Skip to main content

পুডুচেৰী পুডুচেৰী (Part III)

Previously:: পুডুচেৰী পুডুচেৰী (Part I)

                   পুডুচেৰী পুডুচেৰী (Part II)


আগদিনা ৰাতি বহুত দেৰিলৈকে পণ্ডিচেৰী বিশ্ববিদ্যালয়ৰ চৌহদৰ সোৱাদ লৈ লৈ শুবলৈ লওঁতে যথেষ্ট দেৰি হৈছিল। ৰাতিপুৱা আকৌ সোনকালে উঠিবলগীয়া আছে বুলি মনলৈ বাৰে বাৰে আহিও আছিল, অথচ ৰাতি অনাই বনাই ঘূৰি ফুৰাৰ আনন্দকণৰ পৰা বঞ্চিত বলৈকো মন নাছিল। পণ্ডিচেৰী বিশ্ববিদ্যালয়ৰ মুখ্য গেইটৰ পৰা বহুত দূৰ সোমাৱাৰ পাছতহে হোষ্টেলবোৰ আৰম্ভ হৈছে। বহুত দূৰ মানে সঁচাকৈয়ে বহুত দূৰ, প্ৰায় তিনি-চাৰি কিলমিটাৰমান যোৱাৰ পাছতহে পোৱা যায়। আমি ৰাতি মূখ্যতঃ বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ৰূপালী জয়ন্তীৰ বাবে নতুনকৈ বনোৱা চৌহদটো ঘূৰিলোঁ, মাজতে বহি ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ ফুটবল খেল চালোঁ, তাৰপাছত এপাকত ৰিতুপৰ্ণই ভয়ানক আন্ধাৰে আৱৰি থকা ঘৰ এটালৈ লৈ ল। আচলতে সেইটো কিবা ওখ, বগাই ওপৰলৈ উঠি যাবলগীয়া পানীৰ টেংকিৰ দৰেহে। তাৰ পৰিকল্পনা আছিল সেইটোৰ ওপৰলৈ উঠি লৈ কিছু দুঃসাহসিক কিবা কাম কৰাৰ, কিন্তু ইতিমধ্যে আমাৰ যথেষ্ট দেৰি হৈছিলেই, আৰু ৰাতিখন অক্টোপাচৰ ভজা খাই লৈ তাৰ ওপৰলৈ উঠি গৈ দুঃসাহসিক কিবা কৰাৰ ইচ্ছা আৰু ধৈৰ্য প্ৰায় শেষ হৈছিলগৈ। 


পাছদিনা ৰাতিপুৱা আমি সোনকালে উঠি মেলি গা পা ধুই জয়খম্বাই ৰন্ধা খিচিৰা খাই সাজু হওঁ মানে সিফালে ৰিতুপৰ্ণই, তাৰ লগৰ প্ৰশান্তৰ সৈতে গৈ কালি আমি যোগাৰ কৰি ৰখা অনুসৰি ভাড়ালৈ অনা বাইককেইখন আনিও পালেহি। ৰাতিপুৱা প্ৰায় চাৰে আঠমান বজাত আমি হোষ্টেলৰ পৰা ওলাই আহিলোঁ। ওলাই অহাৰ সময়ত গেইটৰ ওচৰত গাৰ্ডকেইজনে কিবা অসুবিধা কৰিব বুলি ভাবিছিলোঁ ( মানে বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ চৌহদৰ পৰা ওলাই গৈছ, আই কাৰ্ড দেখা-- এইবুলি বুলি), পিছে ইমান বেছি তেনেকুৱা একো অসুবিধা নহ আৰু অতি সোনকালে পণ্ডিচেৰীৰ ৰাস্তাত আমাৰ বাইকবোৰ এৰি দিলোঁ।





আমাৰ ভিতৰৰ এটাৰো এনেদৰে বাইক লৈ ঘূৰাৰ অভিজ্ঞতা নাছিলে, আৰু মোৰ ভূগোলৰ নিম্ন মানদণ্ডৰ জ্ঞানৰ বাবে মেংগ্ৰভ অৰণ্যৰ কথা জনাও মোৰ এদিনহে হৈছিল। সেয়াতো সেয়াই, আমাক তালৈ যাব লাগে, যাব লাগে বুলি বাৰে বাৰে উদ্বুদ্ধ কৰা ৰিতুপৰ্ণইও আচলতে তালৈ গৈ পোৱা নাছিল। আমি বাকী গোটেইকেইটাই ইফালে গৈছিলোঁ তাৰ ভৰসাতে। দিনটো টিকা চেৰাই যোৱা দ। সলনা সলনি কৰি চলাই গৈ আছোঁ। মাজে মাজে ব্যস্ত চহৰৰ, ট্ৰেফিক জাম, আকৌ মাজে মাজে দুয়োফালে ওখ ওখ গছেৰে ভৰ্তি ৰাস্তা। দুটা দুটাকৈ উঠি যোৱা প্ৰত্যকৰে হাতত গুগল মেপ, মেপে আমাক যি ৰাস্তা দেখুৱাই গৈ আছে, সেইফালেই গৈ আছোঁ। আকৌ কেতিয়াবা কোনোবা এটা থাকি আহে, কোনোবা এটা বেছিকৈ আগবাঢ়ি গুচি যায়। ফোন কৰি কৰি আকৌ গোটেইকেইটা একগোট হোৱা, মাজতে কোনোবা এটাৰ বাইকৰে কিবা অসুবিধা-- এই গোটেইবোৰৰ মাজে মাজে গৈ গৈ আমি অৱশেষত এখন ঠাই পালোগৈ, গুগল মেপৰ মতে আচলতে আমি সন্মুখলৈ চালেই মেংগ্ৰভ অৰণ্য পাব লাগে। বাইক ৰখালোঁ, চালোঁ, সন্মুখত উদং পথাৰ। ৰিতুপৰ্ণক মাতিলোঁ, কি এতিয়া? সিও বাইকখন ৰখাই লৈ পিন্ধি অহা চচমা খুলি লে। আমি আচলতে তেতিয়াহে গম পাইছিলোঁ যে সিও সেইদিনা প্ৰথমবাৰৰ বাবেই আহি আছিল। অৱশ্যে সমস্যাটো তেনেই অকমাণি, সমাধান অসম্ভৱ নহয়। ৰিতুপৰ্ণই স্থানীয় ভাষা খুব ভালদৰে জানিছিলে, গতিকে সি ৰাস্তাৰ ঠিকনা উলিয়াই বলৈ অসুবিধা নহল। পিছে আমাৰহে ভয় লাগি আছিল, কেনেবাকৈ আকৌ গৈ গৈ বেলেগ ৰবাত নোলাওগৈতো!





পিছে তেনে একো নহ, কিছু দেৰিৰ পাছতেই আমাৰ যে সত্ৰসমূহলৈ যোৱাৰ পথত বহু আগতেই আদৰণি গেইট এখন থাকে, তেনেকুৱা গেইট এখন পালোঁ, যিখন দেখি গম পালোঁ যে আজিলে বাটত পৰুৱাই লগা সমস্যাৰ পৰা হাত সাৰিলোঁ। গেইটখন পাৰ হোৱাৰ পাছতে ৰাস্তাটো ভেটি ৰা দুজনমান ৰৈ আছিল, গম পালোঁ এওঁলোক স্থানীয় ডেকালৰা। কেৱল অসমতহে বিহুৰ সময়ত আজিকালি এই দৃশ্য সুলভ, পণ্ডিচেৰীৰ মেংগ্ৰভ অৰণ্য পোৱাৰ আগেয়ে এইধৰণৰ স্থানীয় ডেকাৰ চেকগেইট স্থায়ী যেনেই লাগিল। দহ টকাকৈ অৱদান দিয়াৰ পাছতহে বাট ভেটি থোৱা বাঁহডাল আঁতৰিল আৰু আমি অৱশেষত আমাৰ লক্ষ্যস্থলত উপনীত লোঁ। 






তাৰ আগদিনা সাগৰৰ পাৰ আৰু আজি সাগৰৰ সমান নদী এখনৰ বুকুলৈ যাত্ৰা কৰিম বুলি মনটো কিবা এটা এনেই নাচি আছিল, এতিয়া চকুৰ সন্মুখত দেখি আৰু কিবা এটা অচিন পুলক মনৰ মাজেদি পাৰ হৈ অৱশ্যে মানুহৰ যথেষ্ট ভীৰ পৰিলক্ষিত ল। মেংগ্ৰভ অৰণ্যখন আচলতে নদীৰ মাজত, তালৈ যাবলৈ লে নাৱতেই যাব লাগিব, তাৰ বাদে আন উপায় নাই। তাৰ ব্যৱস্থা অনুসৰি দুইধৰণৰ উপায় আছে, এক প্ৰকাৰৰ নাওঁ আমাৰ ইয়াৰ পাব্লিক বাছবোৰৰ দৰে, যিকোনো মানুহ উঠিব পাৰিব( তাৰ টিকটৰ নিৰিখ অনুযায়ী) আৰু আনটো প্ৰকাৰ আমাৰ দৰে যোৱা মানুহবোৰৰ বাবে নাওঁ ভাৰা (আমাৰ দৰে মানে একেলগে যোৱা ছটা মানুহ, আঠটা মানুহ এনেকুৱা, যাৰ পৰস্পৰৰ চিনাকি আছে) ইয়াৰে নাওঁ ভাৰা কৰা ব্যৱস্থাটোৱে পছন্দৰ আৰু সুবিধাজনকো। গতিকে দেৰি নকৰি টিকটৰ বাবে পইচা দি মেলি আমাৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট কৰি ৰখা নাৱত উঠিলোগৈ। ছেফটী কীট পিন্ধা বাধ্যতামূলক, আৰু প্ৰত্যেকখন নাৱতেই মজুত ৰখাও হৈছে। 



কি যে শান্তি লাগিছিল। দিনত মূৰৰ ওপৰত একেৰাহে লৈ থকা দজাকৰ কথা মনত পৰিলে এতিয়াও গাটো কিবা জিকাৰ খাই যায়। তেনেকুৱা এটা দত অতদূৰ যোৱাৰ পাছত যেতিয়া নাওঁখনত বহি হাত ভৰি মেলি নদীখনৰ বুকুলৈ গৈ আছিলোঁ, আমাৰ গোটেইকেইটাৰ হিয়া-মন জুৰ পৰি গৈছিল। অৰণ্যখনৰ ওচৰ চপাৰ লগে লগে বিভিন্ন গছ, চৰাই এইবোৰে আমাৰ দৰে আন বহুতো নাৱক কেৰেপকে কৰা নাছিল। সকলো নিজ নিজ ঠাইত নিজৰ লগত আপোনমনে বিচৰণ কৰাত ব্যস্ত। 



আমি গৈ মাজ ভাগ পাওঁতে নাৱৰীয়াজনে আমালৈ এটা প্ৰস্তাৱ আগবঢ়ালে। অৱশ্যে তেওঁ স্থানীয় ভাষাৰ বাদে হিন্দী, ইংৰাজী নাজানে, কিন্তু ৰিতুপৰ্ণ থকাৰ বাবে আমাৰ বৰ বেলেগ সুবিধা হৈছিল। তেওঁ লে যে  এনেই এনেকে টিকট কাটিলে কেৱল বাহিৰে বাহিৰেহে দেখুওৱা , কিন্তু তেওঁক যদি আৰু তিনিশ টকা আমি দিওঁ, তেনেহলে অৰণ্যৰ ভিতৰলৈকো লৈ যাব। প্ৰস্তাৱটো বেয়া নাছিল, কিন্তু সঁচাকৈয়ে আমি কাটি অহা টিকটত কেৱল এই বাহিৰে বাহিৰে দেখুওৱাটোহে আছে নে লগতে ভিতৰলৈ যোৱাটোও আছিল, সেয়া সন্দেহ থাকি ল। আমি কোনেও সুধিও নাহিলোঁ তাতে। সাতে পাচে আমি গোটেইকেইটাই ভিতৰখন চাই অহাটোকে ঠিক কৰিলোঁ। নাৱৰীয়াজনে লগালগে নাওঁখন অলপ টুলুং ভুটুং কৰি আনন্দ প্ৰকাশ কৰিলে ( বাহিৰা পইচা পাই),  কিন্তু হঠাতে তেনেকুৱা কৰি দিওঁতে বুকুখন ঢপংকৈ গৈছিল। 




অৱশ্যে এতিয়া যেতিয়া কথাটো ভাবি চাওঁ, সেই তিনিশ টকাৰ বাবে যদি আমি এটাইও নগলোঁ বুলি লোহেতেন, হয়তু আজি কোনোবা পণ্ডিচেৰীলৈ লে মেংগ্ৰভ চাই আহিবিগৈ দেই বুলি ডাঠি বলৈ নোৱাৰিলোঁহেতেন। থাপাৰ লগত চাউণ্ড বক্স এটা আছিল, তাত পুৰণা হিন্দী গান, আগদিনা কিনি থোৱা ৱাইনৰ বটল এটা, নদীৰ ফেৰফেৰীয়া বতাহ আৰু মেংগ্ৰভৰ নিষিদ্ধ অঞ্চলৰ আভ্যন্তৰীণ সৌন্দৰ্য। নাৱৰীয়াবোৰৰ হাতত এই ভিতৰুৱা ৰাস্তাবোৰ নখ দৰ্পণত, কিন্তু আমাৰ বাবে সেইবোৰ কত ৰোমঞ্চকৰ অথচ জয়াল পৰিৱেশৰ সমসত্ব মিশ্ৰ। তাৰ পৰা ওলাই আহিবলৈ একেবাৰেই মন নাছিল। 




প্ৰায় এক ঘণ্টামান কটোৱাৰ পাছত আমি তাৰ পৰা ওলাই আহিলোঁ। ঘূৰি অহাৰ ৰাস্তা সদায় চমু, কিন্তু মাজতে বাইক এখন বেয়া হোৱাৰ বাবে কিছু সময় লাগিল। সেই সময়তে আমি দিনৰ বাবে কিবা এটা খাইও লো, বাটৰ কাষৰ চৰ্বত, ফল-মূলৰ সোৱাদ লোঁ। 





বাইককেইখন দিনটোৰ বাবে ভাৰা কৰা হৈছিল, গতিকে তাৰ পৰা আহি চিধা আমি ৰক বীচ্চলৈ ধাৱমান লোঁ। ফ্ৰেন্স কলনীৰ কাষতে থকা ৰক বীচ্চত পিছে খেলিবৰ বাবে সুবিধা নাই, শিলেৰে ভৰ্তি। তাকো অনবৰতে সাগৰৰ লুণীয়া পানীয়ে জোকাৰি থকা শিলবোৰ পিছল খুব। ৰক বীচত কটোৱা বহুখিনি সময় বহুত মানুহ দেখিলোঁ, তাতে সেইদিনা তাত কিবা বজাৰ এখনো বহিছিল। 


সেইদিনা ৰাতিলৈ আমাৰ বাংগালোৰ ঘূৰি অহাৰ বাছ আছিলে। হিচাপ কৰি চালোঁ, আচলতে আমি মেংগ্ৰভলৈ যাওঁতে আচলতে এখন সম্পূৰ্ণ জিলাই পাৰ হৈ লোঁ। দিনটোৰ ভাগৰ যেন বাছৰ ছীটত বহাৰ পাছতহে অনুভৱ হৈছিল। গোটেই পণ্ডিচেৰীৰ ভ্ৰমণটো এদিনতে সমাপ্ত কৰি ঘূৰি যোৱা লে ছাগে আমি পাছত বহুত অনুতাপ কৰি থাকিলোঁহেতেন। কিন্তু ভ্ৰমণে মানুহক বহুত কথা শিকায়, শিকায় জীৱনৰ সৰু সৰু মূহুৰ্তবোৰক মূল্য দিবলৈ। এতিয়া যেতিয়া মই মোৰ নিজৰ কোঠাত বহি নিজৰ সুবিধানুসৰি সময় কটাইছোঁ, অথচ মনত ঘূৰি আছে  দুবছৰৰ আগৰ সেই সময়খিনিৰ কথা, সেই প্ৰচণ্ড দত সকলো নেওচি ঘূৰি ফুৰাৰ সময়খিনিৰ কথা। সেইবাবেই বহুদিনৰ পৰা পৰিকল্পনা কৰি যাম যাম বুলি যোৱা নোহোৱাতকৈ হঠাতে হোৱা এনেকুৱাধৰণৰ ভ্ৰমণবোৰৰ মাদকতা হয়তু কিছু পৰিমাণে লেও বেছি।


এতিয়া যেতিয়া মই মোৰ নিজৰ কোঠাত বহি নিজৰ সুবিধানুসৰি সময় কটাইছোঁঅথচ মনত ঘূৰি আছে  দুবছৰৰ আগৰ সেই সময়খিনিৰ কথাসেই প্ৰচণ্ড দত সকলো নেওচি ঘূৰি ফুৰাৰ সময়খিনিৰ কথা। সেইবাবেই বহুদিনৰ পৰা পৰিকল্পনা কৰি যাম যাম বুলি যোৱা নোহোৱাতকৈ হঠাতে হোৱা এনেকুৱাধৰণৰ ভ্ৰমণবোৰৰ মাদকতা হয়তু কিছু পৰিমাণে লেও বেছি।


Also read::   মাইচৰ চে আয়া মেৰা দোষ্ট

                      পুডুচেৰী পুডুচেৰী (Part I)

                   পুডুচেৰী পুডুচেৰী (Part II)

 


Comments

Popular posts from this blog

মাতৃভাষা আৰু আমাৰ দায়িত্ব

Photo Source:  www.bragitoff.com অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ আৰু বিদ্যালয়ত অসমীয়া ভাষা শিক্ষণ মাধ্যম হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ইতিমধ্যে যথেষ্ট বাদানুবাদ আৰম্ভ হৈছে আৰু এই সন্দৰ্ভত সকলোৱে একমত হ ' ব পৰাকৈ যিকোনো এটা সিদ্ধান্ত এতিয়ালৈকে আৱিষ্কাৰ হোৱা নাই(হয়তু নহব) । অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰচাৰ , ব্যৱহাৰ , অসমৰ শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে কেৱল অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ কৰা আদিবোৰ সততে সংবাদ মাধ্যমৰ শীৰ্ষস্থান অধিকাৰ কৰা দেখিবলৈ পোৱা গৈছে।   প্ৰত্যেক বছৰে মেট্ৰিকৰ ফলাফল ঘোষণা কৰাৰ পাছত বাতৰিকাগজৰ শিৰোনামবোৰেও (উদাহৰণস্বৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ইংৰাজী মাধ্যমৰ জয়যাত্ৰা) এইক্ষেত্ৰত এক ভূমিকা বহন কৰা দেখা যায়। পোনপ্ৰথমে আমি ইংৰাজী ভাষাৰ আগ্ৰাসনৰ কথাকে যদি চাবলৈ যাওঁ , ইয়াৰ মূলতে হ ' ল ইংৰাজসকলৰ সমগ্ৰ বিশ্বত উপনিৱেশ স্থাপনৰ যি প্ৰক্ৰিয়া , তাৰ ফলত প্ৰায় সৰু বৰ সকলো দেশতে এই ভাষাৰ প্ৰচলন আৰু ফলাফলস্বৰূপে বিশ্বৰ প্ৰধান ভাষা হিচাপে এতিয়া ইংৰাজী ভাষাৰ সিংহাসন লাভ। প্ৰায়সংখ্যক দেশৰে প্ৰধান ভাষা( official language) হিচাপে ইংৰাজী ভাষা ব্যৱহাৰ হৈ আহিছে আৰু শেহতীয়া তথ্যমতে সমগ্ৰ বিশ্বৰ দুই মিলিয়ন লোকে তথ্যৰ আদান প্ৰদা

প্ৰিয়বন্ধু

Photo source: http://srzimmartist.blogspot.com (ৰচনাকালঃ ২০০৯) ঘণ্টাটো পৰাৰ লগে লগে গোটেই শ্ৰেণীটোৱেই প্ৰাণ পাই উঠিল। সকলোৱে চিঞৰ বাখৰ কৰি বাহিৰলৈ ওলাই গ'ল যদিও এজন তাৰ ব্যতিক্ৰম। ভালকৈ লক্ষ্য কৰিলে দেখা যায় যে দুচকুত অশ্ৰুৰ জিলিকণি, উদাস মুখৰ ভাও দি থকা এজন ল'ৰা। কিছুসময় পাছতঐ তালৈ এজাক ছোৱালীৰ আগমণ ঘটিল। সিহঁতৰ উশৃংখল হাঁহি, মন্তব্যবোৰে ল'ৰাটোৰ চকুপানীৰ নৈখন খৰস্ৰোতা হোৱাতহে সহায় কৰিলে। নাম তাৰ বৰুণ। শ্ৰেণীৰ আটাইতকৈ শান্ত ল'ৰা। শান্ত মানে একেবাৰে মুখৰ পৰা মাত নোলায়েই। কিন্তু তাৰ মনটো বৰ বহল। শ্ৰেণীৰ সকলো শিক্ষকৰে প্ৰিয়পাত্ৰ সি। তাৰ নম্ৰ, ভদ্ৰ আচৰণে তাক বিপদত নেপেলোৱাও নহয়। বিশেষকৈ, শ্ৰেণীৰ উৎপতীয়া কেইবাটাও ল'ৰাই তাৰ চৰিত্ৰ নষ্ট কৰাৰ চেষ্টা চলায়েই থাকে। কিন্তু তৰোৱালতকৈ কলম সদায় শক্তিশালী। তাৰ চৰিত্ৰ নামে বগা কাজগখিলাত সি ধূলিকণা এটাও পৰিবলৈ নিদিয়ে। শ্ৰেণীত তাৰ স্থান চতুৰ্থ। স্থানক লৈ সি কোনোদিনে গৰ্ব কৰা নাই আৰু তাক দেখিলে এনে লাগে যেন সি সেয়া কৰাৰ প্ৰয়োজনবোধো কৰা নাই। সময়মতে স্কুললৈ আহি শিক্ষকৰ নিৰ্দেশানুসৰি নিয়মমাফিক কৰ্ত্তব্যসমাপন কৰি সি

আকাশবাণী

     সৰুতে ৰাতিপুৱা শুই উঠাৰ পৰা ৰাতি ভাত খোৱাৰ পৰলৈকে যদি কিবা এটা বস্তু একেৰাহে আমাৰ লগত লাগিয়ে থাকে বুলি কবলৈ যাওঁ , নিশ্চয়কৈ তাৰ ভিতৰত ৰেডিঅ ' ৰ নামটোও সংলগ্ন কৰিব লাগিব। আজিকালিৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ কথা নাজানো , কিন্তু মই হোষ্টেল অহাৰ আগলৈকে নিয়মীয়াকৈ ৰেডিঅ ' ৰ অনুষ্ঠান উপভোগ কৰিছিলোঁ। প্ৰকৃততে ৰেডিঅ ' শুনাটো একপ্ৰকাৰৰ বাকীবোৰ দৈনন্দিন কামৰ দৰেই আছিল। আমাৰ অঞ্চলত গুৱাহাটী আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ অনুষ্ঠানসমূহ সম্প্ৰচাৰিত হোৱাত অসুবিধা হৈছিল(দূৰত্বৰ বাবে) আৰু আমাৰ ৰাতিপুৱাবোৰ আৰম্ভ হৈছিল ডিব্ৰুগড় আকাশবাণী কেন্দ্ৰৰ পৰা সম্প্ৰচাৰিত ৰাতিপুৱাৰ অনুষ্ঠানসমূহৰ জৰিয়তে। এক বিশেষ সুৰ ধ্বনিৰ জৰিয়তে কেন্দ্ৰৰ প্ৰত্যেকখন অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল।

মোৰ নৱছাত্ৰাবাস

“ মই অহাৰ লগে লগে সাউতকৈ উঠি গৈ ফুল ছাৰ্টটো পিন্ধিলি যে ? হা ? গৰম উঠা নাই নেকি ?” “ ছাৰ হ ’ ব , একো নহয় । ইমান গৰমো   উঠা নাই ” “ অ , হ ’ ব বাৰু । ইয়াত থাকি পঢ়া শুনা কৰিবলে খালি নেপাহৰিবি । ঢকুৱাখনাৰ পৰা পঢ়িবলে আহিছ , পঢ়িবি , কিবা অসুবিধা পালে মোক কবি , ৰাকেশ পৰাণক কবি ” । ৰাকেশ পৰাণ মানে হোষ্টেলৰ সেইসময়ৰ মণিটৰ ৰাকেশদা আৰু পৰাণদা । ৰাকেশদা মোৰ ৰুমমেটো আছিল । নিজৰ কোঠাৰ পৰা বাহিৰলে ওলালেই তথা ৰূমলে কোনোবা ছিনিয়ৰ আহিলে যাতে আমাক ফুলছাৰ্ট আৰু লংপেণ্ট পিন্ধা দেখা পায় , তেনেকুৱা এটা কটকটীয়া নিয়মে আমাক সকলোক বান্ধি থৈছিল । জুন মাহৰ শেষ দিন । ইমান সময়ে যেনতেন সহ্য কৰি অধীক্ষক ড০ বিমান চেতিয়া ছাৰে কথাখিনি কৈ মোৰ ৰুমৰ দুৱাৰখন পাৰ হোৱাৰ লগে লগেই ছাৰ্টটো খুলি পেলাই ফেনৰ তলত বহি পৰিলোঁ ।

অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলী

---চন্দ্ৰমা দুৱৰী বৰগোহাঞি--- ২০১৮ চনৰ ৪ ফেব্ৰুৱাৰীৰ দেওবৰীয়া বিচিত্ৰাত ৰবেন্দ্ৰ কুমাৰ দাসদেৱৰ ভূচিত্ৰাৱলীৰ বৰ্ণনাই আমাকো লৈ গ'ল দূৰ অতীতৰ তৃতীয় চতুৰ্থ পঞ্চম শ্ৰেণীত অঁকা আমাৰ চিৰচেনেহী জন্মভূমি অসমৰ মানচিত্ৰখনলৈ। ১৯৬৭ চনত যেতিয়া ৩য় শ্ৰেণীৰ বৃত্তি পৰীক্ষা দিবলৈ বাচনিভুক্ত হলো, ভূগোল বিষয়ত নিজ জিলাৰ এখন মেপ আঁকি জিলাৰ সদৰ ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ আহিছিল। তাৰ পাছত অসমৰ মেপ খন আকিবলৈ আমাক শ্ৰ্দ্ধাৰ গগন চেতিয়া ছাৰে শিকাইছিল। দাসদেৱে কোৱাৰ দৰে প্ৰথমে মেপখনৰ চাৰিসীমা জুখি স্কেলৰ সহায়ত সমান সমান জোখত বৰ্গক্ষেত্ৰ  আঁচ দি মেপখন আঁকিবলৈ শিকাইছিল। তাৰপাছত জিলাৰ সদৰ ঠাই, তেলৰ পুঙ থকা ঠাই, নদী আদি বহুৱাবলৈ দেখুৱাই দিয়ে। বিদ্যালয়ত থকা অসমীয়া ভূচিত্ৰাৱলীখনৰ পৰা ছাৰে মেপত থকা জিলাৰ সদৰ ঠাই, উত্তৰবাহিনী-দক্ষিণবাহিনী নদীবোৰ, তেল শোধনাগাৰ থকা ঠাইৰ নামসমূহ লিখি মেপত বহুৱাই আনিবলৈ দিয়ে। ঘৰত আহি ককাইদেউহঁতক খাটনি ধৰোঁ ভূচিত্ৰাৱলী এখন লাগে নিজাকৈ। ককাইদেউ বাইদেউহঁতৰ ভূচিত্ৰাৱলী বিলাক সিহঁতক দৰকাৰ হোৱাৰ বাবে দেউতাই নতুনকৈ মোক এখন ভূচিত্ৰাৱলী কিনি দিছিল। বিদ্যালয়লৈ আনিলে ভূগোল পিৰিয়ডত আটাইয়ে লগ হৈ ভূ

প্ৰতিধ্বনি

পল্লৱীয়ে যদি আগতে স্কুললৈ যোৱাৰ আগতে মাকক কয় , মই বইল কৰা কণী খাবলৈ বেয়া পাওঁ , মোক ভাজি দে , মাকে ক ’ ব বায়েৰে দেখোন একোতে অজুহাত দেখুৱাই নেপায় , তইনো কেনেকৈ ইমান আলসুৱা স্বভাৱৰ হলি । আৰু তাৰ পাছত তাই বইল কৰা কণীটো খঙতে নি পকা মজিয়াত পেলাই দিলে কণীটো খাব পৰাও হৈ থাকে , মজিয়াখনো নাভাঙে আৰু অৱশেষত গৈ তাই ভাজি কৰা কণীও খাবলৈ নাপায় । পাছত বায়েক বসুন্ধৰাই নিজৰ ভাগৰটো তাইক দি দিয়ে আৰু তাই মজিয়াত পৰাটো খায় । কলেজ পোৱাৰ পাছত বজাৰলৈ অথবা ক ’ ৰবালৈ ওলাই যাবলৈ হ ’ লে মাকক নিবলৈ দেউতাকৰ স্কুটিখন কোনে চলাব ? পল্লৱীয়ে কেইবাদিনো মুখ ওন্দোলাই , পিন্ধিবলৈ বুলি আনি লোৱা চেণ্ডেল দলিয়াই মেলি চালে , কিন্তু মাক সদায় ডাঙৰ জীয়েক বসুন্ধৰাৰ লগতহে যাব । স্কুটি চলাব পাৰিলে বুলিয়ে কি হ ’ ল ? পল্লৱী সৰু ছোৱালী । বইল কৰা কণী খালে যে তেলত ভজাতকৈ বেছি শক্তি পোৱা যায় , সেয়া বুজি নোপোৱা সৰু ছোৱালী । বসুন্ধৰাই সেইবোৰ বুজি নাপায় । তাইৰ দীঘল চুলিকোছা দুডাল বেণী কৰি মাকে আঁচুৰি দিয়ে , তাই মাকৰ চৰণ চুই স্কুললৈ যায় । কলেজত নামভৰ্ত্তি কৰাৰ পিছত তাই বেণী গুঠিবলৈ এৰিলে , চুলিকোছা আৰু অলপ দীঘল হ ’ ল । তাইৰ

দ্য নিউ গাৰ্ল ইন দ্য চিটী

---প্ৰিয়ম দি জ্যোৎস্না---  (১)  "হাজাৰজনৰ দৰে ময়ো যেতিয়া মুম্বাইলৈ আহিছিলোঁ, তেতিয়া নিজৰ বয়-বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছুমান সপোনো বান্ধি আনিছিলো। তাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ সপোনটো আছিল--এগৰাকী লেখক হোৱাৰ সপোন। যেতিয়া মোক এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ কোৱা হৈছিল, তেতিয়াই হয়তো মোৰ সপোনটো বাস্তৱলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ল। কিন্তু অশেষ চেষ্টাৰ পিছতো মই এই প্ৰৱন্ধটো লিখিবলৈ পৰা নাছিলোঁ। প্ৰতিবাৰেই লিখিবলৈ লওঁতে এনেকুৱা লাগিছিল যেন বহু কথা থাকি গৈছে। এই চহৰখনৰ বিষয়ে এনেকুৱা কি ক'ম যি আজিলৈকে কোনেও কোৱা নাই! সেইকাৰণে জমা দিয়াৰ এৰাতিৰ আগত প্ৰৱন্ধটো মই ফালি পেলালো আৰু পুনৰ লিখিবলৈ আৰম্ভ কৰিলো।       কেৱল দুমাহতে এক অদ্ভুতধৰণৰ প্ৰেম হৈ গ'ল এই চহৰখনৰ সৈতে। চহৰখন মোৰ আপোন যেন লগা হ'ল। ইয়াৰ কাৰণ কি হ'ব পাৰে? মোৰ নতুন উৎসাহমূলক চাকৰিটো ,মোৰ সৰু ফ্লেটটো নে মোৰ স্বাধীনতা? এই চহৰখনে এনেকুৱা কি দিছে মোক , যি মোৰ আপোন হৈ পৰিছে? প্ৰকৃততে উত্তৰটো বহুদিন ধৰি মোৰ চকুৰ সন্মুখতে আছিল, কিন্তু মইহে ধৰিব পৰা নাছিলোঁ। মুম্বাইলৈ আহিয়েই প্ৰথম ৰাতি মই কাৰোবাক লগ পালো। এজন ল'ৰাক। বন্ধু, ৰূ

হৰ্ষাভোগলে অথবা ছেহৱাগহঁতৰ কথাৰে….

--- সুমন্ত সৌৰভ কাকতি --- অন্য জনপ্ৰিয় খেলতকৈ ক্ৰিকেট সময়ৰ দিশৰ পৰা কিছু দীঘলীয়া খেল , ছয়-চাৰি বা উইকেইৰ সঘন পতন নঘটিলে ক্ৰিকেট সাধাৰণতে বিৰক্তিকৰ আৰু আমনিদায়ক হৈ উঠে , কিন্ত সেইসময়তে পোনপটীয়া সম্প্ৰচাৰৰ হিন্দী ভাষাৰ কমেণ্ট্ৰি বস্কৰ মাইক্ৰফোণত বাজি উঠা ” চিপছ কা পেকেট অঔৰ ৰবীন্দ্ৰ জাডেজা কা অভাৰ কব খতম হো জ্যায়ে পতা নহী চলতা” “প্যায়াৰ মে ডুবা হুৱা লড়কা , চায় মে ডুবা হুৱা বিস্কুট অঔৰ বিনা ৰাণ কে বেটছমেন কিছি কাম কা নহী ” বা “ইয়ে ইতনা আছান কেটচ থা কি শ্বোলে কা ঠাকুৰ ভি ইছে পকড় চকতা থা ” ( শ্বোলে চিনেমাৰ ঠাকুৰৰ দুয়োখন হাতেই নাছিল ) ,”পাকিস্থান কো গোলী চে নহী কোহলী চে ডৰ লগতা হ্যায় ” খঙাল বিৰাট কোহলিৰ চমৎকাৰ প্ৰদৰ্শনত সন্মোহিত হৈ কোৱা ” বিৰাট কা তেৱৰ মানো সোণে কা জেবৰ ( অলংকাৰ) “ফটে কলাৰ অঔৰ পিতে হুৱে বলাৰ কো ক্যোয়ী ইজ্জত নহী দেতা ” বা চেতেশ্বৰ পূজাৰাক দীৰ্ঘসময় ক্ৰীজত অতিবাহিত কৰাৰ বাবে উদ্দেশ্যি কোৱা” ইয়ে জীয়েন্দী না মিলেগী পূজাৰা ” ইত্যাদি অনেক ধৰণৰ খুহুতীয়া আমোদজনক ওৱান লাইনাৰ বোৰে বিৰক্তিকৰ খেল এখনতো দৰ্শকক আনন্দ দিয়াৰ লগতে মনোযোগ পুনৰবাৰ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হয় । আৰম্ভণিৰ অভাৰট

ইত্যাদি

(ৰচনাকালঃ ২০ ১১ ) বহুদিনৰ মূৰত মোৰ বাবে এটা আবেলি সম্পূৰ্ণ একান্ত ব্যক্তিগতভাৱে ওলাই পৰিল। স্কুলীয়া জীৱনৰ শেষ পৰীক্ষাটো দি উঠাৰ পাছত প্ৰকৃততে সকলোৰে ক’ত যাম, ক’ত নাযাম লাগে নেকি! মোৰো কাৰ্যতঃ একেই হৈছে। কি কৰোঁ কি নকৰোৰ উত্তেজনাত আৰু ঘৰৰ প্ৰৰোচনাত কেইদিনমানৰ বাবে খুড়াহঁতৰ ঘৰতে থাকি আহিলোগৈ। এতিয়া সেয়েহে বহুদিনৰ পিছত, বিহুৰ সময়তহে আজৰি হৈছোঁ আৰু সেই বাবে লগে লগেই মনজিতহঁতৰ ওচৰলৈ ঢাপলি মেলি আহিছোঁ। বিহুৰ সময়। এইকেইদিন গাঁৱত নাথাকিলো বুলিয়েই ইমান পৰিৱৰ্তননো হ’ব পাৰেনে? মহেন্দ্ৰ খুড়াৰ ঘৰৰ আগৰ গছ দুজোপাৰ ওপৰৰ ডাল-পাত কাটি দি গোটেইখন মুকলি কৰি ল’লে, ডিম্পলহঁতৰ আধৰুৱা পকাঘৰটো এতিয়া ৰং দিছে, কণহঁতৰ ঘৰৰ ওচৰতে এটা ডাঙৰ মাছ পুহিবৰ বাবে পুখুৰী খান্দিছে আৰু গাঁৱৰ ৰাস্তাটোতে এটা কালভাৰ্ট নিৰ্মাণ হৈ আছিল, সেইটো সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিছে। মুঠতে এক বিৰাট পৰিৱৰ্তন। লাহে লাহে মই ৰাণাহঁতৰ ঘৰ পালোগৈ। আগফালে তাৰ ভনীয়েকে খেলি থকাৰ পৰাই মাত লগালে যে সি ইতিমধ্যেই ঘৰৰ পৰা অন্তৰ্ধান হৈছে। এইবাৰ আৰু মই পোনে পোনে পথাৰ পালোগৈ। কিন্তু মোৰ দুৰ্ভাগ্য যে খেল ইতিমধ্যেই আৰম্ভ হৈ গ’ল আৰু খেলৰ মাজত নতুনকৈ সোমাই খেলি

মাজ ৰাতি কেতেকী (Not a film review)

মাজ ৰাতি কেতেকী বোলছবিখন চালোঁ। প্ৰথমবাৰ, যেতিয়া তেজপুৰৰ পৰা ঘৰলৈ বুলি বাছত আহি আছিলোঁ, তেতিয়া। ঘৰৰ পৰা গুৱাহাটীলৈ যাবলৈ ভাল, এটা নিশাৰ বাট। লখিমপুৰ যাবলৈও ভাল, ডেৰঘণ্টা সময়ৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু তেজপুৰলৈ যাবলৈ আমুৱাই যায়। দিনৰ ভাগত যাবলৈ হ’লে ৰাতিপুৱাই ওলাব লাগে, তেজপুৰ পায়গৈ প্ৰায় আঢ়ৈৰ পৰা তিনি বজাৰ ভিতৰত। গৰম দিন হ’লে সহ্যৰ সীমা কেতিয়াবাই পাৰ হৈ যায়। তাতে যদি বাছত মানুহ উঠাবলৈ পদূলিয়ে পদূলিয়ে ৰখায়, তেতিয়া কি কৰোঁ কি নকৰোঁ যেন হয়। এয়া কেৱল মোৰ অভিজ্ঞতাই নহয়, ভূক্তভোগী বহুত। অৱশ্যে ৰেলগাড়ীত যাব পাৰি, বাছযাত্ৰাতকৈ আৰামী হোৱাৰ লগতে ইমান আমনি নালাগে। কিন্তু তাতো মানুহৰ যি ভীৰ, যি হেঁচা ঠেলা, তাৰ ওপৰত আকৌ অপৰিষ্কাৰ পৰিৱেশ আৰু বেগৰ বস্তু চুৰি হোৱাৰ ভয়। গতিকে একেলগে কেইবাটাও গ’লে ৰে’লত যোৱাই ঠিক। সেইদিনা অকলেই তেজপুৰৰ পৰা বাছত আহিবলগীয়া হ’ল, গতিকে চিনেমাখন ওলিয়াই ল’লোঁ।