Skip to main content

ইতি গজ


মই জানো বৰ্ডত থকা অংকটো একেবাৰে সহজ, মাত্ৰ নাজানো কৰাৰ পাকটো কি। ততবুদ্ধি হেৰুৱাই বৰদেউতালৈ চাওঁ, তেওঁ সন্মুখত থকা ছাত্ৰখিনিলৈ চাই উপদেশ দি থাকে। সময় বেছি লাগি ৰৈ থাকিলেও কৰি নিদিয়ে, সমাধান কৰিবলৈ প্ৰয়োজনীয় হিন্টছবোৰ মাজে মাজে দি থাকে। মই কিবা এটা কৰি দেখুৱাওঁ, বৰদেউতাই মই কৰাখিনিলৈ চায়, তাৰপাছত মোলৈ চাই কয়, “তাৰমানে মই কোৱা কথাখিনিৰ একো বুজি নাপালি নহয়?”

ঠিক এইমাত্ৰ বৰদেউতাই তেনেকুৱাই কিবা এটা হিন্ট দি গ’ল।

বৰদেউতাৰ বিছনাৰ কাষত আমি, মানে মই, ভনী, ৰূপা, নাৰায়ণ গোটেইকেইটাই থিয় হৈ ৰৈ আছিলোঁ। দূৰ্ঘটনাটো হোৱাৰ পাছৰ পৰা তেওঁ বিছনাতেই। এনেকৈ তেওঁ বিছনাখনকে আশ্ৰয় কৰি লোৱা মই কেতিয়াও দেখা নাছিলোঁ। ওৰেটো জীৱন স্কুলখনৰ সেৱাতে ব্ৰতী হৈ থাকিল, নিজকে উছৰ্গা কৰিলে স্কুলখনৰ কামত। আমাক অংক শিকালে, ভনীহঁত স্কুলৰ শেষৰ শ্ৰেণীত থকাৰ বছৰ সিহঁতকো অংক শিকাই লৈহে তেওঁৰ চাকৰিৰ পৰা অৱসৰ। স্কুলৰ পৰা অৱসৰ লৈ তেওঁৰ কাম আৰম্ভ হ’ল ঘৰৰ পাছফালৰ বাৰীখনত। মাজে মাজে পৰীক্ষা দিবলগীয়া বেটচবোৰকো পঢ়ুৱাবলৈকো গৈছিল, স্কুলখনৰ মোহ তেওঁ এৰিব পৰা নাছিল। তাৰপাছত ভনী কলেজলৈ গ’ল, কেইদিনমানৰ পাছত বৰমা হঠাতে এদিন মূৰ ঘূৰাই পৰি গ’ল- আৰু চকু মেলিবলৈ সময়েই কৰিবলৈ নোৱাৰিলে। সেইদিন ধৰি বৰদেউতাই বাকী কাম এৰি ঘৰৰ বাৰীখনৰ কামত বেছিকৈ লাগিবলৈ ধৰিলে। 

ভনীহঁতৰ আৰু আমাৰ ঘৰৰ মাজত এখন জেওৰাৰ ব্যৱধান মাত্ৰ। স্কুলত মোৰ অংক কৰাৰ গতি দেখি বৰদেউতাই ভনীক ঘৰত অংক শিকোৱাৰ সময়ত মোকো লগত বহুৱাই লয়। মোৰ মন থাকক বা নাথাকক, আবেলি সময়ত জেওৰাৰ ওচৰত ৰৈ ভনীৰ চিঞৰ, “দেতাই মাতিছে, বহী কলম লৈ আহ”। মন নাথাকিলেও যাব লাগিবই। অংকৰ লগে লগে তেওঁ আমাক জীৱনৰ পাঠ পঢ়ুৱাইছিল। যুক্তিবাদী হ’বলৈ শিকাইছিল। পৰীক্ষাৰ আগেয়ে যে সদায় ধূপ ধূনা জ্বলাই প্ৰাৰ্থনা কৰিছিলোঁ, সেইবোৰ অভ্যাস বৰদেউতাই  খুব বেয়া পাইছিল। নিজে ভগৱান বোলা সত্ত্বাটোক সম্পূৰ্ণ উলাই কৰিছিল আৰু ভনীকো তেনেকেই গঢ় দিবলৈ চেষ্টা কৰিছিল। আমিও সেইবাবে ভনীক কেতিয়াবা তাইৰ ভৰিত কিতাপখন লগাই দি পৰীক্ষা কৰি চাইছিলোঁ, তাইও কিন্তু কেতিয়াও আমি কৰাৰ দৰে কিতাপখন মূৰে কপালে লগাই ‘কৃষ্ণ কৃষ্ণ’ বুলি নকৈছিল, তাই শিকাই নাছিল তেনেকৈ। সেইবোৰ দেখি ৰূপাৰ মাকে, মানে ভনীৰ মাহীয়েকে খুব বেয়া পাইছিল, “হৰি হৰি! ভিনদেউৱে যে ছোৱালীজনীক কি বনাই পেলাইছে!! নিজে তেৰাৰ নাম মুখতেই নলয় বুলি সেই উঠি অহা ছোৱালীজনীক বাৰু সেইবোৰ ‘অশিষ্টাচাৰ’ কিয় শিকাব লাগে!! পাছত যেতিয়া মূৰত উঠিব, চাম নহয় কিমান দিন থাকে তেতিয়া” 

ৰূপাই যাতে সেইবোৰ গত নলয়, সেইবাবেই ছাগৈ তেওঁৰ বেছি চিন্তা হৈছিল।

ৰূপা আৰু ভনী দুইজনী সৰুৰে পৰা একেলগে ডাঙৰ হৈছে, মিঠাইৰ টোপোলা বান্ধি অনা ৰবৰচটাৰে মূৰৰ চুলিখিনি তামোল গছৰ দৰে বন্ধাৰ পৰা শ্ৰেণীত একেলগে বহালৈকে। গতিকে কেতিয়াবা যদি বৰদেউতাই দেখিছে যে ভনীৰ মন বেয়া, তেওঁ কথাটো ভনীক সুধি একো উত্তৰ নাপালে আমনি নকৰে,  ৰূপাৰ ওচৰলৈ গুচি যায়- গম গতি লৈ আহে। কলেজ যোৱাৰ পাছৰ পৰা ৰূপা প্ৰায় ভনীহঁতৰ ঘৰত থকাৰ দৰেই, প্ৰকাণ্ড ঘৰটোত কেৱল ভনী আৰু বৰদেউতা অকলে অকল কিমান থাকে? গতিকে ৰূপা আহে, কেইদিনমানলৈ দুইজনী ছোৱালীৰ দুভৰিৰ গিপগিপনিত বাৰীৰ গছবোৰৰ পাত দুখিলামান বেছিকৈ সৰে। 

তেনেতে সেইদিনা হঠাতে বৰদেউতাৰ সৰু দূৰ্ঘটনা এটা হ’ল। সৰুৰে পৰা দেখি আহিছোঁ তেওঁ বৰ নিয়মত চলে। ৰাতিপুৱা বাৰীৰ কাম, গা ধোৱা, স্কুল থকাৰ দিনা স্কুল, নহ’লে তাৰপাছত খাই বৈ কিছু জিৰণি, আকৌ আবেলি এটা সময়ত ছাইকেলখন লৈ বজাৰলৈ যোৱা- একদম নিকপকপীয়া দৈনন্দিন ৰুটিন। তেওঁক চাইকেল লৈ ওলাই যোৱা দেখিলেই মোৰ ঘড়ী নাচালেও হৈ যায়, এটা জোখ মিলাই ময়ো অলপ পাছতে চাৰিআলিৰ আমাৰ ঘূগুণী দোকানৰ আড্ডাথলীলৈ ওলাই যাব পাৰোঁ। সেইদিনাও সেই একে সময়তে ছাইকেলখন লৈ ওলাই যোৱাই মই দেখিছিলোঁ। তাৰপাছত যেতিয়া মই মোৰ হিচাপ অনুসৰি ওলাই যাবলৈ লৈছোঁ, নাৰায়ণে খৰধৰকৈ আহি খবৰ দিলে বোলে তাৰ দোকানৰ সন্মুখতে বৰদেউতাৰ দূৰ্ঘটনা এটা হৈছে, তই বল, ভনীক এতিয়াই খবৰ দিব নালাগে। গ’লোঁ, দেখিলোঁ ছাইকেল উভোটা খাই পৰি আছে, বৰদেউতাক ইতিমধ্যে হস্পিটেললৈ নিলেই। দূৰ্ঘটনাস্থলীত থকা মানুহৰ মন্তব্য, বয়স হৈছে, চাইকেল চলাই আহিবই নালাগে, অ’লৈ তলৈ চাই চাইকেল চলালে কন্ট্ৰল নাথাকিবই ইত্যাদি ইত্যাদি। একো নোকোৱাকৈ গুচি আহিলোঁ। 

সেইদিন ধৰি মানুহজন বিছনাত পৰি আছে। দূৰ্ঘটনাটোত দুখ পোৱাৰ লগতে বয়সেও কিছু আক্ৰোশতা দেখুৱাইছিল। নতুবা সমগ্ৰ দুশ্চিন্তাবোৰে যেন বিচনাত শুই থাকোঁতে তেওঁক মেৰিয়াই ধৰিছিল, তেওঁ উঠি যাওঁ বুলি ভাবিও বেছিকৈ লৰচৰ কৰিব পৰা নাছিল। কথাবোৰ কওঁতে খুব লাহে লাহে, সেহাই সেহাই যেন ওলাইছিল ডিঙিৰ পৰা। এনেকুৱা অসহায় অৱস্থাত তেওঁক দেখা কেতিয়াও মনত নপৰে, আনকি বৰমা ঢুকোৱাৰ সময়তো তেওঁ ইমান ভাঙি পৰা যেন লগা নাছিল। 

মোৰ এনে লাগিছিল দূৰ্ঘটনাটোৰ পাছত আটাইতকৈ বেছি তত হেৰাইছিল ভনীৰ। বৰদেউতাক চিনি পোৱা মানুহ দেধাৰ। পাছদিনাৰে পৰাই মানুহৰ ইমান লানি নিছিগা ভীৰ, ভনীক দেখি মোৰো বেয়া লাগিছিল। বৰদেউতা ইফালে বাহিৰলৈ ওলাই যাবও নোৱাৰে, গতিকে সকলোৱে আহি তেওঁৰ বিছনাৰ কাষতেই বহে। ভনীয়ে চাহ-তামোল দিয়ে। যোৱাৰ সময়ত সকলোৱে ভনীক নিৰ্ভয় দিয়ে, একো নহয়, দেউতাৰ ঠিক হৈ যাব, তুমি সাহস নেহেৰুৱাবা, আমি আছোঁৱেই সব ইত্যাদি ইত্যাদি।

তাই সেইবোৰৰ কিমান শুনে নুশুনে মই নাজানো। আলহী অহাৰ আগতো একেই নিশ্চুপ, যোৱাৰ পাছতো সেই একেই নিশ্চুপ হৈ থাকি তাই গোটেইবোৰ ধোৱা-পখলাত লাগি যায়। একো প্ৰতিক্ৰিয়া নাই, একো যেন বিষাদ নাই, খং নাই। একো নাই। 

মই বৰদেউতাৰ ওচৰতে বহি আছিলোঁৱেই অলপ আগলৈকে। দেৱৰাম তাৱৈদেউ আহিছিল বৰদেউতাৰ খবৰ ল’বলৈ, তেওঁ যোৱাৰ পাছতেই ময়ো উঠি আহিছিলোঁ। ঘৰলৈ অহাৰ অলপ পাছতে জেওৰাৰ ওচৰলৈ আহি ভনীৰ আকৌ চিঞৰ, আহচোন, দেতাই মাতিছে।

“কি হ’ল বৰদেউতা?” মই দৌৰি গৈছিলোঁ।

“বজাৰলৈ যাচোন, মাংস অলপ কিনি আনিবি”

“অ হ’ব বাৰু, মই যামেই নহয়, আনিম”

“ৰূপা আহিব হেনো, লগত গিৰীয়েকো, গতিকে….”

“অহহ’অ ঠিকেই ঠিকেই, কালি ভনীয়ে কৈছিল মোক, মইহে পাহৰি গ’লো”

তেওঁ একো নোকোৱা দেখি মই কোঠাটোৰ পৰা ওলাই বাহিৰত কাঁহী বাতি ধুই থকা ভনীক আৰু কিবা লাগিব নেকি বুলি সুধিবলৈ যাবলৈ লৈছিলোঁৱেই, 

“শুনচোন”

মই দুৱাৰমুখৰ পৰা উভতি আকৌ তেওঁৰ ওচৰ পাইছিলোগৈ। 

তেওঁ দুৱাৰমুখলৈ চকু দিলে এবাৰ। 

“ভনী নাই তাত, মই মাতি দিম নেকি?” 

“নালাগে…….শুনচোন, …...সেই….. সেই দোকানখন সি কেতিয়া তৰিলে?’

“কোনে........?”

তেওঁ একো নক’লে। মই বুজিলোঁ।

“অ অ, বেছিদিন হোৱা নাই নেকি, আপুনি কোৱাৰ পাছতেই হবপায়…”

“অ...ভাল”

কি ক’ব খুজিছে বৰদেউতাই??

“মই এইৰ লগত ছাগৈ অন্যায় কৰা নাই নহয়??....”

মই কি ক’ম এতিয়া? ওচৰ চাপি তেওঁ গাত লৈ থকা কাপোৰখনকে অলপ ঠিক কৰি দিলোঁ।

অলপমান মই নিবিচৰাধৰণৰ নীৰৱতাই কোঠাটো ছানি ধৰিলে।

“ক’বিচোন তাক, এই ৰূপা আহিবই নহয় আজি,....সিও আহক,..কাইলৈকে আহক”

এই একেজন মানুহে ইয়াৰ আগতে এবাৰ মোৰ আগত একেখিনি কথাই কৈছিল, খালি সুৰটো বেলেগ আছিল-- “চাওঁ ঘৰলৈ মাতি আনিবিচোন কোন সি, পঢ়া-শুনা নাই, একো কাম বন নাই, খালি চাৰিআলিৰ দোকানে দোকানে টিঘিলঘিলনি…” ইত্যাদি। 


প্ৰেম কৰাটো কাৰোবাৰ ভুল হয় জানো? তাত নাৰায়ণৰো দোষ নাই, ভনীৰো নাই। চাবলৈ গ’লে বৰদেউতাৰ গাটো দোষ নাই। এজনীয়ে ছোৱালী, তথাপি বিয়া দি আন এঘৰলৈ উলিয়াই দিব লাগিবই। ইতিমধ্যে কলেজ শেষ হোৱাৰ পাছতেই ৰূপাৰ বিয়া ঠিক হ’ল। তাইৰ শহুৰ-শাহুৰ ঘৰৰ অৱস্থা ভাল। গতিকে বৰদেউতাইও ভনীৰ বাবে এটা ভাল ভৱিষ্যতৰ কথা চিন্তা কৰিবই। তাত আৰু বেলেগ কি বাচ-বিচাৰ আছে?

কিন্তু সিফালে ঘৰে-পদূলিয়ে গুন-গুন-গান-গানকৈ ভনীহঁতৰ কথা ৰৌজাল-বৌজাল; বোলো একে লগৰ বেঞ্চত বহা ছোৱালীৰ বিয়া ঠিক হ’লেই, এতিয়া তোমাৰখনো খাবলৈ আমি ৰৈহে আছোঁ দেই। দৰাৰ ঘৰো ওচৰতেই, গতিকে দুইখন বিয়াতে দগৰি খাম, ভৰি ফুলি যোৱাকৈ নাচিম। 

ভনীৰ সেইসময়ত কাণ-মূৰ ৰঙা পৰে। লাজতো, ভয়তো। সিহঁতৰ সম্বন্ধটো খুব মনে-মনে, সন্তৰ্পণে চলি আছিল। জনা মানুহ আছিলোঁ কেৱল মই আৰু ৰূপা। নাৰায়ণ মোৰ লগৰ ল’ৰা বুলি আমাৰ ঘৰলৈ আহে, জেওৰাৰ সিপাৰে থকা ভনীৰ ঘৰত মন নবহে। ৰূপা আহি থকাৰ দিনা কথাই নাই। গধূলি দুয়োজনীয়ে খোজ কঢ়াৰ চলেৰে মোৰ ওচৰলৈ আহে, মোৰ লগত সি আগৰে পৰা ৰৈ থাকে। 

এই সকলোবোৰৰ মাজত কেনেকৈ কি হ’ল, একো নাজানো- গোটেইবোৰ কথা গৈ গৈ বৰদেউতাৰ কাণত পৰিল। 

দুপৰীয়া সময়ত খাই বৈ ঘৰৰ মতা মানুহবোৰ জিৰণি ল’বলৈ বহাৰ সময়ত পাকঘৰত বাকী থকা কামবোৰ কৰি থাকোঁতে হঠাতে পকী মজিয়াত কাঁহৰ বাচন এটা পৰিলে হোৱা শব্দত যেনেকৈ সকলো মানুহ উচপ খাই উঠে, বৰদেউতাই কথাবোৰ শুনি তেনেকৈ উচপ খাই উঠিল। 

তাৰপাছত মোক মাতি নি সেইদিনা বৰদেউতাই যিমানখিনি কথা শুনালে, সিমানখিনি গালি মই ক’ৰবাত চুৰ কৰি ধৰা পৰা হ’লেও ছাগৈ নাখালোঁহেতেন। মোৰ লগৰ বুলি ছাগৈ মোকেই তেওঁ নাৰায়ণক দেখাদি দেখিলে, “....এনেকুৱা ল’ৰালৈ মই কেলৈ বিয়া দিম মোৰ ছোৱালীক, একো ভাল কিবা এটা নাই, লাগিলে মৰি যাম….” 

তেতিয়া মোৰো উপাৰ্জন কৰিব পৰাকৈ একো এটা হোৱা নাছিল। গতিকে তেওঁ কোৱা কথাবোৰৰ দুই এটা মোৰ গাটো লাগিল।

ভনী সেইসময়ত ওচৰৰ কোঠাটোতে সোমাই আছিল। মই ওলাই অহাৰ পাছত তাই মোলৈ চালে। চকু উখহা, মুখ ফুলা। তাৰপাছত সন্মুখৰ বেৰখনলৈ চাই ভোৰভোৰাই,  “হ’লে মই তাৰ লগতেই বিয়া হ’ম, নহ’লে বিয়াই নহওঁ”।

একো নমতাকৈ মই গুচি আহিছিলোঁ। অতদিনে তাইক সহায় কৰি কৰি গালি মইহে খালোঁ, ভনীকতো বৰদেউতাই একো এটা কোৱা নাই। তেওঁৰ মতে ময়েই তাইক মোৰ লগৰ ল’ৰাৰ লগত মিলামিছা কৰাই দি বেয়া কৰিলোঁ। গতিকে এতিয়া আকৌ এই জঞ্জালবোৰত সোমাবলৈ নাই। পাছদিনা গৈ নাৰায়ণকো সব কথা কৈ আহিলোঁ। তাৰ অৱস্থা দেখি দুখো লাগিছিল, কিন্তু মোৰ উপায় নাই। সঁচা কথা সহ্য কৰিবলৈ পাৰিবই লাগিব। হয় কিবা এটা কৰি দেখা, নহয় প্ৰেম-শ্ৰেমৰ ধান্দা আঁতৰাই পেলা। 

তাৰপাছত ময়ো চাকৰিৰ পৰীক্ষাবোৰৰ বাবে ক’চিং কৰিবলৈ ঘৰৰ পৰা ওলাই গুচি আহিলোঁ, বহুতদিনলৈ সেইবোৰৰ পৰা আঁতৰি থাকি ভাল-বেয়াবোৰৰ বাদে আন খবৰবোৰ লৈ থাকিবলৈ ময়ো বাদ দিলোঁ।

এটা সময়ত টুকটুক-টাকটাককৈ চলিব পৰাকৈ মোৰো কিবা এটা হ’ল, ভাগ্যৰ বলত ঘৰতে থাকি কৰিব পৰাকৈ নিজৰ ঠাইলৈ উভতি আহিব পাৰিলোঁ। বহুতদিন ধৰি লগৰবোৰৰ লগত যোগাযোগ এৰি দিছিলোঁ, সিহঁতেও মই ডাঙৰ মানুহ হৈছো বুলি ভাবি আঁতৰি দিছিল। ঘৰলৈ আহিয়েই আগৰ ঘূগুণি পকৰি খোৱা আড্ডাস্থলীলৈ গ’লোঁ, দুটামানক লগ পালোঁ। তাতেই খবৰ পালোঁ, নাৰায়ণে নতুনকৈ দোকান এখন খুলিছে, হাৰ্ডৱেৰৰ দোকান। ডাঙৰকৈয়ে খুলিছে। আমাৰ ঠাইখন সৰু, গতিকে বহুত অভাৱৰ ভিতৰত তেনেকুৱা এখন দোকানো আছিল- সি সেই অভাৱ পূৰ্ণ কৰিলে। 

মাৰ লগত পাতিছিলোঁ-- ভনীৰ কথা, সিহঁতৰ কথা, বৰদেউতাৰ কথা। তাই সেই একেই আকোৰগোঁজ হৈয়েই আছে। বৰদেউতাই মাজতে এদিন কিবা-কিবি কৈছিলে হেনো, কিন্তু সেইবোৰে তাইক লৰচৰ কৰাবই নোৱাৰে। 

“দেখিছনে তাই কেনেকৈ থাকে আজিকালি। এই ৰূপাৰ মাকেই বেছি বেয়া কৰিলে বুজিছ, তেওঁ আহিলেই তাইক তাৰ কথা সোধে, কি ভাবিছ, কি কৰিছ, বিয়াৰ কথা কি হ’বগৈ...সেইবোৰ। সেইবাবেহে ইমান সাহস হৈছে তাইৰ …বৰদেউতাৰাক চাচোন, বহুত কিবা চিন্তাত থাকে আজিকালি…”

“...তাক সেই দোকানখনৰ বুদ্ধিটো তাইয়েই দিয়া ছাগৈ….অৱশ্যে বেয়াও হোৱা নাই, তাৰো গতি লাগিছে কিবা এটা…”  মায়ে ক’লে। ময়ো ভাবিছিলোঁ, ভনীয়েই ক’ব লাগিব। নহ’লে মাষ্টৰৰ পুতেক হৈ দোকানহে দিমগৈ নেকি বুলি কোৱা ল’ৰাটোৰ এনে এটা সিদ্ধান্ত লোৱাবলৈ কোনে সাহস কৰিলেহেঁতেন!

আৰু সেইদিনা সেইফালে যাওঁতে বৰদেউতাই তাৰ দোকানৰ ফালে চাই চাই গৈ থাকোঁতেই চাইকেলৰ নিয়ন্ত্ৰণ হেৰুৱাই দূৰ্ঘটনাটোত পতিত হ’ল। 

আৰু আজি এতিয়া আমি গোটেইকেইটা বৰদেউতাৰ ওচৰত বহি আছিলোঁ। বৰদেউতাই মাতিবলৈ কোৱাৰ বাবেই মই নাৰায়ণক কালিয়েই খবৰ দি আহিছিলোঁ। সি কি ভাবি আছিল সেয়া মই নাজানিলেও বৰদেউতাই কি সিদ্ধান্ত ল’ব খুজিছে তাৰ কিছু অনুমান মই কৰিব পাৰিছিলোঁ। তথাপি তেওঁৰ মুখেৰে শুনালৈকে অপেক্ষা কৰি আছিলোঁ।

বৰদেউতাই ক্ষীণ মাতেৰে লাহে লাহে ক’বলৈ আৰম্ভ কৰিছিল। ভনীৰ জন্মৰ কথা, বৰমাৰ কথা, ভনীক লৈ দেখা সপোনৰ কথা। কথাবোৰ কৈ থাকোঁতে তেওঁ ওপৰৰ চিলিঙিখনলৈ চাই চাই কৈ গৈছিল। আমাৰ এটাৰো মুখত একো মাত নাছিল, মাত্ৰ ভনী আৰু ৰূপাই বহু কষ্ট কৰি কৰিও ব্যৰ্থ হৈ চকুপানী ৰাখিব নোৱাৰাত উচুপনিবোৰ ডাঙৰ ডাঙৰ হৈ আহি আছিল। 


এটা সময়ত তেওঁ আৰম্ভ কৰিলে আচলতে জীৱনৰ পৰা তেওঁ কি শিকিলে, আমাক কি শিকাবলৈ বিচাৰিছিল। মোকো যে আচলতে তেওঁ নিজৰ সন্তানৰ দৰেই ভাবিছিল সেয়াও উল্লেখ কৰিলে। বৰদেউতাৰ দুচকুৰে মুকুটাসদৃশ দুটোপাল চকুলো বৈ আহিছিল। ভনীয়ে ওচৰলৈ গৈ দেতা ঔ কি কৈছে এইবোৰ, এইবুলি বৰদেউতাৰ গাত পৰি হাও হাও কৈ কান্দিবলৈ ধৰিলে। মই ডিঙিত কিবা এটা পোৰণি অনুভৱ কৰিলোঁ। মোৰো কিবা এটা দুখ লাগিছিল।

এটা সময়ত তেওঁ ৰ’ল। ৰূপাই পানী খাব বুলি গিলাচ এটা লৈ আহিল। তাৰপাছত তেওঁ নাৰায়ণক ওচৰলৈ মাতিলে। ভনী যে তেওঁৰ কিমান মৰমৰ, কিমান আদৰত, কিমান সুখত ৰাখিবলৈ চেষ্টা কৰিছিল, সেই সকলোবোৰ কৈ যাবলৈ ধৰিলে। বিশেষকৈ বৰমা ঢুকোৱাৰ পাছত বৰদেউতাই ভনীক সঁচাকৈ কেতিয়াও টানকৈ কিবা এষাৰ কৈ নাপালে। তেওঁ নাথাকিলে যে ভনীৰ কি হ’ব সেই লৈ যে তেওঁৰ বহুত চিন্তা হয়, সেয়া কওঁতে ভনীৰ কান্দোন আৰু বেছি ডাঙৰ হৈ গ’ল।

তাৰপাছত তেওঁ তাৰ হাতখন তেওঁ হাতৰ মুঠিত ভৰাই লৈ বহুত সময় চকু দুটা মুদি থাকিল। 

বহুত সময়।

কিবা এক নিস্তব্ধতাই গোটেই পৰিৱশটো ভেদ কৰি গ’ল। 

অলপ সময় পাছত অস্ফুট মাতেৰে তেওঁ বিৰবিৰালে, “হে নাৰায়ণ, মোক উদ্ধাৰ কৰা”

তাৰপাছত তেওঁৰ হাতৰ মুঠি শিথিল হৈ গ’ল, তেওঁ থৰ হৈ ৰ’ল।

ভনী আৰু ৰূপাই ডাঙৰ ডাঙৰকৈ চিঞৰি কান্দিবলৈ ধৰিলে।  

মই জানো বৰ্ডত থকা অংকটো একেবাৰে সহজ, মাত্ৰ নাজানো কৰাৰ পাকটো কি। ততবুদ্ধি হেৰুৱাই বৰদেউতালৈ চাওঁ, তেওঁ সন্মুখত থকা ছাত্ৰখিনিলৈ চাই উপদেশ দি থাকে। সময় বেছি লাগি ৰৈ থাকিলেও কৰি নিদিয়ে, সমাধান কৰিবলৈ প্ৰয়োজনীয় হিন্টছবোৰ দি থাকে। সকলোৰে সন্মুখত একো তদভব নাপাই মই বৰ্ডৰ ওচৰত ৰৈ থাকোঁ, একো বুজিব নোৱাৰোঁ। উত্তৰ দিওঁ। বৰদেউতাই হাঁহি কয়, “তোৰ কেলেই ভুল হৈছে জান? কাৰণ তই প্ৰশ্নটোকে বুজা নাই…”


জীৱনত সেইদিনা প্ৰথমবাৰৰ বাবে তেওঁৰ মুখত নাৰায়ণৰ নাম শুনিবলৈ পালোঁ। 

Comments

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।