Skip to main content

পুডুচেৰী পুডুচেৰী(Part I)



বাংগালোৰলৈ যোৱাৰ আগেয়েই আমাৰ মনত আৰু কথা পাতোতেও এটাই মূল উদ্দেশ্য যে এনেকুৱা দুমহীয়া প্ৰকল্প এটাত গৈছোঁ বুলিয়েই আৰু অকল কি পঢ়া শুনাৰ কামবোৰেই কৰি থাকিম নেকি, বেলেগ ঠাই এখনলৈ গৈছোঁ, তাকো থাকিম ইমান দিনৰ কাৰণে, গতিকে পাছত স্মৃতি ৰোমন্থনৰ বাবেও কিবা এটা ৰাখিবলৈ হ’লেও আমি ক’ৰবাত নহয় ক’ৰবাত যাবই লাগিব, অলপমান ফূৰ্তি কৰিবই লাগিব। সেইকাৰণে তাত থকাৰ দুদিনমান পাছতেই আমাৰ ফুৰাৰ পৰিকল্পনা এখনো বনোৱা হৈছিল, তাকো একদম তাৰিখ বাৰ মিলাই, সকলোৰে প্ৰকল্পৰ ব্যস্ত সূচী, যাবলগীয়া ঠাইৰ দূৰত্ব, কি কি ফুৰিম, ক’ত থাকিম, কিহত যাম, আহি পোৱাৰ পাছত কেতিয়া আমি আকৌ আমাৰ আধৰুৱা কাম আৰম্ভ কৰিম—মুঠৰ ওপৰত মাষ্টাৰ প্লেনিং কৰিহে আমি লৰচৰ হৈছিলোঁ। অৱশ্যে পাছত এতিয়া যেতিয়া কথাবোৰ মনত পেলাওঁ, সঁচাকৈ আমি ভবাধৰণে তথা পৰিকল্পনা অনুসৰিয়ে সকলোবোৰ কাম খুব সুন্দৰকৈ সমাধা হৈছিল।
যি নহওক, মাইচৰ ফুৰি অহাৰ পাছৰে পৰা আমাৰ আত্মবিশ্বাস যথেষ্টখিনি বাঢ়িল। তাতে ফুৰি আহিও আমি আমাৰ দৈনন্দিন কামখিনি ঠিকেই চলাবলৈ সক্ষম হোৱাৰ কাৰণেও আমাৰ বিশ্বাস হ’ল যে তাৰ পাছৰ ভ্ৰমণ পৰিকল্পনা আচলতে সোনকালে ঠিক কৰাই শ্ৰেয় কাৰণ বেছি দেৰি কৰা মানেই আমাৰ গোটেইকেইটাৰ মাজৰ কাৰ কি অসুবিধা ওলাব তাৰ কোনো ঠিকনা নাই আৰু যাম যেতিয়া সকলোৱেই একেলগেহে যাম, কোনোবা এটাও যদি বঞ্চিত হ’বলগীয়া হয় আৰু সেইটো কেনেধৰণৰ কথা হ’ব? সকলো দিন বাৰ তাৰিখ মিলাই আৰু আমি আগতেও ভাবি থোৱামতে আমাৰ পাছৰ গন্তব্যস্থল ঠিক কৰিলোঁ পণ্ডিচেৰী। পণ্ডিচেৰী যোৱাৰ মূখ্য আকৰ্ষণ নিহিত হৈ আহিল তাৰ সাগৰৰ পাৰলৈ যোৱাতহে। তাতে পণ্ডিচেৰী বিশ্ববিদ্যালয়তে চিনাকী লগৰ ৰিতুপৰ্ণ থকাৰ কাৰণেও আমাৰ আৰু এটা ব’নাছ পইণ্ট হৈ আছিল, কাৰণ সি একেৰাহে কৈয়েই আছিল যে তহঁতি মাত্ৰ ইয়ালৈ আহ, বাকী দায়িত্ব মোৰ। আমাৰ মনবোৰ এনেও ফুৰিবলৈ যাবলৈ বুলি উতনুৱা হৈয়েই আছিল, তাতে সি সেইষাৰ কথা কৈ একদম বৰদৈচিলাৰ ধুমুহাজাক অনাদি আমাৰ মনবোৰ উৰুৱাই লৈ গ’ল। গতিকে লগে লগে পণ্ডিচেৰী যাবলৈ আমি নাইট চাৰ্ভিছৰ বাছ ঠিক কৰি মেলি সাজু হ’লোঁ। এইবাৰ আমাৰ লগতে কটন বিশ্ববিদ্যালয়ৰ সৌৰভো আহি যোগ দিলেহি। 
Rituparno, Jaikhomba, Me, Saurabh, Vivek, Manas

পণ্ডিচেৰী যাম, কিন্তু আমাৰ লক্ষ্য কেৱল এদিনীয়া। দিনটো সাগৰৰ পাৰত কটাই সেইদিনা ৰাতিলৈ আমি ঘূৰি আহিম। কিন্তু যি নহলেও সাগৰৰ লুণীয়া পানীত আমিতো খেলিমেই বা পাৰৰ বালিত ছানগ্লাছ পিন্ধি মূৰত ফ্লেট হেট লগাই বিভিন্ন প’জত ফটোও তুলিম, সেইটো আন এক প্ৰধান উদ্দেশ্য। গতিকে সেই গোটেই সপ্তাহটো আমি তাত গৈ কি কি কৰিম, কি নকৰিম তেনেকৈ ভাবোতেই পাৰ হ’ল। বাংগালোৰৰ বজাৰ চলাথ কৰি কৰি কেৱল বীচ্চত পিন্ধিবৰ বাবে কম দামৰ ফ্লেট হেট, ছানগ্লাছ আৰু বীচ্চ স্পেচিয়েল হাফ পেণ্ট কিনি ল’লোঁ। টি ছাৰ্ট কিনাৰ ধান্দা এটাও মনলৈ আহিছিল, কিন্তু সেইকেইদিনতে ভাৰতীয় বিজ্ঞান প্ৰতিষ্ঠানৰ বাৰ্ষিক অনুষ্ঠান “প্ৰণেগা”( নে প্ৰভেগা?)ৰ নামখোদিত কেইটামান ধুনীয়া টি ছাৰ্ট পালোঁ কাৰণে বীচ্চত পিন্ধিবলৈ সকলোখিনি যা যোগাৰ আমাৰ সমাপ্ত হ’ল। সকলোবোৰ প্ৰয়োজনীয় কাম সামৰি সুতৰি নিৰ্দিষ্ট দিনটোৰ বাবে আমি সাজু হ’লোঁ। 
বাংগালোৰৰ পৰা পণ্ডিচেৰীৰলৈ বাছৰ অভাৱ নাই, এৰাতিৰ সময় মাত্ৰ। কিন্তু বাছবোৰ যথেষ্ট উন্নত মানদণ্ডৰ, আমাৰ অসমৰ নাইট চাৰ্ভিছৰ বাছবোৰৰ লগত তুলনাই নহয়। বাছবোৰো খুব সময়ানুৱৰ্ত্তী, ছীটত পাৰি থোৱা টাৱেলবোৰ চাফা, নতুন। অসমৰ বহুত বাছ কেৱল নদীৰ পাৰলৈ নি বাহিৰে বাহিৰে পানী ঢালিয়ে নিয়ম সমাপ্ত কৰে। যি নহওক, সেইদিনা পূৰ্ণিমাৰ নিশাও আছিল, গতিকে ৰাতি বাছত গৈ থাকোঁতে নতুন ঠাই এখনলৈ যোৱাৰ আনন্দতেই হওক বা সাগৰ দেখিম বুলি উত্তেজনাতে হওক অথবা পূৰ্ণিমাৰ জোনৰ অদ্বিতীয় স্নিগ্ধতাৰ কাৰণেই হওক, বহু দেৰিলৈকে চকু এটিপো মাৰিবলৈ ইচ্ছা নগ’ল। 
ৰাতিপুৱা পণ্ডিচেৰী বাছ ষ্টেণ্ড পোৱাৰ আগেয়ে পণ্ডিচেৰী চেক গেইটত অলপ সময় বাছখন ৰখাওতে সাৰ পালো, বাহিৰলৈ গৈ খুব সুন্দৰ গাখীৰ চাহ একাপ খালোঁ। ৰাতিৰ ভাগৰ নিমিষতে পলাই যোৱাৰ দৰে লাগিল। পণ্ডিচেৰী বাছ ষ্টেণ্ডত নমাৰ পাছত তাতে মুখ হাত ধুই মেলি দিনটোলৈ সাজু হ’লোঁ। বাছ ষ্টেণ্ডৰ পৰা ওলাই আহিহে আমাৰ কাৰণে আটাইতকৈ দুৰ্ভাগ্যজনক দুটা খবৰ পালোঁ, প্ৰথম সেইদিনা পণ্ডিচেৰীৰ লোকেল বাছসেৱা বন্ধ ঘোষণা কৰা হৈছিল (কি কাৰণে বন্ধ দিছিলে প্ৰকৃত কাৰণটো পাহৰি গৈছোঁ, কিন্তু সেয়া আছিল অসমৰ সৈতে পণ্ডিচেৰীৰ মিল থকা এটা প্ৰথম নিদৰ্শন যে অসম বন্ধৰ দৰে পণ্ডিচেৰীটো সৰু সুৰা কাৰণতে বন্ধ হয়) আৰু দ্বিতীয়তে পণ্ডিচেৰীৰ অলা চাৰ্ভিছ সক্ৰিয় নহয়। গতিকে উপায়বিহীন হৈ অ’ট এখনৰ লগত খুব কাজিয়া কৰি মেলি বন্দৱস্ত কৰি পাঁচোটাই পাণ জপাদি উঠি ল’লোঁ। গন্তব্যস্থল আছিল পেৰাডাইজ বীচ্চ। মনত সন্দেহৰ পোক এটা সোমায়েই আছিল, পণ্ডিচেৰী বন্ধ মানেটো সকলো বন্ধ। তাতে ৰাতিপুৱা বাছৰ পৰা নামি খাবলৈও একো এটা পোৱা নাই। হোটেলবোৰ খোলা থাকিব নে বন্ধ সেইটো ভয় ভয়েই, তাতে আকৌ দক্ষিণ ভাৰতীয় খাদ্যতকৈ সুবিধা পালে উত্তৰ ভাৰতীয় খাদ্য খালেহে পেটটো ভৰা নিচিনা লাগিব বুলিও মনত কিবা এটা প্ৰাথমিক ধাৰণাই গ্ৰাস কৰি আছেই। তাৰ ওপৰতে ভূতৰ ওপৰত দানহ পৰাদি উষ্ণ বতৰে কৰা অশান্তি। ইমানদিনে বাংগালোৰৰ ইমান ধুনীয়া বতৰৰ মাজত থাকি থাকি পণ্ডিচেৰীত নামি হঠাতে কিছু গৰম অনুভৱ কৰোঁতেই আমাৰ ছাটিফুটি লাগি গৈছিল। যি নহওক, পেৰাডাইচ বীচ্চৰ টিকট কাউণ্টাৰটোত নামি খবৰ লৈ গম পালোঁ বীচ্চখন খোলা থাকিব। কিন্তু আমি আশা কৰি অহামতে বীচ্চৰ পাৰত খোৱাৰ ব্যৱস্থা নাই। উপায়ন্তৰ হৈ তাৰ সন্মুখতে থকা দক্ষিণ ভাৰতীয় হোটেল এখনলৈকে সোমাই গ’লোঁ। 
যথাসময়ত বীচ্চৰ বাবে টিকট দিয়া আৰম্ভ হ’ল আৰু আমি টিকট লৈ ফেৰীলৈ উঠি গ’লোঁ। বীচ্চলৈ যাবলৈ টিকট কাউণ্টাৰৰ ওচৰৰ পৰা ফেৰী চাৰ্ভিছ আছে। ফেৰীৰে কিছু দূৰ যোৱাৰ পাছতেই সাগৰৰ ঢৌৰ প্ৰকাণ্ড শব্দ শুনিবলৈ পাই মনটো থৌকি বাথৌ লাগিয়েই গৈছিল। সাগৰ চোৱাৰ হাবিয়াস কাৰনো নাথাকে? বীচ্চ আৰু টিকট কাউণ্টাৰৰ মাজৰ দূৰত্বকণ বৰ বেছিও নহয় যদিও একেবাৰে ওচৰতো নহয়। অলপদেৰিৰ পাছতেই সাগৰৰ জোৱাৰৰ গৰ্জনৰ লগতে দেখিবলৈকো পালোঁ। তাৰমানে ফেৰীৰ পৰা নামিবৰ হ’ল। ফেৰীৰ পৰা নামি বীচ্চৰ গেইটখন পোৱালৈকে বৰ সু্ন্দৰকৈ বাঁহ আৰু কাঠৰ প্ৰৱেশদ্বাৰ সজোৱা আছে। পিছে সোমায়েই পেৰাডাইচ বীচ্চত এতিয়ালৈকে দূৰ্ঘটনাজড়িত কাৰণত মৃত্যু হোৱা লোকৰ পৰিসংখ্যাটো দেখি ভয়ো লাগিল, হাঁহিও উঠিল-আৰম্ভণিতেই তালৈ অহা মানুহক সতৰ্ক কৰি দিয়াৰ বাবে। 

সাগৰ গম্ভীৰ, শান্ত অথচ ৰুদ্ৰ। সাগৰ বিশাল, অথচ নিৰ্দয়। লুণীয়া পানী কিন্তু মিঠা স্মৃতি। বীচ্চত সোমায়েই আমি প্ৰস্তুতি কৰি অহামতে বীচ্চ স্পেচিয়েল কাপোৰ পিন্ধি সাগৰৰ বুকুত নিজকে এৰি দিলোঁ। দিগন্ত বিদাৰি কেৱল জোৱাৰৰ উখল মাখল আৰু মূৰৰ ওপৰত কোমল ৰ’দৰ পাতলীয়া আৱৰণ। কিমান সময় আমি নিজকে হেৰুৱাই পেলালোঁ তাৰ হিচাপ নাই। এটা সময়ত পণ্ডিচেৰীত থকা আমাৰ লগৰ ৰিতুপৰ্ণও আহি যোগ দিলেহি, আমাৰ উৎসাহ দুগুণে বাঢ়িল। পিছে তাৰ মাজতে মোৰ কমদামী ছানগ্লাছযোৰ আৰু জয়খ’ম্বাৰ পাৱাৰ গ্লাছযোৰ সাগৰৰ ঢৌৱে আমাৰ পৰা কাঢ়ি নিলে। সাঁতুৰিব নজনাৰ কাৰণে বেছি দূৰ যাবলৈ ভয়ো লাগিছিল, অথচ প্ৰকাণ্ড ঢৌ আহি আহি আমাৰ কাষ পাওঁতে গোটেইকেইটাৰই হাতত ধৰাধৰি কৰি জাপ মাৰিবলৈকো এৰা নাছিলোঁ। সেই তেনেকুৱা এবাৰতে আমাৰ দুইটাৰে চশমা গৈ সাগৰৰ তলিৰ মুকুটাৰ লগ লাগিলগৈ। আমাৰ লগতে বিভিন্নজন মানুহে বয়স, স্থান কাল পাহৰি নিজৰ নিজৰ সৰুকাললৈ উভতি গৈছিল, শামুক গোটাইছিল, কিছুমানে সাগৰক পূজাও কৰিছিল, কিছুমানে বালিত খোদিত কৰিছিল নিজৰ নাম। অৱশ্যে পেৰাডাইজ বীচ্চৰ কৰ্মকৰ্তাসকলে একেৰাহে সাগৰৰ পানীত খেলিবলৈ অহা মানুহখিনিৰ ওপৰত কাঢ়া নজৰ ৰাখি থৈছিল আৰু বিপদসীমা অতিক্ৰম কৰা যেন দেখিলেই হুইছেলৰ শব্দেৰে সতৰ্ক কৰি দিছিল। 
যি নহওক, খেলি খেলি আমাৰ আহিবলৈকে মন নোযোৱা হ’ল। কিন্তু ৰিতুপৰ্ণই প্ৰস্তাৱ দিলে যে পেৰাডাইজ বীচ্চত যে আমি পইচা দি আহিলোঁ, তাতকৈ আৰু আন কেইবাখনো বীচ্চ আছে, য’ত আচলতে পইচা দিয়াৰ দৰকাৰ নাই। প্ৰায় দুঘণ্টামান সময় সাগৰৰ পানীত খেলাৰ পাছত ৰিতুপৰ্ণই কোৱা বীচ্চকেইখনতো যে এনেদৰেই খেলিব পাৰি সেইটো বাৰে বাৰে সুধি সুধি নিশ্চিত হৈহে আমি পেৰাডাইজ বীচ্চৰ পৰা উঠি আহিলোঁ। 

To be continued...!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি