Skip to main content

অব কী বাৰ আহমেদ ছাৰ চৰকাৰ

সমগ্ৰ ভাৰতৰ লগতে বিশ্বৰ চুকে কোণেও যি মোদী ঢৌৱে ক্ৰিয়া কৰি গ'ল তাৰ কিঞ্চিত প্ৰভাৱ আমাৰ আবাসতো নপৰা নহয়. সকলোৱে যে ভোট দিবলৈ যোগ্যতা আৰ্জিছিল তেনেকুৱা নহয় অথবা যোগ্যতা অৰ্জা গোটেইকেইটাই যে ভোট দিবলৈ গৈছিল সেয়াও সঠিককৈ কোনেও ক'ব নোৱাৰে. কিন্তু পৰিৱৰ্ত্তনৰ ঢৌৱে সমগ্ৰ দেশতে জোৱাৰ তোলা সময়তে আমাৰ আবাসতো যে কিছু পৰিৱৰ্তন অহাটো প্ৰয়োজনীয় হৈ পৰিছিল সেইটো সকলোৰে চকুত পৰিছিল.সাতে পাচে সকলোৰে কথাত, কথাৰ সুৰত পৰিৱৰ্ত্তনকামী তৰংগ এটা স্বয়ংক্ৰিয়ভাৱে নিহিত হৈ পৰিছিল. প্ৰক্ৰিয়াটোৰ আৰম্ভণি হৈছিল বাতৰি কাকতত প্ৰকাশিত এখন চিঠিৰ জৰিয়তে.
যদিও চিঠিখন প্ৰকাশ হ'ল তথাপি এক প্ৰত্যক্ষ ভূমিকা লোৱাৰ ক্ষেত্ৰত সেইখন কিছু আতৰাই ৰখা হ'ল. কিন্তু ভিতৰি ভিতৰি ই ঠিকেই ইন্ধন যোগালে. ৰাতিটোৰ ভিতৰতে যেন কিবা হোষ্টেল ছেণ্টি এটাই গা কৰি উঠিল.সিদ্ধান্ত হ'ল অধ্যক্ষ মহোদয়ৰ ওচৰত আবেদন দাখিল কৰা হ'ব. সোণালী বৰ্ষত ভৰি থবলগীয়া আমাৰ হোষ্টেলটো আমি ভালকৈ নাৰাখিলে পিছৰ প্ৰজন্মই কি পাব/কি দেখিবকিন্তু ঠিক তেনেকৈ কলেও কিছু  ভুল ৰৈ যায়. এনেকুৱা নহয় যে আমাৰ একোৱে নাই- আমি পোৱা সুবিধাসমূহ তেনেই নগণ্য. দোষ আমাৰ গাতে আছে বুলি কলেও যেন ভুল নহয়.ঘৰুৱা পৰিৱেশৰ পৰা আহি ৰাজহুৱা সম্পত্তি ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ যেন কোনোৱে নিশিকোৱাৰ ফলতে হোষ্টেলৰ বস্তুবোৰ কেতিয়াবা হয় উৰহৰ খঙত ভগা ঢাৰিকেতিয়াবা হয় কাৰোবাৰ বীৰত্ব প্ৰদৰ্শনৰ বলি.তাতে কিছুমান অপ্ৰত্যাশিত ঘটনাই আমাৰ ভেঁটি কপাই তুলিলে. শিক্ষক দিৱসৰ দিনা এইবছৰ যেন সকলো কেইজন
ছাৰেই বয়জ হোষ্টেলৰ ওপৰত অতদিনে পুঞ্জীভূত হৈ থকা ক্ষোভৰ নৈখন বোৱাই দিলে. তথাপি যেন আমাৰ প্ৰকৃতি সলনি নহ',so called 'Men will be Men'
      ৰাতি সম্পূৰ্ণ নিজম পৰি থকাৰ সময়তে আজান দিয়াৰ দৰে  গাৰ্লছ হোষ্টেলৰ বেৰত যেতিয়া শব্দৰ টুকুৰাবোৰ ঠেকা খাইগৈ, আমাৰ মনত যেন অস্বাভাৱিক বন্যোছাহ এটাই গা কৰি উঠে,দুগুণ শক্তিৰে আমি লাপ্লাছৰ সূত্ৰ প্রমাণ কৰিবলৈ উঠি পৰি লাগো.হাইজিন ছেনিটেৰী চিষ্টেমৰ কথা আমি ইমানেই মানি চলো যে এমএলএ ব্লকৰ কাষতে থকা শৌচাগাৰৰ এখন দৰ্জা কোনে/কেতিয়া কাৰ কাৰণে এৰা খাই পৰিল আমি নাজানো: আমি চকু মুদা কুলি.ৰিডিং আৱাৰটোৰ সম্পূৰ্ণ সময় নিজৰ বহীখন কাৰ লগত আছে বিচাৰোতেই কেতিয়া যে সময় পাৰ হৈ যায়-ভাতৰ হুইছেল মাৰোতেহে সম্বিত ঘূৰই পাঁও ।তাৰ পিছৰ কথাখিনি যেন ইপিক ।দালিৰ শ্ৰাদ্ধ পতা ৰান্ধনিকেইটাই মৰম কৰি বনোৱা মাৰ কঢ়া ভাত খাই আমি আড্ডাৰ সুকীয়া জগতখনত ভৰি থওঁ ।আমাৰ বিষয়বোৰ সাধাৰণতে ইমান এটা ইণ্টাৰেষ্টিং নোহোৱাও নহয় কিন্তু ইয়াত লিখিবলৈ চেঞ্চৰ বৰ্ডে অনুমতি প্ৰদান নকৰিব।
       যি নহওঁক উনৈছটা দাবী সম্বলিত স্মাৰক পত্ৰখনি দিবলৈ গোটেইকেইটা ওলালোঁ,আইকাৰ্ডকেইখনো লগাই ললোঁ ।মুঠৰ ওপৰত এই জুই জ্বলিছে যেতিয়া সহজে নুনুমায় ।কেবাদিনৰ অশান্তিকৰ বৰষুণৰ পাছত সেইদিনা ৰ'দটোৱে কিছু ভুমুকিয়াইছিল,উকমুকণি এটা সৰু সুৰাকৈ আৰম্ভ হৈছিল ।তথাপি আমি ছাৰক নিজ হাতেৰে দিয়াৰ আশাৰে ধৈৰ্যৰ পৰীক্ষাত অৱতীৰ্ণ হৈছিলোঁ ।আধাঘণ্টামানৰ আশাবাদী বিৰক্তিৰ অন্তত ছাৰ আহিল আৰু আমাৰ ঘূৰণীয়া থিয়মেল(standing
Meeting) আৰম্ভ হল । এইখিনিতে যদি মই প্ৰিন্সিপাল ছাৰক প্ৰশংসা
নকৰোঁ,কথাটো মেইল আৰু পাছৱৰ্ড ভৰাই লৈ  log in buttonত ক্লিক নকৰাৰ দৰে 'ব । ছাৰক উদ্দেশ্যি ইতিমধ্যে চিঠি প্ৰকাশ হৈছে(উপৰোক্তে) তথাপি যেন তেওঁ কেতিয়াও বিচলিত হৈ পৰা নাই ।সমালোচনাক নিজৰ বাবেই গ্ৰহণ কৰি তাৰ প্ৰতিকাৰৰ উপায়ো যেন যেন মনে মনে ৰাখি থৈছে । আমাৰ কথাখিনি যথেষ্ট গুৰুত্ব সহকাৰে বিবেচনা কৰি সোনকালে প্ৰতিকাৰ কৰাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়ে ।
ছাৰৰ কথা যেন শিলৰ ৰেখা   লগে লগে পাছদিনা হোষ্টেল কমন ৰুমত হোষ্টেল কমিটিৰ বৈঠক হয় ।মিটিঙত কি সিদ্ধান্ত হ'ল আমি বৰ এটা ভূ ভা নাপালোঁ যদিও অনুভৱ কৰিলোঁ যেন অচ্ছে দিন আনেৱালা হে ।অৱশেষত ষোল্ল মে' তাৰিখে নতুন চৰকাৰৰ বাবে মোদীৰ দল ঠিক হোৱাৰ লগতে হোষ্টেলৰ নটিছ বৰ্ডত ওলমি পৰিল সেই তাৰিখৰ পৰা গণিত বিভাগৰ ছাহিদুল আহমেদ ছাৰে চুপাৰৰ দায়িত্ব ল'ব।আহমেদ ছাৰ নতুনকৈ বনোৱা প্ৰফেচৰ কোৱাৰ্টাৰত থাকিব গতিকে আমাৰ ওপৰত সততে চকু ৰাখিব পাৰিব ।সকলোৱে উৰুলীকৃত হৈ পৰিল ।তাৰ তিনিদিনমান পাছতেই ছাৰ আহি আমাৰ সকলোৰে লগত চিনাকী হৈ হোষ্টলত নতুনকৈ কি কৰিব লাগিব অসুবিধা কত আছে সকলোবোৰ মুকলিকৈ আলোচনা কৰিলে ।লগতে নতুন শিক্ষাবৰ্ষৰ পৰা যে কিছু ন নীতি নিয়ম প্ৰৱৰ্তন হব তাৰ ইংগিত দি গল । আগদিনা ইতিমধ্যে বেৰত থকা তামোলৰ পিকৰ ঠাইত ৰং দিয়াইছে লগতে সঘনাই হৈ থকা বিদ্যুতৰ অসুবিধা দূৰ কৰাটো পদক্ষেপ লৈছে ।সঁচাৰ্থত সকলোৱে যেন আশাবাদী হৈ পৰিছে আকৌ এবাৰ লগতে পৰিৱেশ গঢ়াৰ সোপান ।তেনেই সাধাৰণভাৱে চলা ফিৰা কৰা সাধাৰণকৈ থকা ছাৰে আমাৰ লগত আলোচনা শেষ কৰি ওলাই যোৱাৰ লগে লগেই আমিও আটাইবোৰে সমস্বৰে চিঞৰি উঠিলোঁ "yes। অব কী বাৰ আহমেদ ছাৰ চৰকাৰ"


Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি