দুটা অত্যাধুনিক চিনেমাহল অহাৰ বাবে চহৰখনৰ চিনেমাপ্ৰেমীৰ বাবে যথেষ্টখিনি সুবিধা হ’ল। পিছে তিনিটাকৈ চিনেমা হ’ল থকাৰ পাছতো যদি অসমীয়া চিনেমা এখনেই লগা নাই তেন্তে কিনো চিনেমা লাগিছে বুলি শনিবাৰে আকৌ এনেই এবাৰ বুকমাইশ্ব’ত চাই আছিলোঁ, তেতিয়া দেখিলোঁ নক্ষত্ৰ চিনেমাৰ দুপৰীয়া দুই বজাত কানীনখন প্ৰদৰ্শনৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে। ইণ্টাৰনেটৰ যোগেদি টিকট এটা কাটিম বুলি ভবাৰ পাছতো ৰৈ গ’লোঁ, কাৰণ ভালদৰে লক্ষ্য কৰি দেখোঁ দৰ্শকৰ সংখ্যা তেনেই তথৈবচ। সাতে পাচে চিনেমা হললৈ গৈয়ে টিকট কাটিলোগৈ। চিনাকি দাদা, বন্ধু দুজনমানকো লগ পালোগৈ, মনটো ভাল লাগিল।
কানীন কথাছবিখন ড০ ৰীতা চৌধুৰীৰ ৰাজীৱ ঈশ্বৰ শীৰ্ষক উপন্যাসখনৰ ভিত্তিত নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। আৰম্ভণিতে ড০ চৌধুৰীৰ নাম উল্লেখ থাকিলেও অৱশ্যে তেওঁৰ কোনখন কিতাপৰ ওপৰত আধাৰিত, সেয়া উল্লেখ কৰা হোৱা নাই। গতিকে যিসকলে উপন্যাসখন পঢ়িছে, তেওঁলোকে ইতিমধ্যে উপন্যাসখন পঢ়ি নিজৰ মনত গঢ় দিয়া চৰিত্ৰসমুহক বাস্তৱিকৰূপত দেখাৰ এক সুবিধা লাভ কৰিছে। মই নিজে উপন্যাসখন পঢ়ি পোৱা নাই, কিন্তু চিনেমাখন যে উপন্যাসখনৰ আধাৰত নিৰ্মিত সেই কথাটো চিনেমাখন আৰম্ভ হোৱাৰ আগে আগে দাদা এজনে কওঁতেহে গম পালোঁ। পেটে পেটে ভালো লাগিল, এতিয়া উপন্যাসখন নপঢ়াকৈয়ে হৈ যাব।
চিনেমাৰ আৰম্ভণিৰে পৰাই দৰ্শক সজাগ, কাৰণ আৰম্ভণিৰ দৃশ্যতেই বাটৰ কাষত এটি কেঁচুৱা কোনোবাই পেলাই থৈ গৈছে। ড০ জাহানাৰা বেগমে এগৰাকী সম্ভ্ৰান্ত মহিলাৰ মুখ্য চৰিত্ৰটি ৰূপায়ন কৰিছে, তেওঁৰ স্বামী এগৰাকী আইপিএছ বিষয়া, ল’ৰা এটা আৰু ছোৱালী এজনী। সম্ভান্ত্ৰ ঘৰৰ হোৱাৰ বাবে একেৰাহে ছিকিউৰটী গাৰ্ড, কামকৰা মানুহৰ আবেষ্টনীত সোমাই থাকিবলগীয়া হোৱা ড০ বেগমে পথৰ কাষৰ কেঁচুৱাটো তুলি আনি সম্পূৰ্ণ খৰচ পাতি বহন কৰি শুশ্ৰূষাৰ ব্যৱস্থা কৰে। কিন্তু সকলোবোৰ কৰি থকাৰ আঁৰে আঁৰে তেওঁৰ মনত খুন্দিয়াই থাকে তেখেতৰ জীয়ৰী কালতে গৰ্ভত ধাৰণ কৰা তেওঁৰ কেঁচুৱাটিৰ কথা, যিটো কেঁচুৱা ঘৰৰ ভিতৰতে মনে মনে প্ৰসৱ কৰোৱাই কোনেও গম নোপোৱাকৈ মোমায়েকে পথৰ দাঁতিত এৰি থৈ আহিছিল। এতিয়া বহুতদিনত মূৰত এনেদৰে আলৈ আথানি হোৱা কেঁচুৱা এটি দেখা পাই তেওঁ অতীতৰ কথা ভাবি সন্ত্ৰষ্ট হৈ পৰে আৰু যিকোনো উপায়েৰে নিজৰ মাক বা মোমায়েকক সুধি তেওঁৰ সেই জীয়ৰীকালৰ কেঁচুৱাটিৰ বৰ্তমানৰ ঠিকনা বিচাৰি যাবলৈ বদ্ধপৰিকৰ হৈ পৰে আৰু তেওঁৰ এই যাত্ৰাক লৈয়ে চিনেমাখনৰ মুখ্য কাহিনীভাগ আগবাঢ়িছে। 


ড০ বেগমৰ অভিনয় মোৰ খুব ভাল লাগিল, বিশেষকৈ তেওঁৰ মুখৰ ভংগীমাই (facial expression) বহু সময়ত সংলাপ অবিহনেই যথেষ্ট কথা বুজাবলৈ সক্ষম হৈছে। অৱশ্যে কিছুমান ক্ল’জআপ শ্বটত তেওঁৰ মুখৰ মেকআপ দৃষ্টিকটু হৈ ধৰা দিছে- এই বিষয়ত কিছু সাৱধানতা লোৱা উচিত আছিল বুলি মই ভাবোঁ। ঠিক সেইদৰে ৰাজীৱ ঈশ্বৰৰ চৰিত্ৰটি যদি আমি চাওঁ, ৰাজীৱ হৈছে এজন গাড়ীৰ মেকানিক, যি অনবৰতে খঙত থাকে, ছোৱালী-মহিলা ভাল নাপায়, কাৰোবাৰ লগত কথা পাতোতে চিগাৰেট খাবলৈও কুণ্ঠাবোধ নকৰে, লাগিলে সেয়া কোনোবা ডাঙৰ মানুহেই নহওক কিয়। অৰ্থাৎ এজন খঙাল কিশোৰ( বা যুৱক?)। কিন্তু সেইমতে তেওঁৰ চেহেৰাত তেওঁৰ চৰিত্ৰই দাবী কৰা roughness টো ফুটি উঠা নাই যেন লাগিল, যিমান তেওঁৰ সংলাপ প্ৰক্ষেপণতহে সেয়া বেছিকৈ দেখা গৈছিল। চিনেমাখনত ড০ বেগমৰ দুটা ল’ৰা -ছোৱালী, ল’ৰাটোৱে শিক্ষান্ত পৰীক্ষা দিছে, আৰু ছোৱালীজনীয়ে স্কুলীয়া শিক্ষা গ্ৰহণ কৰি আছে। কিছু কিছু ক্ষেত্ৰত মোৰ এনেকুৱাও লাগিল যে চৰিত্ৰ দুটা কেৱল দুটা উদ্দেশ্য ৰাখি সৃষ্টি কৰা হৈছে। ছোৱালীজনীৰ চৰিত্ৰটো সৃষ্টি কৰা হৈছে তেওঁৰ মনত যে এতিয়াও জীয়ৰীকালত কৰা ভুলটোৰ ভয় যে আঁতৰি যোৱা নাই সেই কথাটো দৰ্শকক বাৰে বাৰে সকীয়াই থাকিবলৈ (তেওঁ বাৰে বাৰে ঘৰৰ কাম কৰা ল’ৰাই জীয়েকৰ ওপৰত চকু দিছে নেকি সেয়া সন্দেহ কৰি থকা দেখুওৱা হৈছে) আৰু ল’ৰাটোৰ চৰিত্ৰটি সৃষ্টি কৰা হৈছে তেওঁলোকৰ ঘৰখনৰ সমাজত থকা স্থিতি(Social Status) বুজাবলৈ (যেনে পুলিচ বিষয়াৰ ল’ৰা হৈ যা-তা মানুহৰ ল’ৰাৰ লগত ফুৰিবলৈ যোৱা, পৰীক্ষাত ভাল ফলাফল ইত্যাদি)। তেওঁলোক ক্লাৱৰ পাৰ্টীৰ বাবে গুৱাহাটীৰ এডোখৰ ঠাইলৈ যোৱা দেখুওৱা হৈছে, কিন্তু ক্লাৱৰ বেৰত জিলিকি আছে “তেজপুৰ টাউন ক্লাৱ”। 
তৰালি শৰ্মাৰ আৱহ সংগীতে মন চুই যায়। চিনেমাখনত অইন গান তেনেকৈ নাই। পোনপটিয়াকৈ কাহিনী আগবাঢ়ি গৈছে কাৰণে হূলস্থুল নকৰাকৈ আৰম্ভণিৰে পৰা দৰ্শক সচেতন হৈ পৰিব বুলিয়ে ভাবিছোঁ। 
পৰিচালকৰ পৰা পুনৰ এনেধৰণৰ আৰু নতুন চিন্তাৰ চিনেমা আশা কৰিলোঁ। 

Photo source: here & here

Comments

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।